Η Κινηματογραφική Λέσχη της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Αιγαίου θα πραγματοποιεί προβολές ταινιών κάθε Τετάρτη στο κτίριο Κορνηλάκη, όπου στεγάζεται, Ηρώων Πολυτεχνείου 98, απέναντι από το κλειστό Γυμναστήριο.
Μετά το υποψήφιο για Oscar ΑLe Gout Des AutresΑ η Agnes Jaoui επιστρέφει με μια ταινία που εντυπωσίασε στις Κάννες, κερδίζοντας επάξια και το βραβείο σεναρίου. Στο Comme Une Image κεντρικό θέμα είναι η εξουσία και όλοι οι λάθος τρόποι με τους οποίους τη χρησιμοποιούμε στις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Η 20χρονη υπέρβαρη Lolita αγωνίζεται να βρει την ταυτότητά της και να τραβήξει την προσοχή του διάσημου συγγραφέα πατέρα της Etienne. Γνωρίζει ότι έχει αποτύχει να εκπληρώσει τις προσδοκίες του απόλυτα εγωκεντρικού πατέρα της και πιστεύει ότι όποιος την πλησιάζει έχει ως απώτερο σκοπό να γνωριστεί με αυτόν. Εκείνος έχοντας παντρευτεί μια συνομήλικη της κόρης του γυναίκα-τρόπαιο, την οποία συνεχώς υποβιβάζει, φαίνεται να χρειάζεται διαρκή επιβεβαίωση και επαίνους τη στιγμή που ο ίδιος δεν διστάζει να δείχνει σκόπιμη σκληρότητα. Παράλληλα, η αναποφάσιστη δασκάλα φωνητικής της Lolita, η Sylvia, συντηρεί οικονομικά τον άντρα της Pierre, μέχρι εκείνος να καταφέρει να γράψει ένα best seller. Το βιβλίο αυτό εκδίδεται τελικά από τον Etienne, ο οποίος προσθέτει έτσι στην αυλή του έναν ακόμη οπαδό δίνοντας έτσι στους σεναριογράφους την ευκαιρία να σχολιάσουν τον εκδοτικό κόσμο της Γαλλίας.
Παρόλο που η ταινία εκτυλίσσεται στην εκδοτική κοινότητα τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται είναι πολύ ευρύτερα. Μιλά για τους ανθρώπους που όταν αγγίξουν την επιτυχία, μπαίνουν στο σύστημα και συμβιβάζονται, ξεχνώντας τα μέχρι τότε πιστεύω και τις αξίες τους. Για την υποτέλεια και τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι ανέχονται τον άσχημο τρόπο των γύρω τους και διστάζουν να πουν το μεγάλο ΑόχιΑ, που τελικά θα τους ελευθερώσει. Το σενάριο αποτελεί αναμφίβολα το δυνατότερο ατού της ταινίας. Οι χαρακτήρες είναι τόσο καλά επιλεγμένοι και δομημένοι, που νιώθεις ότι τους ξέρεις ή ότι σου θυμίζουν στοιχεία του δικού σου χαρακτήρα. Σε μια ταινία όπου ο κάθε ήρωας από μόνος του προσφέρει υλικό αρκετό για ξεχωριστή ταινία, οι σεναριογράφοι ορθώς επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν τη Lolita ως το βασικό χαρακτήρα. Οι ήρωες εδώ κάθε άλλο παρά θετικά πρότυπα αποτελούν. Φέρονται άσχημα, πληγώνουν συνειδητά ο ένας τον άλλο, κάνουν λάθη, υποκρίνονται και συνεχώς αυτό-ακυρώνονται κάνοντας ακριβώς το αντίθετο απο ότι είχαν δεσμευτεί. Ακόμα και το μεγάλο θύμα του εγωκεντρισμού του Etienne, η Lolita, γίνεται συχνά εκνευριστική και αντιπαθητική, αφού και η ίδια κακομεταχειρίζεται το μοναδικό θετικό πρότυπο της ταινίας, τον Sebastien.
