Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

Γιώργος Τεντζεράκης: "Έχουμε περισσότερο ανάγκη από ποτέ την επικοινωνία..."

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΘΑΝΟΣ ΜΑΝΤΖΑΝΑΣ

Απλή, αυτονόητη ίσως, αλλά και πολύ δύσκολο να αμφισβητηθεί ως προς την ορθότητά της διαπίστωση... Και σε αυτήν ακριβώς την όχι μόνο καθόλου ευκαταφρόνητη μα και τόσο απαραίτητη αρχή και κυρίως λειτουργία της μουσικής έχει επικεντρωθεί ήδη από την εποχή που εμφανίστηκε στο προσκήνιο με συνέπεια μα και ποιότητα ο νεαρός ερμηνευτής (και κατά δεύτερο λόγο, επί του παρόντος τουλάχιστον, τραγουδοποιός) Γιώργος Τεντζεράκης. Αυτό συνέβη το '98, διαθέτει ήδη δηλαδή μια αξιοσημείωτη πείρα από τις ζωντανές εμφανίσεις, τόσο προσωπικές όσο και σε συνεργασία με αρκετά γνωστά ονόματα. Ανάμεσά τους ξεχωριστή θέση σίγουρα κατέχει η μόνιμη παρουσία του από το '03 και για έξι συναπτές σεζόν στον «Σταυρό Του Νότου», τη γνωστή μουσική σκηνή που το απαιτητικό κοινό της αποτελεί κρίσιμη δοκιμασία και στη συνέχεια πολύτιμη εμπειρία για κάθε ερμηνευτή ο οποίος εμφανίζεται εκεί. Ανάμεσα σε όλα αυτά βρήκε και τον χρόνο να κυκλοφορήσει τον πρώτο του δίσκο, αλλά και να συμμετάσχει πέρυσι τον Σεπτέμβριο στον -τουλάχιστον αμφιλεγόμενο, δεν μπορούμε να μην το παρατηρήσουμε- τηλεοπτικό μουσικό διαγωνισμό Eurovoice, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Τέσσερα χρόνια λοιπόν μετά το ντεμπούτο του, πριν από λίγο καιρό κυκλοφόρησε το δεύτερο album του «Πιο Κοντά Σου». Τραγούδια γραμμένα κυρίως από τον Θάνο Παπανικολάου, αλλά και μερικά του ιδίου, ένα ντουέτο με τον περίπου συνομήλικό του Μιχάλη Εμιρλή, μα και άλλο ένα με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου, και φυσικά σε πρώτο πλάνο η δυναμική και αρτιότατη ερμηνεία του Γιώργου Τεντζεράκη συναποτελούν ένα λίαν ευχάριστο ποπ - ροκ υβρίδιο, που ίσως να μην διαθέτει το βάθος που επιθυμούν -ή μπορεί και να απαιτούν...- ορισμένοι, αλλά και δεν προσβάλλει την αισθητική κανενός, καθώς πόρρω απέχει από τα «τηλεοπτικής» προέλευσης και στόχευσης σκουπίδια (είτε προκύπτουν από τα διάφορα ανάλογα reality είτε με άλλους τρόπους) τα οποία έχουν δυστυχώς κατακλύσει τα μάτια μα και τα αυτιά μας εδώ και αρκετά χρόνια. Και αυτό και μόνο το γεγονός σε μία εποχή συνολικής έκπτωσης των πάντων σε τούτη τη χώρα, της μουσικής φυσικά μηδέ εξαιρουμένης, μόνον ασήμαντο δεν είναι...

