Η σοβαρή καθυστέρηση της πληρωμής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσελήφθησαν εδώ και δυο μήνες μέσω των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ και τοποθετήθηκαν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, συνιστά κατάφωρη παραβίαση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων με αρνητικές επιπτώσεις στο εκπαιδευτικό έργο.
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί κλήθηκαν να υποβάλλουν αίτηση με βάση εγκύκλιο, που ούτε αυτή ούτε η αντίστοιχη αίτηση που τη συνοδεύει, αλλά ούτε και η ανάληψη υπηρεσίας δεν αναφέρονται σε αναπληρωτές ΕΣΠΑ, παρά μόνο σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου. Με βάση αυτό το κανονιστικό νομικό πλαίσιο αποφάσισαν να μετακινηθούν-πολλοί από αυτούς πολύ μακριά από τον τόπο καταγωγής τους- προκειμένου να εργαστούν στις δυσμενείς συνθήκες των παραμεθόριων νησιωτικών περιοχών Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, με την προσδοκία για μόνιμη εργασιακή σχέση και πλήρη μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Κλήθηκαν να ασκήσουν εκπαιδευτικό έργο σε ένα πρωτόγνωρο και απαιτητικό - για πολλούς από αυτούς- εργασιακό περιβάλλον. Δύο μήνες και πλέον από την ανάληψη της υπηρεσίας τους, (επι)βιώνουν απλήρωτοι ασκώντας με επαγγελματική ευσυνειδησία το εκπαιδευτικό τους έργο
Σε όλες τις επιμορφωτικές συναντήσεις που διοργανώνονται από τους Σχολικούς Συμβούλους της Α/θμιας και της Β/θμιας Εκπαίδευσης, καταγράφεται με ένταση η αγωνία τους για τις ανασφαλείς συνθήκες εργασίας και εκφράζεται το αίτημα για ολόπλευρη υποστήριξη στην άσκηση των καθηκόντων τους.
Θεωρούμε πως η διασφάλιση των στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων για κάθε εργαζόμενο, είναι η ελάχιστη προϋπόθεση για την παροχή οποιουδήποτε έργου. Η στοιχειώδης αυτή απαίτηση παίρνει άλλες διαστάσεις στο εργασιακό περιβάλλον της δημόσιας εκπαίδευσης , τη στιγμή που η αναγκαιότητα για ποιοτική αναβάθμισή της είναι διακηρυγμένη από την Πολιτεία και απαντά σε αδήριτες κοινωνικές ανάγκες. Άλλωστε, οι προσλήψεις αυτών των εκπαιδευτικών έγιναν ακριβώς για τις ανάγκες των σχολικών μονάδων, που καλούνται να εφαρμόσουν «καινοτόμα» εκπαιδευτικά προγράμματα και υποστηρικτικές αντισταθμιστικές δράσεις.
Η εργασιακή ανασφάλεια των λειτουργών της εκπαίδευσης, ως αποτέλεσμα της απλήρωτης και ελαστικής εργασίας, δημιουργεί τις χειρότερες συνθήκες για εργασία, υπονομεύει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, οδηγεί σε αποτυχία- τα όποιας μορφής- μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα, απαξιώνει το έργο του εκπαιδευτικού και της δημόσιας εκπαίδευσης.
Είναι αυτονόητο πως η άμεση λύση στα δίκαια αιτήματά τους, όχι μόνο θα αποκαταστήσει μια κατάφωρη αδικία σε βάρος τους, αλλά θα συμβάλλει στη διασφάλιση του αναγκαίου εργασιακού κλίματος σε όφελος της εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.