[Στην Ελλάδα]... το επάγγελμα του δασκάλου είναι το αθλιέστερο και το πιο περιφρονημένο από το κράτος και την κεφαλαιοκρατία... ο δάσκαλος είναι ένας πεινασμένος και κουρελιασμένος μάρτυρας... από τον προϋπολογισμό του κράτους το 2,8% προορίζεται για την εκπαίδευση...
Διεθνής των εκπαιδευτικών
Παρίσι 1926
Παρίσι 1926
Συνάδελφοι
Τρεις μήνες μετά την περικοπή των μισθών μας η νέα σχολική χρονιά μας έφερε, τριαντάρια τμήματα, άδεια ταμεία σχολικών επιτροπών και τριπλασιασμό της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση: Αναπληρωτές , ωρομίσθιοι, να και οι νέοι κατεργάρηδες στη γαλέρα της εκπαίδευσης , οι ΑμΩ. Κι όλοι μαζί, ακόμα πιο αποξενωμένοι από το «προϊόν» που παράγουμε , ακόμα πιο απαξιωμένοι επιστημονικά, διοχετεύουμε με το στανιό σε αθώα εφηβικά μυαλά μια συλλογή δεξιοτήτων , μια κατακερματισμένη «γνώση» που δεν είναι η δική μας , αξιολογούμενοι για το αν πιάσαμε την νόρμα της παραγωγής με μισθούς που αρχίζουν από 200€. Η εκπαίδευση σε όρους κόστους – απόδοσης , η εκπαίδευση εμπόρευμα.
Σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς και φόρα των αστικών τάξεων, ψέλνουν το ίδιο τροπάρι σε όλους τους ήχους:«Κατάρτιση όχι Παιδεία, Επιχειρήσεις Υπηρεσιών Εκπαίδευσης όχι Πανεπιστήμια». Ξεχάστε λοιπόν τα Πανεπιστημιακά πτυχία σε μια επιστήμη που ξέρατε, τώρα δεξιότητες: πακέτα μαθημάτων σούπα, που ισχύουν για 5 – 6 χρόνια, λίγο απ' όλα και τίποτα κι εργασιακό δικαίωμα ουδέν. Κι όταν το «πτυχίο» πολυκαιρίσει, πληρώνεις τα δίδακτρα για την ανανέωσή του, ή το χάνεις: από το 6ο επίπεδο ( Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση) υποβιβάζεσαι στο 5ο επίπεδο πιστοποίησης. Είναι πλέον ορατό: Δεν θα μπορέσουμε να σπουδάσουμε τα παιδιά μας.
Σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς και φόρα των αστικών τάξεων, ψέλνουν το ίδιο τροπάρι σε όλους τους ήχους:«Κατάρτιση όχι Παιδεία, Επιχειρήσεις Υπηρεσιών Εκπαίδευσης όχι Πανεπιστήμια». Ξεχάστε λοιπόν τα Πανεπιστημιακά πτυχία σε μια επιστήμη που ξέρατε, τώρα δεξιότητες: πακέτα μαθημάτων σούπα, που ισχύουν για 5 – 6 χρόνια, λίγο απ' όλα και τίποτα κι εργασιακό δικαίωμα ουδέν. Κι όταν το «πτυχίο» πολυκαιρίσει, πληρώνεις τα δίδακτρα για την ανανέωσή του, ή το χάνεις: από το 6ο επίπεδο ( Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση) υποβιβάζεσαι στο 5ο επίπεδο πιστοποίησης. Είναι πλέον ορατό: Δεν θα μπορέσουμε να σπουδάσουμε τα παιδιά μας.