Σύσσωμο το cast πετυχαίνει εξαιρετικές ερμηνείες. H πρωτοεμφανιζόμενη Marilou Berry δίνει μια εντυπωσιακή ερμηνεία που στις κωμικές στιγμές της θυμίζει τη μητέρα της, τη μεγάλη γαλλίδα κωμικό Josiane Balasko. Η σκηνοθέτης και σεναριογράφος Agnes Jaoui υποδύεται και τη Sylvia θριαμβεύοντας στον τριπλό της ρόλο, ενώ ο έτερος σεναριογράφος Jean Pierre Bacri φτάνει με τον Etienne στην καλύτερη ίσως στιγμή της καριέρας του. Ταινία με πολλούς διάλογους, πολλή χορωδιακή μουσική αλλά και πολλές ανταμοιβές για όποιους την παρακολουθήσουν, το Comme Une Image πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό τους στόχους του. Αποδεικνύεται μάλιστα ότι είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή εικόνα, μια κατάθεση ψυχής.
Την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου στις 8.00 μμ θα προβληθεί η ταινία της Agnes Jaoui, «Σαν μια εικόνα» που κέρδισε το βραβείο καλύτερου σεναρίου στο Φεστιβάλ Καννών, 2004(Διάρκεια 110 λεπτά).
Από την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου θα αρχίσουν τα μίνι αφιερώματα σε σκηνοθέτες που έχουμε προγραμματίσει για φέτος. Για τρεις Τετάρτες θα προβάλλονται από 2 ταινίες ενός σκηνοθέτη και την 4η Τετάρτη θα προβάλλεται μόνο μία ταινία, για να μένει χρόνος για συζήτηση πάνω στο σύνολο των ταινιών του αφιερώματος. Τα αμέσως επόμενα αφιερώματα θα είναι στον Μιχάλη Κακογιάννη και τoν Jim Jarmousch.
Οι προβολές ξεκινούν στις 8.00 μμ.
Λίγα λόγια την ταινία
Παρόλο που η ταινία εκτυλίσσεται στην εκδοτική κοινότητα τα θέματα με τα οποία καταπιάνεται είναι πολύ ευρύτερα. Μιλά για τους ανθρώπους που όταν αγγίξουν την επιτυχία, μπαίνουν στο σύστημα και συμβιβάζονται, ξεχνώντας τα μέχρι τότε πιστεύω και τις αξίες τους. Για την υποτέλεια και τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι ανέχονται τον άσχημο τρόπο των γύρω τους και διστάζουν να πουν το μεγάλο ΑόχιΑ, που τελικά θα τους ελευθερώσει. Το σενάριο αποτελεί αναμφίβολα το δυνατότερο ατού της ταινίας. Οι χαρακτήρες είναι τόσο καλά επιλεγμένοι και δομημένοι, που νιώθεις ότι τους ξέρεις ή ότι σου θυμίζουν στοιχεία του δικού σου χαρακτήρα. Σε μια ταινία όπου ο κάθε ήρωας από μόνος του προσφέρει υλικό αρκετό για ξεχωριστή ταινία, οι σεναριογράφοι ορθώς επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν τη Lolita ως το βασικό χαρακτήρα. Οι ήρωες εδώ κάθε άλλο παρά θετικά πρότυπα αποτελούν. Φέρονται άσχημα, πληγώνουν συνειδητά ο ένας τον άλλο, κάνουν λάθη, υποκρίνονται και συνεχώς αυτό-ακυρώνονται κάνοντας ακριβώς το αντίθετο απο ότι είχαν δεσμευτεί. Ακόμα και το μεγάλο θύμα του εγωκεντρισμού του Etienne, η Lolita, γίνεται συχνά εκνευριστική και αντιπαθητική, αφού και η ίδια κακομεταχειρίζεται το μοναδικό θετικό πρότυπο της ταινίας, τον Sebastien.
Σύσσωμο το cast πετυχαίνει εξαιρετικές ερμηνείες. H πρωτοεμφανιζόμενη Marilou Berry δίνει μια εντυπωσιακή ερμηνεία που στις κωμικές στιγμές της θυμίζει τη μητέρα της, τη μεγάλη γαλλίδα κωμικό Josiane Balasko. Η σκηνοθέτης και σεναριογράφος Agnes Jaoui υποδύεται και τη Sylvia θριαμβεύοντας στον τριπλό της ρόλο, ενώ ο έτερος σεναριογράφος Jean Pierre Bacri φτάνει με τον Etienne στην καλύτερη ίσως στιγμή της καριέρας του. Ταινία με πολλούς διάλογους, πολλή χορωδιακή μουσική αλλά και πολλές ανταμοιβές για όποιους την παρακολουθήσουν, το Comme Une Image πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό τους στόχους του. Αποδεικνύεται μάλιστα ότι είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια απλή εικόνα, μια κατάθεση ψυχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.