Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΡΟΣ-ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Υποβολή προσχεδίου για την ένταξητου ιστορικού κέντρου Ερμούπολης στα "Ολοκληρωμένα σχέδια αστικής ανάπτυξης"



ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Αειφόρος Ανάπτυξη & Ποιότητα Ζωής  Αστικού – Ιστορικού Κέντρου

ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Ο Συνδυασμός Σύρος Δύναμη – Ανάπτυξης λαμβάνοντας υπόψη
α) την πρόσκληση από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Α.Π 6656/30-12-2010) για υποβολή προσχεδίων για ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΟΣΑΑ) στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτης & Νήσων Αιγαίου 2007 – 2013 και
β) την πρόσκληση από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης (27-01-2011) για υποβολή προσχεδίου ΟΣΑΑ,
προτείνει ως Περιοχή Παρέμβασης του ΟΣΑΑ το Αστικό κέντρο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης το οποίο οριοθετείται από τις οδούς Πλατεία Ηρώων – Μπαρμπέτα – Παναγούλη – Παπάγου – Π. Ράλλη – Εθν. Αντιστάσεως – Θυμάτων Σπερχειού – Καλομενοπούλου – Απόλλωνος – Αγίου Νικολάου – Καραολή & Δημητρίου – Χίου – Σταματίου Πρωίου – Νικ. Μανδηλαρά – Πλατεία Ηρώων.

ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Η Περιοχή Παρέμβασης του προτεινόμενου ΟΣΑΑ είναι πλήρως συμβατή και εναρμονισμένη με τις απαιτήσεις του Προγράμματος. Τόσο όσον αφορά στον πληθυσμό του Αστικού Κέντρου (άνω των 10000 κατοίκων), όσο και στο ότι το Ιστορικό Κέντρο αποτελεί τον αρχικό πυρήνα κεντρικών λειτουργιών της πόλης (εμπορικό κέντρο με πολλά μικρά καταστήματα.
Το ιστορικό κέντρο της Ερμούπολης αποτελεί το κεντρικότερο – εμπορικό –  σημείο των Κυκλάδων (όχι όσον αφορά την τοποθεσία αλλά την σημασία του στο Εμπόριο). Βρίσκεται σε στρατηγική θέση και φημίζεται για την Ιστορία και Παράδοσή του. Ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης αποτελείται από τους Δημοτικές – Τοπικές Κοινότητες Ερμούπολης – Άνω Σύρου – Μάννα – Βάρης – Ποσειδωνίας – Πάγου – Γαλησσά – Χρουσσών – Φοίνικα οι οποίες κατά πλειοψηφία τους είναι Αγροτικές – Παραθεριστικές και Τουριστικές περιοχές.

