Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Οι εργαζόμενοι απαντούν με στάση εργασίας


Οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία (φωτό) βρίσκονται σε επαγρύπνηση για να αντιδράσουν στα σχέδια εργοδοτών και κυβέρνησης
Πρώτη αγωνιστική απάντηση στους εκβιασμούς της διοίκησης του Ναυπηγείου Ελευσίνας να βάλει λουκέτο στην επιχείρηση, προσφεύγοντας στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα, θα δώσουν οι περίπου 1.000 εργαζόμενοι τη Δευτέρα 14 του Μάρτη με στάση εργασίας 7 με 9 το πρωί και συγκέντρωση έξω από τη πύλη.
Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν την Τετάρτη με νέα στάση εργασίας 10 με 3 το μεσημέρι και συγκέντρωση στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Τις κινητοποιήσεις αποφάσισε χτες η διοίκηση του σωματείου που συνεδρίασε μία ημέρα μετά τις εξελίξεις.
Οι ταξικές δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο χώρο του Ναυπηγείου στήριξαν την απόφαση για τις κινητοποιήσεις, κατήγγειλαν όμως, για μια ακόμα φορά, την πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου (ελέγχεται από τη ΠΑΣΚΕ), ότι προσανατολίζουν τον αγώνα των εργαζομένων στο να πιέζουν να δοθούν οι παραγγελίες κατασκευής γαλλικών φρεγατών στα Ναυπηγεία προς όφελος του ιδιοκτήτη. Ξεκάθαρα επισήμαναν ότι ο αγώνας πρέπει να στραφεί ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων των Ναυπηγείων που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα οι ιδιώτες σήμερα να ανταγωνίζονται για να τα λειτουργήσουν μόνο με κρατικά προγράμματα.
Την ίδια στιγμή, παρέμβαση στους εργαζόμενους έκανε χτες το μεσημέρι ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ν. Ταβουλάρης. Μιλώντας σε συγκέντρωση των εργαζομένων που διοργάνωσε εμφανίστηκε ως ευεργέτης της επιχείρησης που θα παλέψει για να τη σώσει, ζητώντας να τον βοηθήσουν. Ουσιαστικά ζήτησε - με τη συνδρομή και της πλειοψηφίας του σωματείου - από τους εργαζόμενους να βάλουν, για μια ακόμα φορά, πλάτη ώστε να μπορέσει να συνεχίσει να παίρνει μέρος στον ανταγωνισμό με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και να συμμετέχει στην πίτα των κρατικών εξοπλιστικών προγραμμάτων.

Ενδεικτικό της αδυσώπητης μάχης του ανταγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη και δεν αφορά μόνο τα δύο ναυπηγεία, Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, αλλά και ξένες πολυεθνικές με λεία τα δισεκατομμύρια των εξοπλιστικών αποτελούν και τα όσα υποστηρίζει η επιχείρηση. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα όσα λένε, η γαλλική εταιρεία έχει έρθει εδώ και αρκετό καιρό σε συμφωνία με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και έχει προτείνει η συνεργασία τους να επεκταθεί και πέρα από τη κατασκευή φρεγατών καθώς δηλώνει διατεθειμένη να αποκτήσει και 20% του ναυπηγείου μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Ταυτόχρονα, έχει εκφράσει τη θέληση να ξεκινήσει την κατασκευή των φρεγατών με δική της χρηματοδότηση και το κράτος να αρχίσει να πληρώνει μετά από τρία χρόνια. Παράλληλα, υπόσχεται να φέρει στο ναυπηγείο άμεσα δουλειά με κατασκευή δύο πλοίων από δικές της παραγγελίες. Αυτό που απαιτούν όμως οι Γάλλοι είναι να υπογραφεί πρώτα με την κυβέρνηση συμφωνητικό ότι θα παραχωρήσει σε αυτήν την κατασκευή των φρεγατών. Η κυβέρνηση όμως εδώ και καιρό όπως υποστηρίζει η επιχείρηση καθυστερεί να προχωρήσει την παραπάνω διαδικασία, δημιουργώντας υπόνοιες ότι δέχεται πιέσεις να παραχωρήσει σε γερμανική πολυεθνική την προμήθεια φρεγατών που θα κατασκευαστούν στο Γερμανο - Αραβικών συμφερόντων ναυπηγείο του Σκαραμαγκά. Σε αυτούς τους καπιταλιστικούς ανταγωνισμούς σέρνει η ιδιοκτησία της επιχείρησης τους εργαζόμενους, ώστε να τους χρησιμοποιήσει ως μέσο, εκβιάζοντας με κλείσιμο του ναυπηγείου.
ΠΑΜΕ: Οι εργαζόμενοι σε επαγρύπνηση
Σχολιάζοντας στο «Ριζοσπάστη» τις τελευταίες εξελίξεις, ο Παντελής Παπαβασιλείου, μέλος της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία και στέλεχος του ΠΑΜΕ, επισήμανε:
«O κλάδος της ναυπηγικής βιομηχανίας δέχεται νέο χτύπημα. Αυτή τη φορά, στο μάτι του κυκλώνα έχουν μπει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Αποδεικνύονται περίτρανα οι ευθύνες των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ που κατακερμάτισαν τα Ναυπηγεία και τα παρέδωσαν στο ιδιωτικό κεφάλαιο, το οποίο αποδείχτηκε και στην πράξη, ότι δεν μπορεί να τα λειτουργήσει προς όφελος των εργαζομένων και γενικότερα για τα συμφέροντα της χώρας μας. Οι ιδιώτες στα ναυπηγεία, αφού ξεκοκάλισαν τα προγράμματα του πολεμικού ναυτικού, τώρα προχωρούν σε νέους εκβιασμούς ζητώντας και νέα πακέτα, ώστε να έχουν εξασφαλισμένα κέρδη. Το σίγουρο είναι ότι από αυτήν την κατάσταση ζημιωμένοι θα βγουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι και πάλι θα πληρώσουν το μάρμαρο. Η κυβέρνηση έχει μεγάλη ευθύνη για όλη αυτή την κατάσταση, η οποία, υπακούοντας στις αποφάσεις της ΕΕ, συρρικνώνει το ναυπηγικό κλάδο στην Ελλάδα. Δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να κατασκευάζονται εκατοντάδες καράβια με επιδοτήσεις στην Κίνα και αλλού και στην Ελλάδα να μη ναυπηγείται κανέναν καράβι.
Εμείς καλούμε τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και να αντιδράσουν στα όποια σενάρια και στα όποια σχέδια των εργοδοτών και της κυβέρνησης για αλλαγή εργασιακών σχέσεων και φτηνό εργατικό προσωπικό. Η μόνη λύση για ναυπηγεία της χώρας είναι η κλαδική πολιτική κάτω από δημόσιο φορέα και κρατικά ναυπηγεία».

http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=6147161&publDate=12/3/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.