Η ανέλκυση του τροχού
Το 2007 οργανώθηκε ανέλκυση ενός από τους δύο τροχούς του ατμόπλοιου «Πατρίς». Στην επιχείρηση συνεργάστηκαν το Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης, το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και η καταδυτική ομάδα UFR-Team. Ταυτοχρόνως το εγχείρημα κινηματογραφήθηκε για τη δημιουργία του ντοκυμαντέρ «Πατρίς» Απωλεσθέν το 1868, μια συμπαραγωγή της Ε.Ρ.Τ., του γραφείου παραγωγής ΤΕΧΝΗΣ, και του Βιομηχανικού Μουσείου Ερμούπολης. Ο τροχός, μετά την ανέλκυση του, τοποθετήθηκε προσωρινά στον Ταρσανά της Ερμούπολης μέχρι την μεταφορά του στην τελική του θέση.
Το ναυάγιο
Το «Πατρίς» βυθίστηκε μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο κοντά στην Κέα το 1868, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς-Σύρος, σε καλές καιρικές συνθήκες. Οι ευθύνες του ναυαγίου βάρυναν αρχικά τον πλοίαρχο Ν. Αγγελικάρα, ο οποίος όμως αθωώθηκε αργότερα από το ναυτοδικείο. Δεν υπήρξαν θύματα, καθώς όλοι οι επιβάτες βγήκαν σώοι στη στεριά, αλλά η οικονομική ζημία για την Ελληνική Ατμοπλοϊκή Εταιρία ήταν μεγάλη. Το πλοίο, το οποίο κόπηκε στα δύο από τη σφοδρή σύγκρουση, βρίσκεται βυθισμένο σε βάθος περίπου 50 μέτρων μέχρι σήμερα. Από το 1980 αποτελεί δημοφιλές αξιοθέατο στον κόσμο των δυτών, καθότι αποτελεί ένα θαυμάσια συντηρημένο ναυάγιο.
Το ατμόπλοιο «Πατρίς»
Το επιβατικό ατμόπλοιο «Πατρίς» ήταν ένα από τα πλοία της Ελληνικής Ατμοπλοϊκής Εταιρίας, της πρώτης ακτοπλοϊκής εταιρίας που ιδρύθηκε στην Ελλάδα. Κατασκευάστηκε κατόπιν παραγγελίας του πρώην βασιλιά ‘Οθωνα, στην Αγγλία το 1860. Ήταν ένα πολυτελές πλοίο, σιδερένιας κατασκευής, μήκους 217 ποδών, πλάτους 28 ποδών, 787 κόρων, 700 τόνων και 180 ίππων. Έκαιγε κάρβουνο που τροφοδοτούσε την ατμομηχανή, η οποία κινούσε τους δύο τροχούς του. Διέθετε ωστόσο και ιστία.
Αν και οι τροχοί του «Πατρίς» ήταν πιο εξελιγμένης τεχνολογίας μπορείτε να δείτε τη βασική λειτουργία ενός τροχήλατου ατμόπλοιου εδώ.
http://www.ketepo.gr/2010/09/%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%C2%AB%CF%80%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%82%C2%BB-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B8/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.