* Τέσσερα χρόνια ανάμεσα σε δύο δίσκους είναι αρκετά μεγάλο διάστημα. Γιατί σου χρειάστηκε τόσο πολύ και τι συνέβη στη μουσική διαδρομή σου στο ενδιάμεσο;

Αρχικά έψαχνα να βρω καλά τραγούδια και έπειτα μεσολάβησε ο διαγωνισμός της Eurovoice, οπότε για ένα διάστημα έπρεπε να περιμένει η κυκλοφορία του δίσκου. Η αναζήτηση υλικού και οι ηχογραφήσεις κράτησαν δύο χρόνια. Στο διάστημα αυτό μεσολάβησαν σημαντικές συνεργασίες και πολλά live. Θεωρώ πως τα τραγούδια πρέπει να ταξιδεύουν και να γνωστοποιούνται μέσα από τα live. Αν λοιπόν υπάρχουν κοντινές χρονικά κυκλοφορίες δίσκων, ουσιαστικά ακυρώνονται τα προηγούμενα τραγούδια γιατί αναγκάζεσαι να προωθήσεις τον πιο πρόσφατο. Τον πρώτο δίσκο λοιπόν τον δούλεψα και τον ευχαριστήθηκα μέσα από τις ζωντανές εμφανίσεις και τώρα ήρθε η ώρα για νέο υλικό.

* Αφού γράφεις τραγούδια ο ίδιος, πώς και δεν αποφάσισες να τα αναλάβεις όλα ή έστω περισσότερα από όσα υπογράφεις τελικά και τα ανέθεσες σε άλλον; Και γιατί ειδικά στον Θάνο Παπανικολάου;

Η δημιουργικότητα είναι μια ανάγκη μου, μ' αρέσει να γράφω τραγούδια, αλλά δεν σημαίνει ότι όλα μπορούν να είναι καλά. Επιλέγω τα τραγούδια ανεξάρτητα από το αν τα έχω γράψει ο ίδιος ή είναι από άλλο δημιουργό. Στον Θάνο Παπανικολάου βρήκα τραγούδια που θα ήθελα να είχα γράψει οπότε μου ξύπνησαν συναισθήματα. Από την άλλη μεριά, θεωρώ τον Θάνο τον πιο σημαντικό δημιουργό της γενιάς μας και ήθελα πολύ να συνεργαστούμε. Νομίζω ότι το αποτέλεσμα μάς δικαίωσε αμφότερους.

* Πώς προέκυψε το ντουέτο με τον Μιχάλη Εμιρλή και γιατί συγκεκριμένα μαζί του;

Με τον Μιχάλη είμαστε φίλοι και επίσης έχουμε συνεργαστεί αρκετές φορές. Σε μια πρόβα το 2009 προέκυψε το τραγούδι «Ένα Χειμώνα Ζω», έγραψα τους στίχους και εκείνος τη μουσική. Του πρότεινα να το πούμε μαζί ως επιστέγασμα της φιλίας και των όμορφων στιγμών που περάσαμε στα live.

* Και το άλλο ντουέτο του δίσκου, αυτό με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου;
Το «Μελίνα» ήρθε αναπάντεχα. Ήταν ένα τραγούδι που έγραψα όταν ήδη είχα ολοκληρώσει τις ηχογραφήσεις του δίσκου και απλά ήμουν σε διαπραγματεύσεις με εταιρείες για την κυκλοφορία του. Όταν έγραψα το τραγούδι, ήρθε στα αυτιά μου η φωνή του Βασίλη. Δεν γνωριζόμασταν μέχρι τότε, αλλά από μικρός τον θαύμαζα. Πήρα λοιπόν το θάρρος και του το έστειλα. Εκείνος γενναιόδωρα επικοινώνησε μαζί μου και μου πρότεινε να το πούμε μαζί. Η χαρά μου ήταν μεγάλη, καθώς η καλύτερη εκδοχή που φανταζόμουν ήταν να του το δώσω για δικό του δίσκο. Τελικά μπήκε στον δικό μου και το είπαμε ντουέτο! Το πιστεύω πολύ αυτό το τραγούδι και στα live χαίρομαι ιδιαίτερα όταν ο κόσμος το τραγουδάει.

* Μόνον ο ερωτικός στίχος σε ενδιαφέρει; Εννοώ αν δεν θέλεις ή δεν αισθάνεσαι άνετα να τραγουδήσεις στίχους με άλλο περιεχόμενο...