Παρατηρώντας το προφίλ του Αστικού κέντρου βλέπουμε ότι μπορεί να διαιρεθεί σε Οικιστικό και Εμπορικό. Ο Δήμος Ερμούπολης ήταν ο μεγαλύτερος πληθυσμιακά Δήμος (πριν τον Καλλικράτη) στο νησί παρουσιάζοντας σημαντική πληθυσμιακή αύξηση τα τελευταία 40 χρόνια. Το κέντρο της Ερμούπολης συγκεντρώνει την πλειοψηφία του πληθυσμού καθώς επίσης αποτελεί και τουριστικό προορισμό.
Στην Ερμούπολη συναντά κανείς διάφορες σημαντικές υπηρεσίες που στεγάζονται σε αξιόλογα κτίρια όπως:
Ø υπηρεσίες υγείας (Νοσοκομείο – ΙΚΑ),
Ø υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας: ΔΕΚΟ (ΟΤΕ – ΔΕΗ – ΕΛΤΑ κλπ),
Ø υπηρεσίες Δημόσιες – Δημοτικές (Δημαρχείο – ΚΕΠ – Εφορία – Αστυνομικό Τμήμα – Πυροσβεστική – Λιμεναρχείο – ΚΤΕΛ κλπ)
Ø υποδομές εκπαίδευσης όπως Δημοτικά – Γυμνάσια – ΚΕΚ. Από τις αρχές τις νέας χιλιετίας λειτουργεί και τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ø Κοινωνικές: ΚΔΑΠ – ΚΑΠΗ – Βοήθεια στο Σπίτι
Ø Σύλλογοι Πολιτιστικοί – Αθλητικοί
Ø Ναυπηγεία (ΝΕΩΡΙΟ)
Η ανάγκη για δημιουργία Ελκυστικού Αστικού Κέντρου ως προς την Ποιότητα Ζωής, Κατοικία & Εργασία μας οδήγησε σε μία Ανάλυση Marketing την λεγόμενη και ως S.W.O.T. Analysis προερχόμενη από τα αρχικά των λέξεων Strength (Δυνατά Σημεία), Weaknesses (Αδύνατα Σημεία), Opportunities (Ευκαιρίες) και Threats (Απειλές). Παρακάτω σας παραθέτουμε αναλυτικά τα σημεία αυτά:
Strength (Δυνατά Σημεία)
1.     Συγκέντρωση του κυρίως μέρους των Επιχειρήσεων.
2.     Πληθώρα Διοικητικών – Οικονομικών Υπηρεσιών Δήμου – Π.Ν.Α.
3.     Παραδοσιακός & Ιστορικός χαρακτήρας Ιστορικού Κέντρου
4.     Συγκέντρωση πλειονότητας Κοινωνικών υποδομών (πχ ΚΑΠΗ)
5.     Έντονη – Πλούσια πολιτιστική δράση (Σύλλογοι κλπ)
6.     Ύπαρξη αναπτυσσόμενων γειτονιών (π.χ. Λαλακιά)
7.     Ύπαρξη σημαντικών υπαίθριων χώρων
8.     Δυνατότητα εγκατάστασης Τεχνολογίας (π.χ. Οπτικές Ίνες)

Weaknesses (Αδύνατα Σημεία)
1.     Ανεργία – Υποαπασχόληση
2.     Έντονο Κυκλοφοριακό Πρόβλημα
3.     Έλλειψη Οργανωμένου Σχεδίου Διαχείρισης Κυκλοφορίας
4.     Ανεπαρκείς Χώροι Στάθμευσης Ι.Χ. – Δικύκλων
5.     Ανεπαρκείς – Ελλιπείς υποδομές ΑΜΕΑ
6.     Έλλειψη χαρακτηριστικών σύγχρονου εμπορικού κέντρου
7.     Ύπαρξη πολλών προβλημάτων εντός αστικού ιστού
8.     Έλλειψη στοιχειωδών χώρων πράσινου
9.     Επιδείνωση Κυκλοφορίας λόγο συγκέντρωσης Υπηρεσιών
10.     Δυσαναλογία Πολιτιστικής – Αρχιτεκτονικής Αξίας Ιστορικού Κέντρου & Προβολής του (Μη Αξιοποίηση Παραδοσιακών χώρων)
11.     Άναρχη δόμηση
Opportunities (Ευκαιρίες)
1.     Αξιοποίηση Πολιτιστικής Παράδοσης του Ιστορικού Κέντρου
2.     Αναβάθμιση του Ιστορικού Κέντρου – Παραδοσιακών Κτηρίων
3.     Αναβάθμιση Τουριστικού Προφίλ – Εκμετάλλευση απόστασης με Πειραιά
4.     Βελτίωση της εικόνας του με Πάρκα – Παιδικές Χαρές – Πλατείες
5.     Προώθηση – Κίνητρα Επιχειρηματικότητας
6.     Αξιοποίηση Τεχνολογίας – Καινοτομίας
7.     Μελέτη Κατασκευής Πλωτού Parking
8.     Ανάπλαση του τετραγώνου Λιμεναρχείο, ΝΟΣ, Ακαδημία Πλοιάρχων Ε.Ν.
9.     Ανάπλαση και προστασία με κυματοθραύστη της παραλίας Κύματα
10.     Αναβάθμιση Πλατείας Μιαούλη και παράδρομων
11.     Δημιουργία Παραδοσιακών Μουσείων (Λουκουμιού – Ρεμπέτικο)
12.     Βελτίωση Χώρων Υγιεινής
13.     Βελτίωση Παροχών προς επισκέπτες (π.χ. Κότερα)
14.     Φωτοβολταϊκά
15.     Αναβάθμιση Υποδομών ΑΜΕΑ
16.     Δίκτυο Πεζόδρομων – Ποδηλατοδρόμων
17.     Δημιουργία σταθμών δημοτικών ποδηλάτων
18.     Αναβάθμιση της παραλίας σε χώρο περιπάτου, αναψυχής και γαστρονομίας
Threats (Απειλές)
1.     Υψηλά Επίπεδα Ηχορύπανσης
2.     Υψηλά Επίπεδα Καυσαερίων
3.     Έλλειψη Ευαισθησίας για Πράσινη Ανάπτυξη
4.     Ανθρώπινος Παράγοντας > Ιστορικό Κέντρο (Κακοί «Επαγγελματίες»)
5.     Έλλειψη Τουριστικής Προβολής

