Τις μέρες αυτές οι νησιώτες και οι επισκέπτες των
νησιών μας βιώνουν για μια ακόμα φορά τις συνέπειες μιας ακτοπλοϊκής πολιτικής,
που με πρόσχημα την αύξηση των καυσίμων, αφήνει ουσιαστικά ασύδοτες τις
ακτοπλοϊκές εταιρείες να ρίχνουν τις επιπτώσεις στο καταναλωτικό κοινό. Ήδη τον
τελευταίο μήνα η ταχύτητα των πλοίων έχει μειωθεί αυξάνοντας το χρόνο διαδρομής
τουλάχιστον κατά 20 % χωρίς βεβαίως καμιά μείωση των τιμών, ενώ αντίθετα
εξοργιστική είναι η αναγγελία νέων αυξήσεων των εισιτηρίων το λιγότερο κατά 6 %
από 1/4/2012. Ήδη σε ορισμένα νησιά (Σύρο, Πάρο, Νάξο) εκδηλώθηκαν δυναμικές
κινητοποιήσεις συμβολικής κατάληψης στους καταπέλτες, αναδεικνύοντας την οργή
και τη δυσαρέσκεια των νησιωτών απέναντι στην παραπάνω πολιτική. Επί πλέον και
πέραν των παραπάνω, βρισκόμαστε μπροστά στο σοβαρό ενδεχόμενο περικοπής πολλών
δρομολογίων των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, λόγω της μη καταβολής μεγάλου
μέρους των επιδοτήσεων από το 2010 και μετά, αλλά και των περικοπών που έχουν
επιβληθεί ως αποτέλεσμα των μνημονιακών πολιτικών.
Επειδή η Περιφερειακή Αρχή και ο Περιφερειάρχης,
έχουν αρνηθεί συστηματικά μέχρι σήμερα τη συζήτηση είτε του συνολικού
ακτοπλοϊκού προβλήματος, είτε μέρους των πλευρών που μας αφορούν άμεσα,
ερωτώνται για μια ακόμα φορά, αν προτίθενται να το συζητήσουν στην επόμενη
συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου.
Sea Diamond
:
Σε λίγες μέρες
πλησιάζει η θλιβερή 5η επέτειος της βύθισης του
Sea Diamond
στην Καλντέρα της Σαντορίνης. Ενα χρόνο πριν, ο
Περιφερειάρχης είχε επισκεφθεί τη Σαντορίνη, είχε συναντηθεί με τη Συντονιστική
Επιτροπή Θηραίων Πολιτών για την ανέλκυση του ναυαγίου και είχε εξαγγείλει μια
σειρά ενέργειες με στόχο τη συνδρομή της Περιφέρειας στον παραπάνω στόχο.
Δυστυχώς από τις έγγραφες δεσμεύσεις του, (μεταξύ των οποίων απαίτηση προς την
πλοιοκτήτρια εταιρεία ώστε να συνεχιστούν και να ενισχυθούν τα μέτρα προστασίας,
οι δειγματοληψίες, οι μετρήσεις, οι αναλύσεις και οι έλεγχοι της ποιότητας
υδάτων στην περιοχή του ναυαγίου - αίτημα προς τα συναρμόδια Υπουργεία να κάνουν
γνωστές τις προθέσεις τους για το τι σκοπεύουν να πράξουν - κοινή συνάντηση των
συναρμοδίων Υπουργών, της Περιφέρειας, του Δήμου Θήρας, του Δημοτικού Λιμενικού
Ταμείου και της Συντονιστικής Επιτροπής), δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα τίποτα,
παρά μόνον η εξαγγελία ενός Συνεδρίου για τη Θαλάσσια Ρύπανση και το ενδεχόμενο
θαλάσσιων ατυχημάτων, για το οποίο μάλιστα δεν έχουμε καμιά νεώτερη πληροφόρηση.
Με βάση τα παραπάνω και επειδή η υπόθεση της
ανέλκυσης του ναυαγίου, αποτελεί όχι μόνο για τη Σαντορίνη, αλλά ευρύτερα για
τις Κυκλάδες και για όλο το Αιγαίο, ζήτημα πρώτιστης προτεραιότητας, ερωτάται ο
Περιφερειάρχης και η Περιφερειακή Αρχή, τι σκοπεύουν να κάνουν ώστε η Περιφέρεια
από τα λόγια να περάσει στις πράξεις.
Ειδικό Χωροταξικό για τον
Τουρισμό :
Παρότι τυπικά έχει λήξει η ημερομηνία
διαβούλευσης του νέου Χωροταξικού για τον Τουρισμό που είχε θέσει το ΥΠΕΚΑ και
επειδή θεωρούμε ότι ένα τέτοιο σχέδιο δεν μπορεί να καταρτιστεί ή να αναθεωρηθεί
χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή των ΟΤΑ και πολύ περισσότερο της Περιφερειακής
Αυτοδιοίκησης των περιοχών άμεσου τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως το Ν. Αιγαίο,
ζητάμε η Περιφερειακή Αρχή να φέρει το θέμα στο πρώτο συμβούλιο (αρχές Απριλίου)
και να ζητηθεί η απόσυρση του και η επανακατάθεση του αμέσως μετά τις εκλογές.
Δεν είναι δυνατόν τόσο σοβαρά θέματα, που θα καθορίσουν τις αναπτυξιακές
επιλογές της περιοχής μας για τις επόμενες δεκαετίες, να αποφασίζονται ερήμην
μας και με τέτοιες συνοπτικές διαδικασίες. Ήδη και άλλοι φορείς όπως ο ΣΕΤΕ
ζήτησαν την απόσυρση του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.