Στις ζωντανές εμφανίσεις μου μου αρέσουν πολύ και τα κοινωνικά τραγούδια. Απλά σαν τραγουδοποιός εμπνέομαι περισσότερο από την αγάπη. Έτσι όμως όπως είναι τα πράγματα και οι καταστάσεις που βιώνουμε, νομίζω ότι σύντομα θα προκύψουν αρκετά κοινωνικά τραγούδια.

* Θα χαρακτήριζες θετική ή αρνητική την εμπειρία σου από το Eurovoice, Γιώργο; Γενικά πιστεύεις ότι ο θεσμός αυτός προσφέρει στη μουσική της χώρας μας;

Η εμπειρία μου δεν ήταν ούτε θετική ούτε αρνητική, ήταν απλά έντονη. Θετικό μπορώ να χαρακτηρίσω το γεγονός ότι περισσότερος κόσμος γνώρισε το «Τι Παραπάνω», ένα τραγούδι που ουσιαστικά ήταν η προώθηση ολόκληρου αυτού του δίσκου. Είναι γνωστές οι άτυχες στιγμές λόγω διοργάνωσης... Αυτό που κρατάω λοιπόν είναι ότι συμμετείχα με ένα τραγούδι σε έναν διαγωνισμό και η αγάπη του κόσμου το οδήγησε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα σε μιαν υπόθεση όπου έλαβαν μέρος τριάντα χώρες. Η τέταρτη θέση πιστεύω ότι ήταν αξιοπρεπής, δεδομένου ότι μας ψήφιζαν μόνον από τις άλλες χώρες και όχι από την Ελλάδα. Εύχομαι ο διαγωνισμός στο μέλλον να έχει καλύτερη διοργάνωση. Αν συμβεί αυτό, τότε θα προσφέρει βήμα σε νέους δημιουργούς να γνωστοποιήσουν τη μουσική τους. Και αυτό είναι αληθινά πολύ σημαντικό!

* Έχοντας περάσει για τόσα χρόνια από τον «Σταυρό Του Νότου», πιστεύεις ότι το μέλλον των ζωντανών εμφανίσεων βρίσκεται σε τέτοιες μικρότερες σκηνές πολύ περισσότερο από όσο στα μεγάλα, «μαζικά» κέντρα;

Οι μικρότεροι χώροι είναι πιο ζεστοί και άμεσοι στη σχέση σου με τον κόσμο. Έχουν το κλίμα της παρέας και της επικοινωνίας, που σήμερα ειδικά έχουμε περισσότερη ανάγκη από ποτέ.

* Και τα άμεσα αλλά και πιο μακροπρόθεσμα σχέδιά σου;

Εμφανίσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις της περιφέρειας με σκοπό να γνωστοποιήσω στον κόσμο τη νέα μου δισκογραφική δουλειά. Έχω την τύχη να με συνοδεύουν εξαιρετικοί μουσικοί. Στην Αθήνα τα Σάββατα μέχρι 5 Νοεμβρίου θα είμαι στο «Nylon Bar» στο Γκάζι με φιλοξενούμενο τον ηθοποιό Παντελή Καναράκη. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει αγαπημένα τραγούδια από την ελληνική αλλά και τη διεθνή μουσική σκηνή και εμείς τουλάχιστον περνάμε πολύ ωραία, θέλουμε να ελπίζουμε το ίδιο και ο κόσμος!

Η πείρα και μόνο του Γ.Τ. από ανάλογους χώρους μάς κάνει να ρισκάρουμε την εκτίμηση, έστω και χωρίς να έχουμε παρακολουθήσει ακόμα το πρόγραμμα, ότι αν τουλάχιστον αυτό που επιθυμείτε είναι μια κεφάτη, διασκεδαστική βραδιά, η συγκεκριμένη είναι μια από τις καλύτερες επιλογές στη φετινή νυχτερινή Αθήνα...

http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=646810

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.