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ – ΣΤΟΧΟΙ
Γενικός Στόχος των Ολοκληρωμένων Σχεδίων Αστικής Ανάπτυξης (ΟΣΑΑ) είναι η ανασυγκρότηση και βιώσιμη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των πόλεων. Ο συνδυασμός Δυνατών Σημείων και Ευκαιριών μας δίνει τους Στρατηγικούς Στόχους του ΟΣΑΑ. Ως Συνδυασμός (στο πλαίσιο της συνοχής του Δήμου) μέσω της παρούσας πρότασης – αίτησης επιδιώκουμε την πλήρη βελτίωση της εικόνας του Αστικού Κέντρου καθώς επίσης και της ευημερίας της κοινωνίας και της αειφόρου ανάπτυξης με γνώμονα τον πολίτη.
Κύριο μέλημά μας είναι η συνοχή του ενιαίου πλέον Δήμου με κοινούς στόχους που θα δρουν συμπληρωματικά και πάνω σε συγκεκριμένο πλάνο ανάδειξης οικονομικής & κοινωνικής ζωής. Οι δράσεις που προτείνουμε παρακάτω είναι ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες και βγαίνουν μέσα από τις ανησυχίες τόσο των πολιτών όσο και των επιχειρηματιών – επαγγελματιών. Δεν θέτουμε Μακροπρόθεσμους (μη εφικτούς και πραγματοποιήσιμους για την παρούσα φάση) στόχους αλλά τις βάσεις πάνω στις οποίες θα μπορούμε να τους οικοδομήσουμε.
Επιθυμούμε την δημιουργία μίας πόλης θελκτικής και προσβάσιμης τόσο από τους κατοίκους – εργαζομένους της όσο και από τους δυνητικούς επισκέπτες της. Η βιώσιμη ανάπτυξη αφορά στην βελτίωση διαφόρων τομέων (Περιβάλλον – Ανταγωνιστικότητα).
Λαμβάνοντας υπόψη ένα βασικό ορισμό του ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς), «Μακροπρόθεσμος στόχος είναι η Συνοχή του χώρου & η βιώσιμη κοινωνική –  οικονομική ανάπτυξη, που δεν στερεί από τις μελλοντικές γενιές το δικαίωμα της επιλογής», θα πρέπει να θέσουμε ως πρωταρχικό στόχο την ανάδειξη της ταυτότητας όχι μόνο του Ιστορικού Κέντρου αλλά και του ίδιου του νησιού γενικότερα.
Έχοντας ως δεδομένη την ταυτότητα του νησιού πλέον είναι πιο εύκολο αλλά συνάμα και ρεαλιστικό να επιτευχθεί η Αειφόρος Αστική Ανάπτυξη. Οι προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν μέσα από το συγκεκριμένο πλάνο ΟΣΑΑ θα πρέπει να είναι:
ü Δημιουργία – Εξασφάλιση υψηλής ποιότητας Δημόσιων – Κοινόχρηστων χώρων (Πολιτιστική – Αρχιτεκτονική – Πολιτιστική κληρονομιά και ταυτόχρονη ενίσχυση της ταυτότητας της Ερμούπολης)
ü Εκσυγχρονισμός Δικτύων Υποδομής (Επέκταση αποχετευτικών Δικτύων & Ύδρευσης)
ü Βελτίωση Ενεργειακής Αποδοτικότητας (Ήπιες μορφές ενέργειας)
ü Προώθηση Καινοτομίας – Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας (Νέες τεχνολογίες)
ü Βιώσιμη Αναβάθμιση Φυσικού – Δομημένου Περιβάλλοντος (πχ Αναπλάσεις)
ü Ενίσχυση Τοπικής Οικονομίας – Αγοράς Εργασίας / Βελτίωση Ελκυστικότητας για Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (τοπικά γραφεία Απασχόλησης)
ü Προώθηση Δυναμικών Πολιτικών Επιμόρφωσης (ΚΔΑΠ, Κέντρα Εκπαίδευσης – Ενημέρωσης)
ü Προώθηση Αποδοτικών και Προσιτών Συστημάτων Αστικής Μεταφοράς (Δημιουργία Ποδηλατόδρομου)
ü Εξασφάλιση Κοινωνικής Συνοχής (βελτίωση υποδομών παροχής υγείας).
Στους παραπάνω τομείς θα μπορούσαμε να προσθέσουμε:
*    την Κοινωνική Ισότητα (αποκλεισμό κοινωνικών διακρίσεων),
*    την Ισότητα των δύο φύλων
*    την Βελτίωση συνθηκών εργασίας
Η Βελτίωση της εικόνας της Ερμούπολης στοχεύει άμεσα στην ανάκτηση του σημαντικού ποσοστού που κατείχε από την «πίτα» του Τουρισμού καθώς και στην βελτίωση συνθηκών κατοικίας και εργασίας των πολιτών της, με μεσο – μακροπρόθεσμο στόχο την δημιουργία βελτιωμένου οικιστικού περιβάλλοντος και ανάδειξης της πόλης.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Μέσα στο ΟΣΑΑ συμπεριλαμβάνονται διάφορες δράσεις με στόχο και σκοπό την μεσοπρόθεσμη βελτίωση διαφόρων παραγόντων όπως Οικονομικοί – Κοινωνικοί και Περιβαλλοντικοί, αποσκοπώντας ειδικότερα στην Αειφόρο Αστική Ανάπτυξη, Οικονομική Ευημερία , Βελτίωση στην Ποιότητα Ζωής – Κατοικίας – Εργασίας καθώς και την Κοινωνική Συνοχή (βελτίωση υποδομών υγείας – κοινωνικής αλληλεγγύης). Οι προτεινόμενες Δράσεις του Συνδυασμού μας είναι:


