Ένα ακόμα βήμα προς την εφαρμογή του «Καλλικράτη» της εκπαίδευσης και του σχολείου της αγοράς έκανε το υπουργείο Παιδείας, το οποίο έστειλε «κείμενο εργασίας» για την αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του εκπαιδευτικού συστήματος στις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών.
Στο κείμενο αναφέρεται ότι χρειάζεται «ενίσχυση του επιτελικού και εποπτικού ρόλου του υπουργείου», «περιορισμό των επιπέδων διοίκησης», «ευέλικτη δομή», «αποκέντρωση αρμοδιοτήτων», «ενίσχυση του ρόλου των περιφερειακών δομών διοίκησης της εκπαίδευσης», «ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας».
Επιπλέον, γίνεται λόγος για μεταφορά αρμοδιοτήτων στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, αφού αυτή θα αποτελεί «βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού». Οι αρμοδιότητες αυτές θα είναι η εξειδίκευση των «εθνικών» πολιτικών σε περιφερειακό επίπεδο, η λήψη αποφάσεων για την ίδρυση, οργάνωση, προαγωγή, συγχώνευση, μεταφορά και μετατροπή σχολικών μονάδων.
Όλα τα παραπάνω γίνονται για να μετατραπεί η σχολική μονάδα σε μια «επιχείρηση», όπως έχει επιδιωχθεί να γίνει μέσω της αυτοαξιολόγησης, η οποία έχει θεσμοθετηθεί, αλλά δεν έχει περάσει στα σχολεία. Έτσι, στο κείμενο σημειώνεται ότι χρειάζεται «ενίσχυση της αυτονομίας της» σχολικής μονάδας, ώστε, υποτίθεται, να γίνει φορέας «γόνιμης υποδοχής και συνδιαμόρφωσης της εκπαιδευτικής πολιτικής». Πάνω σε αυτή την «αυτονομία» και τη «συνδιαμόρφωση» θα «κτιστούν» τα σχολεία πολλών ταχυτήτων, με άλλα προγράμματα σπουδών, έσοδα κ.ά.
Με νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου η κυβέρνηση προωθεί την υποκατάσταση κρατικών πόρων από ιδιωτικούς για τη λειτουργία των σχολείων, αφού μάλιστα για πρώτη φορά φέτος στον προϋπολογισμό οι δαπάνες για την Παιδεία πέφτουν κάτω από το 3%.
Δεκάδες σχολεία θα βάλουν λουκέτο, καθώς θα συγχωνευθούν με άλλα, χωρίς να είναι σαφές το μέλλον όσων εργαζομένων μείνουν χωρίς αντικείμενο εργασίας. Ο διευθυντής του σχολείου αντιμετωπίζεται ως μάνατζερ και καλείται να βρει πόρους για να καλύψει τις ανάγκες λειτουργίας του σχολείου. Για πρώτη φορά τίθεται θέμα αύξησης του ωραρίου καθηγητών και δασκάλων.
Το πέρασμα του "Καλλικράτη" στα σχολεία θα είναι καταστροφικό, ενώ η σχολική μονάδα τίθεται υπό την κηδεμονία της "κοινωνικής λογοδοσίας", γεγονός που την καθιστά ανά πάσα στιγμή υπόλογη, ένοχη και άρα ανάξια να υπάρχει.
Τι θα γίνει το σχολείο που δεν θα περάσει το τεστ της κοινωνικής λογοδοσίας; Στις αγγλοσαξονικές χώρες κλείνει, οι εκπαιδευτικοί απολύονται και τα παιδιά ψάχνουν να βρουν σχολείο με τη ρετσινιά των αποτυχημένων.
Πρόσφατο δείγμα της κυβερνητικής πολιτικής του μνημονίου αποτελούν οι δηλώσεις του κομματικού - κυβερνητικού εντολοδόχου κ.Ν.Ράπτη (περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου), που προανήγγειλε καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων στη Σύρο, παραγνωρίζοντας τη νησιωτική ιδιαιτερότητα, αντιλαμβανόμενος την εκπαιδευτική διαδικασία ως λογιστικό δεδομένο.
Η ΕΣΑΚ-ΔΕΕ έγκαιρα είχε θέσει το ζήτημα σε γενική συνέλευση του συλλόγου και είχε καλέσει το Δ.Σ να πάρει θέση. Έστω εκ των υστέρων ,η αντίδραση των εκπαιδευτικών, των γονέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης έδωσε απάντηση σε όσους βιάζονται – όντας βασιλικότεροι του βασιλέως - να εφαρμόσουν τάχιστα την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους.
Η ΕΣΑΚ-ΔΕΕ καλεί σε εγρήγορση τους εργαζόμενους, την εκπαιδευτική κοινότητα, την τοπική κοινωνία, προκειμένου να μείνει στα χαρτιά ο «Καλλικράτης» στην εκπαίδευση και να αποκρουστεί αποφασιστικά κάθε απόπειρα υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.