Και τα σχολεία μας κρανίου τόπος, αβίωτα για μαθητές και καθηγητές. Οι επιχειρήσεις θέλουν να φορτώσουν το κόστος εκπαίδευσης του προσωπικού τους στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Καθώς λοιπόν το κράτος αποσύρεται από την παιδεία για να ταΐσει με τους φόρους μας τον ελληνικό καπιταλισμό, μεταθέτει το κόστος της εκπαίδευσης στις τοπικές κοινωνίες, δηλαδή στα νοικοκυριά. Τα σχολεία πασάρονται στους δήμους χωρίς μεταφορά πόρων. Το «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου επικαθορίζεται από τις τοπικές επιχειρήσεις, τα κέφια των διεφθαρμένων Καλλικράτειων Δήμων – Μαμούθ και τις πολιτικές - οικονομικές ορέξεις του τοπικού παράγοντα της αρπαχτής. Και για να γίνει καλύτερα η δουλειά να κλείσουν και κάμποσα σχολεία στα νησιά μας, όπως το 2ο Λύκειο και το ιστορικό 1ο γυμνάσιο της Σύρας.
Τα νέα σχολικά προγράμματα, περιέχουν απλώς τουβλάκια πληροφορίας κάτω από τα οποία τραβάνε την γραμμή της πρόσθεσης. Τα λυκειακά νέα προγράμματα , σκιτζίδικη ξεπατικωσούρα του International Bacalauréat, προϋποθέτουν πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες για να να γεμίσουν τα τριαντάρια τμήματα των πολλαπλών επιλογών, και να που κουμπώνουν με τις καταργήσεις σχολικών μονάδων! Για να καταστείλουν τις αντιδράσεις, στέλνουν κυριολεκτικά κατά εκατοντάδες τους μαθητές στα δικαστήρια από τον Έβρο μέχρι τη Λάρισα, στήνουν ΕΔΕ στα Τρίκαλα και στην Κεφαλλονιά σε «κακούς» συνδικαλιστές που δεν είναι σαν τους άλλους τους «καλούς» της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ που, «υγιώς» και «εθνικώς» σκεπτόμενοι βάζουν πλάτη στην κυβέρνηση.
Τα νέα σχολικά προγράμματα, περιέχουν απλώς τουβλάκια πληροφορίας κάτω από τα οποία τραβάνε την γραμμή της πρόσθεσης. Τα λυκειακά νέα προγράμματα , σκιτζίδικη ξεπατικωσούρα του International Bacalauréat, προϋποθέτουν πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες για να να γεμίσουν τα τριαντάρια τμήματα των πολλαπλών επιλογών, και να που κουμπώνουν με τις καταργήσεις σχολικών μονάδων! Για να καταστείλουν τις αντιδράσεις, στέλνουν κυριολεκτικά κατά εκατοντάδες τους μαθητές στα δικαστήρια από τον Έβρο μέχρι τη Λάρισα, στήνουν ΕΔΕ στα Τρίκαλα και στην Κεφαλλονιά σε «κακούς» συνδικαλιστές που δεν είναι σαν τους άλλους τους «καλούς» της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ που, «υγιώς» και «εθνικώς» σκεπτόμενοι βάζουν πλάτη στην κυβέρνηση.
Καθώς η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει, το κεφάλαιο δεν αρκείται στους φτηνότερα καταρτισμένους, αναλώσιμους εργαζόμενους. Αγωνιώντας να αυξήσει τα ποσοστά κέρδους, ζητά φθηνότερη εργασία. Έτσι, οι δύο και κάτι μισθοί που «συνεισφέραμε» τον Μάιο στις τσέπες των καπιταλιστών, δεν είναι αρκετοί. Με πρόσχημα το δημόσιο χρέος που εκείνοι δημιούργησαν, κλέβοντας τον κόπο των πολλών, δημόσιους πόρους, ασφαλιστικά ταμεία, φοροδιαφεύγοντας και φοροαποφεύγοντας, κραυγάζουν: μικρότεροι μισθοί, περισσότεροι άνεργοι, ιδιωτική υγεία, ιδιωτική παιδεία, ιδιωτική κοινωνική πρόνοια. Λουκέτα σε σχολεία και νοσοκομεία. Ταυτόχρονα στο πολιτικό επίπεδο, το κράτος εξοπλίζεται νομικά και δηλώνει τις προθέσεις του:
- Τέρμα το παραμύθι της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας: η Βουλή των πράσινων των μπλε και των φαιών (όλοι μια φάρα) σηκωχεράκηδων, αυτοκαταργήθηκε. Ούτε να γνωρίζουν δεν θένε
- Τέρμα η δήθεν ελευθερία του λόγου. Αυγουστιάτικα νέος τρομονόμος: «Οι διαδηλωτές με ή χωρίς κουκούλα, θεωρούνται τρομοκράτες». Ενώ ένα ολοκληρωτικό κράτος οργανώνεται ,τα παραμύθια για λαϊκή κυριαρχία και ελευθερίες πάνε περίπατο: Ιδού η αστική δικτατορία αψιμυθίωτη.