1.     Μακροπρόθεσμη Ανάπλαση της παραλιακής από τον χώρο των Taxi έως και το Νησάκι. Στον χώρο αυτό υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας Ποδηλατόδρομου. Σε δύο περιοχές της Ελλάδας έχει ήδη δημιουργηθεί Πιλοτικό Σύστημα Αυτόματης Ενοικίασης Ποδηλάτων (Κέρκυρα και Ναύπακτο) και θα ξεκινήσει και στην Αθήνα. Δημιουργούμε έτσι  μια εναλλακτική μορφή μετακίνησης στο πολύπαθο κέντρο της Ερμούπολης. Στο νησί των Φαιάκων βρίσκεται σε εφαρμογή ήδη από το νέο έτος σύστημα μίσθωσης ποδηλάτων υπό την αιγίδα του δήμου το οποίο περιλαμβάνει 100 ποδήλατα κατανεμημένα σε οκτώ σταθμούς. Οι μόνιμοι κάτοικοι εξασφαλίζουν πρόσβαση στα ποδήλατα αποκτώντας μια ειδική ηλεκτρονική κάρτα συνδρομητή, ενώ πρόβλεψη έχει γίνει και για τους επισκέπτες – τουρίστες οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιούν την πιστωτική τους κάρτα στους ειδικούς σταθμούς μίσθωσης. Η χρέωση είναι μόλις 0,50 ευρώ το μισάωρο.
Το προτεινόμενο έργο εξυπηρετεί την αναβάθμιση Φυσικού – Δομημένου περιβάλλοντος και την Προώθηση Αποδοτικών και Προσιτών Συστημάτων Αστικής Μεταφοράς.
 
