Πυκνώνουν τα σενάρια για «μερική απασχόληση των πλοίων», με στόχο να καταργηθεί και τυπικά η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση στην ακτοπλοΐα
|
Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται η συγκυβέρνηση για να
εξαπολύσει την κατά μέτωπο επίθεσή της σε βάρος των ναυτεργατών των ακτοπλοϊκών
πλοίων και των νησιωτών αμέσως μετά το τέλος της θερινής - τουριστικής περιόδου,
για να κάνει ακόμα πιο εφιαλτικό το τοπίο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και να
εξασφαλίσει έτσι στους εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα νέα
προνόμια και κερδοφορία. Το έδαφος ήδη προετοιμάζεται με χαρακτηριστικό
παράδειγμα την ετήσια έκθεση που δημοσιοποίησε πρόσφατα η χρηματοπιστωτική
εταιρεία XRTC Business Consultants - την οποία όπως ήταν αναμενόμενο έκαναν
σημαία εφημερίδες όπως ο «Επενδυτής», η «Καθημερινή» και άλλες - ενώ το
«σύνθημα» έδωσε ήδη από τις 2 Αυγούστου ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης
κατά τη διάρκεια ενημέρωσης που έκανε στην Επιτροπή Παραγωγής και
Εμπορίου.
Με βάση τις προτάσεις που περιέχονται στην έκθεση της XRTC, που από τις αστικές εφημερίδες μεταφράζονται σε επανακαθορισμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, με τον «Επενδυτή» μάλιστα να κάνει λόγο για «μερική απασχόληση των πλοίων το εννεάμηνο Σεπτεμβρίου - Μαΐου», φαίνεται ότι στρώνεται το έδαφος για την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων. Με άλλα λόγια αυτό που ήδη εφαρμόζουν οι εφοπλιστές ντε φάκτο, ακινητοποιώντας και αποδρομολογώντας τα ακτοπλοϊκά πλοία ανάλογα με το συμφέρον τους, αφήνοντας, ιδιαίτερα το χειμώνα, νησιά αποκλεισμένα ρίχνοντας τα λαϊκά στρώματα των νησιών στην απόγνωση και πετώντας μαζικά στην ανεργία τους ναυτεργάτες, θα γίνει πλέον καθεστώς. Χαρακτηριστικά ο Κ. Μουσουρούλης στην Επιτροπή της Βουλής έχει ξεκαθαρίσει ότι θα προχωρήσει σε «επανεξέταση δρομολογίων».
Τα νέα μέτρα προετοιμάζονται με πρόσχημα «να ξεφύγουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες από την άσχημη οικονομική κατάσταση» και εμφανίζονται ως κάτι «φυσικό και αναγκαίο». Είναι σίγουρο ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων που οξύνεται σε συνθήκες κρίσης, θα οδηγήσει αφενός στην ενίσχυση ορισμένων από αυτές, που θα δυναμώσουν από την επιτάχυνση της συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης στον κλάδο, αφετέρου στο ακόμα πιο άγριο χτύπημα που θα δεχτεί το λαϊκό δικαίωμα σε φτηνές και ασφαλείς μεταφορές. Εξάλλου, σε κάθε κλάδο οι μεγαλοεπιχειρηματίες αξιοποιούν την κρίση για να μειώσουν κάθε «εμπόδιο» που έχει η υπεράσπιση της «ανταγωνιστικότητάς» τους. Ετσι, οι εφοπλιστές αξιώνουν η μαύρη ανασφάλιστη εργασία που κυριαρχεί στα ποντοπόρα και τα κρουαζιερόπλοια, να επεκταθεί και στα ακτοπλοϊκά πλοία, με συνέπεια εκτός όλων των άλλων, τη ραγδαία πλέον υποβάθμιση της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Τα όσα προετοιμάζονται, έρχονται να προστεθούν μεταξύ άλλων στη δραστική μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου από τους εφοπλιστές, ώστε από τα 83 πλοία που ήταν δρομολογημένα τη θερινή περίοδο του 2008, από τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας και του Λαυρίου, σήμερα να είναι 42 (συμπεριλαμβανομένου και του Αργοσαρωνικού).
Βεβαίως, κυβέρνηση, αστική προπαγάνδα και εφοπλιστές, που επιτίθεται στο δικαίωμα των ναυτεργατών για μπάρκο με δικαιώματα και των νησιωτών (όπως και συνολικά του λαού) να έχουν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που να υπηρετούν τις ανάγκες τους, είναι ο ίδιος που κάθε φορά υπονομεύει, συκοφαντεί τους ναυτεργατικούς αγώνες γιατί αναδεικνύουν αυτό ακριβώς που φοβούνται οι εφοπλιστές και τα κόμματά τους. Οι ναυτεργατικοί αγώνες δείχνουν ότι μπορούν να αναπτυχθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες προς όφελος των ναυτεργατών, των εργαζομένων, όλου του λαού, αρκεί να φύγουν από τη μέση τα παράσιτα, δηλαδή οι εφοπλιστές και τα κέρδη τους, η πολιτική και τα κόμματα που τους στηρίζουν.
http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=7005971&publDate=29/8/2012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.