Για το Γενάρη λοιπόν, προγραμματίζουν το νέο μισθολόγιο: εξίσωση των μισθών προς τα κάτω, σύνδεση μισθού (του εναπομένοντος) και αξιολόγησης, με στόχο την σύνθλιψη όλων των μισθών του δημοσίου προς τα 700 κι αν ευρώ του ιδιωτικού τομέα. Λογαριάζουν αύξηση του εβδομαδιαίου ωραρίου μας στις 25 ώρες για παλιούς και νέους, για να καλύψουν με υπερεργασία τα κενά της αδιοριστίας. Λογαριάζουν μισθούς – χαρτζιλίκι στους νεοεισερχόμενους του 2011. Λογαριάζουν να μας διαιρέσουν σε διορισθέντες προ του 2011 – πατρίκιους της πείνας, και διορισθέντες μετά το 2011 – πληβείους της πείνας. Μετά πατρίκιοι εναντίον πληβείων κι όλοι μαζί στην πείνα με τους μισθούς μας να κατρακυλούν. Λογαριάζουν ήδη τούτη τη χρονιά, μείωση 2,5 δις € για δαπάνες μισθοδοσίας του δημοσίου. Τα φερέφωνα των πλουσίων στα ραδιόφωνα και στις τηλεοράσεις άρχισαν ήδη να δείχνουν το επίδομα εξωδιδακτικής. Η φθινοπωρινή επίθεση του κεφαλαίου ενάντια στο εισόδημά μας άρχισε. Έπεται η χειμερινή επίθεση: Η εκπαίδευση πασάρεται στους Δήμους και η επανεμφάνιση στην ελληνική επικράτεια, ενάμιση σχεδόν αιώνα μετά, του γυρολόγου πτωχοδιδασκάλου που επαιτεί από το δήμαρχο πότε δουλειά και πότε τα δεδουλευμένα του.
- Τέρμα το παραμύθι της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας: η Βουλή των πράσινων των μπλε και των φαιών (όλοι μια φάρα) σηκωχεράκηδων, αυτοκαταργήθηκε. Ούτε να γνωρίζουν δεν θένε
- Τέρμα η δήθεν ελευθερία του λόγου. Αυγουστιάτικα νέος τρομονόμος: «Οι διαδηλωτές με ή χωρίς κουκούλα, θεωρούνται τρομοκράτες». Ενώ ένα ολοκληρωτικό κράτος οργανώνεται ,τα παραμύθια για λαϊκή κυριαρχία και ελευθερίες πάνε περίπατο: Ιδού η αστική δικτατορία αψιμυθίωτη.