2.     Σε όλες τα προηγμένες πόλεις υπάρχει μεγάλος σεβασμός στα άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Δυσκολίες. Πρέπει να λογίζονται όπως οι αρτιμελείς και να έχουν τα ίδια δικαιώματα – υποχρεώσεις. Ένας τρόπος να τους δείξουμε τον σεβασμό – βαθμό υπόληψης είναι η Δημιουργία προβλεπόμενων πεζοδρόμων με ειδική σήμανση για τα άτομα με περιορισμένη ή ελλιπή όραση καθώς επίσης και επιπλέον χώρων στάθμευσης και εξυπηρέτησης. Επιβάλλεται η δημιουργία μέσων πρόσβασης σε ΟΛΕΣ τις υπηρεσίες καθώς επίσης θεωρείται επιβεβλημένη η αλλαγή νοοτροπίας συμπολιτών μας που εκμεταλλεύονται τις θέσεις Parking ΑΜΕΑ.
Το προτεινόμενο έργο εξυπηρετεί την υφιστάμενη κυκλοφοριακή μελέτη και την εξασφάλιση της Κοινωνικής Συνοχής.
3.     Το κτίριο στο οποίο λειτουργούσε το Casino έχει όλα τα εχέγγυα για να αξιοποιηθεί ως εκθεσιακός χώρος, λειτουργώντας δηλαδή ως Ναυτικό ή Αρχαιολογικό Μουσείο ή ακόμα και ως Μουσείο Ιστορίας Λουκουμιού. Σκέψεις για μετακόμιση και στέγαση της Πολεοδομίας θα πρέπει να ξεχαστούν καθώς το συγκεκριμένο κτίριο βρίσκεται στην Βιτρίνα του Λιμανιού και τοποθετώντας μια extra υπηρεσία εκεί το μόνο που θα επιτευχθεί θα είναι κυκλοφοριακός φόρτος.
Το προτεινόμενο έργο εξυπηρετεί την αναβάθμιση Δομημένου περιβάλλοντος και την Προώθηση Αποδοτικών και Προσιτών Συστημάτων Αστικής Μεταφοράς.
4.     Προτείνουμε την δημιουργία Υπόγειου Parking στην θέση όπου στεγάζεται ο Θερινός Κινηματογράφος. Ταυτόχρονα θα αναβαθμιστεί και η συγκεκριμένη περιοχή και ειδικά η οδός Χίου στην οποία επίσης προτείνουμε την κατασκευή του Στεγάστρου της συγκεκριμένης οδού, αίτημα πολλών επιχειρηματιών – επαγγελματιών. Για το πολύπαθο θέμα του Parking και λοιπών θέσεων στάθμευσης υπάρχουν ανεκμετάλλευτα κτίρια στην οδό Μπαρμπέτα (ιδιοκτησίας του Νεωρίου) και στα οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει μελέτη αξιοποίησης των με την όποια συνεργασία των Ιδιοκτητών.
Το προτεινόμενο έργο εξυπηρετεί την αναβάθμιση Δομημένου περιβάλλοντος και την Προώθηση Αποδοτικών και Προσιτών Συστημάτων Αστικής Μεταφοράς.
 
5.     Όσον αφορά στον φωτισμό προτείνουμε την Ανάδειξη Αξιόλογων Αρχιτεκτονικών Μονάδων τα οποία μένουν «σκοτεινά». Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η φωταγώγηση του Δημαρχιακού Μεγάρου και μόνο και όχι λοιπών κτιρίων. Επίσης θα πρέπει να «εκμεταλλευτούμε» τα διάφορα κληροδοτήματα.
Το προτεινόμενο έργο εξυπηρετεί την αναβάθμιση Φυσικού – Δομημένου περιβάλλοντος και την Ανάδειξη και αξιοποίηση πολιτιστικού αποθέματος.
6.     Η Δημιουργία – Ανακαίνιση των χώρων υγιεινής καθώς και σημείων εξυπηρέτησης επισκεπτών – ταξιδιωτών – σκαφών. Κατά την διάρκεια – κυρίως – της τουριστικής περιόδου τους καλοκαιρινούς μήνες παρουσιάζεται έντονη παρουσία επισκεπτών είτε σαν απλοί ταξιδιώτες είτε σαν «ναυτικοί». Δυστυχώς υπάρχει παντελής έλλειψη θέσεων υγιεινής για την εξυπηρέτησή των επισκεπτών. Μια μικρή βόλτα στο κέντρο της Ερμούπολης θα μας αναδείξει τα κύρια προβλήματα.
Το προτεινόμενο έργο εξυπηρετεί την αναβάθμιση Δομημένου περιβάλλοντος και την Δημιουργία / Εξασφάλιση υψηλής Ποιότητας δημόσιων χώρων.
7.     Ηλεκτρονικό Σύστημα Ελέγχου – Διαχείρισης Οδοστρωμάτων. Προτείνουμε την εφαρμογή ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Οδοστρωμάτων (ΣΔΟ) ή Pavement Management System (PMS), βάσει του οποίου θα πρέπει να διενεργούνται έλεγχοι και αυτοψίες ανά τακτά χρονικά διαστήματα που θα αποσκοπούν στην εξακρίβωση της κατάστασης του οδοστρώματος.  Ένα τέτοιο σύστημα  θα πρέπει να περιλαμβάνει διαχωρισμό του οδικού δικτύου σε λογικά τμήματα, επιλογή αντιπροσωπευτικών τμημάτων στο οδικό δίκτυο και, συλλογή πληροφοριών σχετικών με την κατάσταση του οδοστρώματος στα τμήματα αυτά.
Οι διαδικασίες αυτές παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες, απαραίτητες, προκειμένου να καθοριστούν οι απαιτήσεις που αφορούν τη συντήρηση και αποκατάσταση του οδοστρώματος καθώς και σε μακροχρόνιο σχεδιασμό. Η εφαρμογή αυτή έχει ως στόχο την καταγραφή των φθορών καθώς και των ρυθμών των.

Οι βασικές παράμετροι αξιολόγησης της κατάστασης του οδοστρώματος είναι:
o      ο τύπος της φθοράς,
o      ο βαθμός ή επίπεδο σοβαρότητας της φθοράς,
o      η έκταση του οδοστρώματος στην οποία παρουσιάζεται η φθορά.
Το προτεινόμενο έργο εξυπηρετεί την αναβάθμιση Φυσικού – Δομημένου περιβάλλοντος την Βελτίωση της Ενεργειακής Αποδοτικότητας και την Προώθηση της Καινοτομίας και Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας.

ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΟΣΑΑ
Το Εταιρικό Σχήμα μπορεί να έχει «άτυπη μορφή» με την μορφή απλού εταιρικού συμφωνητικού. Λαμβάνοντας υπόψη το στοιχείο της πολυσυμμετοχικότητας και της αντιπροσωπευτικότητας καθώς και την τεκμηριωμένη εμπειρία στελεχών του συνδυασμού μας παραθέτουμε την παρακάτω Σύνθεση Εταιρικού Σχήματος ΟΣΑΑ:
v Δήμος Σύρου – Ερμούπολης (Πλειοψηφία – Μειοψηφία)
Είναι Συντονιστής στο πλαίσιο του Εταιρικού Σχήματος ΟΣΑΑ και ευθύνεται για την καλή εφαρμογή και Οικονομική διαχείριση του Σχεδίου. Με την νέα μορφή του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ εκφράζει πλέον το σύνολο του νησιού.
v Νομικό Πρόσωπο ΟΤΑ
Με την σύσταση του από τον Ενιαίο Δήμο θα έχει αρμοδιότητες που θα αφορούν στο σύνολό τους σε τομείς Παιδείας Πολιτισμού Αθλητισμού & Περιβάλλοντος.
v Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Με την πολύτιμη εμπειρία – τεχνογνωσία αλλά και ενθουσιασμό μπορούν να γίνουν κύριοι εκφραστές για την πλήρη εφαρμογή – χρησιμοποίηση προγραμμάτων Έρευνας & Τεχνολογίας καθώς και Καινοτομίας.
v Αναπτυξιακή Εταιρεία
v Πολιτιστικοί – Εμπορικοί & Διάφοροι άλλοι Σύλλογοι
Σκοπός των συλλόγων αυτών είναι να βοηθήσουν στην ανάπτυξη επιπέδου Πολιτιστικού – Πολιτισμικού καθώς και Πνευματικού.

Λειτουργία Εταιρικού Σχήματος ΟΣΑΑ
Όπως αναφέραμε και παραπάνω το ΟΣΑΑ μπορεί να έχει «άτυπη» μορφή απλού εταιρικού συμφωνητικού. Συντονιστής και κύριος Φορέας της υποβολής αυτού του Σχεδίου είναι ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης ο οποίος θα έχει την ευθύνη της τελικής Διαμόρφωσης του σχεδίου καθώς επίσης και της Διοίκησής του.