Για το Γενάρη λοιπόν, προγραμματίζουν το νέο μισθολόγιο: εξίσωση των μισθών προς τα κάτω, σύνδεση μισθού (του εναπομένοντος) και αξιολόγησης, με στόχο την σύνθλιψη όλων των μισθών του δημοσίου προς τα 700 κι αν ευρώ του ιδιωτικού τομέα. Λογαριάζουν αύξηση του εβδομαδιαίου ωραρίου μας στις 25 ώρες για παλιούς και νέους, για να καλύψουν με υπερεργασία τα κενά της αδιοριστίας. Λογαριάζουν μισθούς – χαρτζιλίκι στους νεοεισερχόμενους του 2011. Λογαριάζουν να μας διαιρέσουν σε διορισθέντες προ του 2011 – πατρίκιους της πείνας, και διορισθέντες μετά το 2011 – πληβείους της πείνας. Μετά πατρίκιοι εναντίον πληβείων κι όλοι μαζί στην πείνα με τους μισθούς μας να κατρακυλούν. Λογαριάζουν ήδη τούτη τη χρονιά, μείωση 2,5 δις € για δαπάνες μισθοδοσίας του δημοσίου. Τα φερέφωνα των πλουσίων στα ραδιόφωνα και στις τηλεοράσεις άρχισαν ήδη να δείχνουν το επίδομα εξωδιδακτικής. Η φθινοπωρινή επίθεση του κεφαλαίου ενάντια στο εισόδημά μας άρχισε. Έπεται η χειμερινή επίθεση: Η εκπαίδευση πασάρεται στους Δήμους και η επανεμφάνιση στην ελληνική επικράτεια, ενάμιση σχεδόν αιώνα μετά, του γυρολόγου πτωχοδιδασκάλου που επαιτεί από το δήμαρχο πότε δουλειά και πότε τα δεδουλευμένα του.
Μέσα σε αυτό το ζόφο, φτάνουμε στην εκλογο-απολογιστική συνέλευση της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων. Το σωματείο που επιβίωσε σε καιρούς καθολικής κυριαρχίας των ιδεολογημάτων του καπιταλισμού μέσα στις εργατικές τάξεις και συνακόλουθης υποχώρησης του συνδικαλισμού και των ιδεών της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας, είναι τώρα το μοναδικό μας όπλο απέναντι στις επιθέσεις που όλοι βλέπουμε να έρχονται. Και είναι αυτή αυτή εδώ η παράταξη-η Αυτόνομη Ομάδα Καθηγητών-Αγωνιστική Συσπείρωση-που έβαλε πλάτη όλα αυτά τα χρόνια για να υπάρχει το σωματείο. Όλοι ξέρουμε πώς η τελευταία επίθεση του κεφαλαίου ενάντια στις ζωές μας δεν θα είναι ούτε η επί θύραις, ούτε καν εκείνη που θα ανακοπεί, αλλά εκείνη που εμείς οι ίδιοι θα συντρίψουμε.
Εμείς οι ίδιοι και όχι αντιπρόσωποί μας εκλεγμένοι ή αυτόκλητοι . Δεν φοβούνται τις εκλογές στο σωματείο μας ούτε καν το όποιο αποτέλεσμά τους. Αυτό που φοβίζει το κεφάλαιο και την κυβέρνησή του είναι η δική μας συσπείρωσή στα συνδικάτα. Αυτό που τους φοβίζει είμαστε εμείς οι ίδιοι. Ας κάνουμε το φόβο τους πραγματικότητα.
Εμείς οι ίδιοι και όχι αντιπρόσωποί μας εκλεγμένοι ή αυτόκλητοι . Δεν φοβούνται τις εκλογές στο σωματείο μας ούτε καν το όποιο αποτέλεσμά τους. Αυτό που φοβίζει το κεφάλαιο και την κυβέρνησή του είναι η δική μας συσπείρωσή στα συνδικάτα. Αυτό που τους φοβίζει είμαστε εμείς οι ίδιοι. Ας κάνουμε το φόβο τους πραγματικότητα.
Η Αυτόνομη Ομάδα καθηγητών -Αγωνιστική Συσπείρωση σας καλούμε πριν απ' όλα να βρεθούμε μαζί στον φυσικό μας χώρο : στην ΕΛΜΕ, αποφασισμένοι. Να μάθουν ότι λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο.
Με την πεποίθηση ότι τα σχολεία ανήκουν σε μας: είναι των καθηγητών και των μαθητών σας καλούμε στην ΕΛΜΕ.