Εμείς ως Συνδυασμός αισθανθήκαμε την ανάγκη να συμβάλλουμε ως αρωγοί της προσπάθειας αυτής ως προς την κατάρτιση – υποβολή του Σχεδίου. Έχουμε ήδη κάνει μία ανοικτή συγκέντρωση για να ενημερώσουμε τους τοπικούς φορείς μέσα από την οποία απώτερος σκοπός μας ήταν να αφουγκραστούμε τους προβληματισμούς ατόμων – επαγγελματιών – επιχειρηματιών για την όσο το δυνατό καλύτερη σύσταση υποβολής Σχεδίου για να είναι πλήρης ο τελικός Φάκελος.

Οι εκπρόσωποι των λοιπών φορέων που προτείνουμε να συμμετέχουν στο Εταιρικό Σχήμα θα μπορούν να παρακολουθούν την πορεία του Σχεδίου σε πλήρη συνδυασμό με τον Δήμο αλλά ταυτόχρονα θα μπορούν να ενημερώνουν και τα μέλη τους παίζοντας τον ρόλο του ενδιάμεσου φορέα. Εκπρόσωποι των φορέων αυτών θα μπορούν να συμμετέχουν σε συναντήσεις του Εταιρικού Σχήματος (τακτικές – έκτακτες), να ενημερώνουν τα μέλη τους, να μεταφέρουν ιδέες αλλά και προβληματισμούς από κάτω προς τα πάνω, δηλαδή από τα μέλη προς το Εταιρικό Σχήμα. Επίσης μπορούν να έχουν συμβουλευτικό ρόλο και να διευκολύνουν στην υλοποίηση αλλά και την εν γένει πορεία του έργου.

Αποτελεσματικότητα – Στόχοι Εταιρικού Σχήματος ΟΣΑΑ
Σκοπός του Εταιρικού Σχήματος είναι η κατά το δυνατόν καλύτερη υλοποίηση των Προτεινόμενων Δράσεων. Πέραν του σκοπού αυτού η συνεργασία των προτεινόμενων εταίρων που θα απαρτίσουν το Σχήμα αυτό πρέπει να έχει ως στόχο της να:
ü Είναι δυναμική και δημιουργική αλλά ταυτόχρονα και λειτουργική και με άμεσες παρεμβάσεις για την απρόσκοπτη λειτουργία του έργου καθώς και επίλυσης προβλημάτων.
ü Έχει ενεργή συμμετοχή στην πορεία του Σχεδίου
ü Έχει ενεργή συμμετοχή στον συντονισμό του Σχεδίου
ü Συνεισφέρει ενεργά και να προωθεί Καινοτομίες και Τεχνογνωσίες
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ
Επικεφαλής Εταιρικού Σχήματος: Δήμος Σύρου – Ερμούπολης. Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ). Πλατεία Μιαούλη – Σύρος, 84100, Ερμούπολη.
Φυσικά Πρόσωπα: Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αρμόδιος Αντιδήμαρχος και αιρετοί από την μεριά της Πλειοψηφίας και της Μειοψηφίας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ &
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Για τον Προϋπολογισμό του Σχεδίου θα πρέπει να γίνει συνεργασία της Τεχνικής Υπηρεσίας καθώς και της Οικονομικής Επιτροπής .
Όσον αφορά στον χρονοδιάγραμμα αυτό θα πρέπει να διαιρεθεί σε δύο φάσεις:
Α’ Φάση: Προεπιλογή Περιοχής Παρέμβασης με βάση την υποβολή του προσχεδίου από τους αρμόδιους φορείς το οποίο θα εμπεριέχει το γιατί επιλέχτηκε η Περιοχή αυτή (τεκμηριωμένα), τον σκοπό του Σχεδίου αυτού, τις Προτεινόμενες Δράσεις και τους αρμόδιους φορείς που θα συμμετέχουν.
Β’ Φάση: Υποβολή των ΟΣΑΑ από τον Δήμο προς την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου καθώς και Αξιολόγηση – Έγκριση των επί χρηματοδότηση ΟΣΑΑ.




                                                                                                                

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.