Στην ΕΛΜΕ, με μυαλό και με καρδιά, να ονειρευτούμε συλλογικά το Σχολείο μας.
Με την πεποίθηση ότι τα σχολεία ανήκουν σε μας: είναι των καθηγητών και των μαθητών σας καλούμε στην ΕΛΜΕ.
Στην ΕΛΜΕ, με μυαλό και με καρδιά, να ονειρευτούμε συλλογικά το Σχολείο μας.
Συνάδελφοι
Η Αυτόνομη Ομάδα Καθηγητών -Αγωνιστική Συσπείρωση των Κυκλάδων κατέρχεται στις εκλογές της 14ης Δεκεμβρίου για το ΔΣ και την ελεγκτική επιτροπή της Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων.
Σας ζητάμε την ψήφο, όχι για να σας εκπροσωπήσουμε. Σας ζητάμε την εμπιστοσύνη σας για να συντονίσουμε μέσα από το ΔΣ και τις γενικές συνελεύσεις τους αγώνες που έρχονται.
Σας ζητάμε την ψήφο, όχι για να λογχίσουμε σαν άλλοι Αη Γιώργηδες το δράκο της διοίκησης. Δεν θα αγωνιστούμε στη θέση σας. Πιστεύουμε στο συλλογικό, στον ταξικό αγώνα.
Σας ζητάμε την ψήφο για να συστηθούμε μεταξύ μας , για να οργανωθούμε , για να καθορίσουμε τη συλλογική στάση μας απέναντι στην βάρβαρη ταξική επίθεση που δεχόμαστε.
Σας ζητάμε την ψήφο, όχι για να σας εκπροσωπήσουμε. Σας ζητάμε την εμπιστοσύνη σας για να συντονίσουμε μέσα από το ΔΣ και τις γενικές συνελεύσεις τους αγώνες που έρχονται.
Σας ζητάμε την ψήφο, όχι για να λογχίσουμε σαν άλλοι Αη Γιώργηδες το δράκο της διοίκησης. Δεν θα αγωνιστούμε στη θέση σας. Πιστεύουμε στο συλλογικό, στον ταξικό αγώνα.
Σας ζητάμε την ψήφο για να συστηθούμε μεταξύ μας , για να οργανωθούμε , για να καθορίσουμε τη συλλογική στάση μας απέναντι στην βάρβαρη ταξική επίθεση που δεχόμαστε.
Δεκέμβρης 2010
ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ-ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
ΒΟΥΤΣΙΝΟΣ ΝΙΚΟΣ 1ο ΕΠΑ.Λ. Σύρου
ΚΑΤΣΙΚΗ ΑΝΝΑ ΓΕ.Λ. Μυκόνου
ΚΑΥΚΙΑ ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ Γυμνάσιο Μυκόνου
ΚΟΥΡΟΥΠΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ Γυμνάσιο-Τ.Λ. Γαυρίου Άνδρου
ΜΑΛΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕ.Λ. Μήλου
ΜΑΥΡΟΥΔΗ ΑΝΝΑ ΕΠΑ.Λ. Κέας
ΝΟΜΙΚΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Σύρου
ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ 2ο Γυμνάσιο Σύρου
ΠΕΡΔΙΚΟΜΑΤΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Γυμνάσιο-Τ.Λ. Γαυρίου Άνδρου
ΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 1ο ΕΠΑ.Λ. Σύρου
ΤΖΟΥΡΑ ΕΛΕΝΗ 3ο Γυμνάσιο Σύρου
ΤΣΙΟΜΠΑΝΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ 3ο Γυμνάσιο Σύρου
ΤΣΙΡΟΜΠΙΝΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ 2ο ΓΕ.Λ. Σύρου
ΧΡΗΣΤΕΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΓΕ.Λ. Μυκόνου
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΑΝΔΡΕΙΩΜΕΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 1ο Γυμνάσιο Σύρου
ΣΚΑΜΑΓΚΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής Σύρου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.