ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΙΤΣΗΣ
Η Σύρος πρωτεύουσα των Κυκλάδων και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, γεωγραφικά στην καρδιά του Αιγαίου έχει μείνει πίσω στην Τουριστική Ανάπτυξη και την αξιοποίηση του πυλώνα του Τουρισμού.
Τα αίτια πολλά, κύρια όμως αιτία είναι η αυτάρκης επιβίωση των κατοίκων από άλλους πόρους, βιομηχανία, ναυπηγείο, υπηρεσίες και εμπόριο, οι αλλαγές όμως που επήλθαν δεν έγιναν έγκαιρα αντιληπτές και δεν χαράχθηκε πολιτική ανάπτυξης και αξιοποίησης του Τουριστικού τομέα αξιοποιώντας τους Πολιτισμικούς, Ιστορικούς πόρους του Νησιού, τα τοπικά προϊόντα του πρωτογενή τομέα και την ιδιαίτερη Αρχιτεκτονική παράδοση του Μεσαιωνικού Οικισμού της Άνω Σύρου και της Νεοκλασικής Ερμούπολης και το ιδιαίτερο φυσικό κάλλος.
Η προσπάθεια που ξεκίνησε από την Τουριστική Επιτροπή του Νησιού τη δεκαετία του ΄90 απέφερε θετικά αποτελέσματα τα οποία ήταν αντιληπτά σε όλους, έφθασε η Σύρος να είναι πρώτος σε ζήτηση προορισμός στην Ελλάδα και δειλά να ξεκινά την είσοδο της στον ξένο Τουρισμό με τη συνεχή και οργανωμένη παρουσία της στις εκθέσεις της Σκανδιναβίας.
Η διάλυση της Τουριστικής Επιτροπής (δεν είναι σήμερα η ώρα να αναλύσουμε το γιατί;) επέφερε και μοιραία την πτώση της ζήτησης και την αφάνεια του νησιού από την Τουριστική αγορά.
Οι ερασιτεχνισμοί και οι περιστασιακές παρουσιάσεις με υλικό το οποίο δεν είναι αντάξιο του Τουριστικού προϊόντος το οποίο θέλουμε να προωθήσουμε έφερε τη σημερινή μίζερη κατάσταση, η οποία πρέπει και μπορεί να ανατραπεί με σοβαρά και επαγγελματικά βήματα, όχι με ερασιτεχνισμούς που αποδείχθηκαν μοιραίοι για τον Τουριστικό τομέα.
Η αναζήτηση ενός επαγγελματία στο χώρο της Τουριστικής Προβολής της Σύρου ο οποίος θα αναλάμβανε τη Στρατηγική προώθησης του Νησιού μας θα ήταν η ιδανική λύση, αυτό όμως δεν διαφαίνεται στην Πολιτική βούληση της Δημοτικής αρχής.
Καλούμαστε να συζητήσουμε μια πρόταση η οποία ήρθε στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ως έκτακτο θέμα, τούτο σημαίνει πόσο πρόχειρα ξεκινάμε ένα τόσο σοβαρό θέμα, μια εισήγηση που έρχεται από μία επιτροπή άπειρη και η οποία δεν προτείνει καινοτόμες ιδέες και πρακτικές προβολής της Σύρου, ώστε να έχουμε αποτελέσματα.
Πιστεύουμε ότι θα πρέπει η συζήτηση και το πλάνο Στρατηγικής και Ανάπτυξης του Τουριστικού τομέα να αρχίσει εκ του μηδενός, να αξιοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες και τις δυνατότητες που δίνονται σήμερα με άλλες πρακτικές και όχι με τις πεπατημένες οι οποίες απέτυχαν.
Θα καταθέσουμε τις δικές μας προτάσεις και απόψεις μέσα από την εμπειρία μας τη γνώση μας και εκτιμώντας τις κινήσεις των ανταγωνιστών μας σε εισαγωγικά νησιών πλάι μας.
1. Δημιουργία ενός νέου δυναμικού BRAND NAME για τη Σύρο.
2. Αναζήτηση των ομάδων στόχου που θα προσελκύσουμε στο Νησί μας.
3. Διαμόρφωση και ανάπτυξη Τουριστικής περιόδου Τεσσάρων Εποχών.
4. Σχεδιασμός και υλοποίηση Δράσεων Ανάπτυξης Τουριστικού Προϊόντος.
5. Δημιουργία υποδομών Τουριστικής Ανάπτυξης, αξιοποίηση υπαρχόντων.
6. Οριζόντια Δικτύωση επιχειρήσεων Τουριστικού Τομέα, ανάπτυξη συνεργασίας με πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα.
7. Στρατηγική Τουριστικής Προβολής, μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη.
8. Αξιολόγηση αποτελεσμάτων, διορθωτικές κινήσεις.
Αναλύοντας τα ανωτέρω θα έχουμε και την πορεία που πρέπει να επακολουθήσουμε και τα βήματα που πρέπει να γίνουν από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και οργανισμούς ώστε να έχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα από τις ενέργειες οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν.
1. Δημιουργία ενός νέου δυναμικού BRAND NAME για τη Σύρο.
Το BRAND NAME που πρέπει να καθιερωθεί πλέον παντού και να είναι αντιπροσωπευτικό του Τουριστικού προϊόντος μας πρέπει να διαμορφωθεί και να σχεδιασθεί, οι εναλλαγές του παρελθόντος (Αρχόντισσα των Κυκλάδων, Αρχόντισσας του Αιγαίου, Καρδιά του Αιγαίου, κ.λπ.) είναι ξεπερασμένα.
Το BRAND NAME και το Σήμα αναγνώρισης μπορεί να είναι αποτέλεσμα διαγωνισμού μεταξύ των φοιτητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου η ανάθεση σε εξειδικευμένο γραφείο, είναι όμως το πρώτο και απαραίτητο βήμα, να έχει όνομα και ταυτότητα το Προϊόν.
Η ταυτότητα που πρέπει να διαμορφώσουμε είναι ότι πιο σημαντικό πρέπει να έχουμε κατά νου, η ποιότητα πρέπει να είναι διακριτό στοιχείο σε όλο το φάσμα ανάπτυξης του Τουριστικού Τομέα και όχι το πρόσκαιρο, εύκολο κέρδος, πρέπει να είμαστε διαχρονικοί, κλασσικοί, όπως ο Χρυσός, με συνεχή αυξανόμενη υπεραξία.
Θέλει εκπαίδευση και καθοδήγηση, απαιτεί τη συμβολή όλων, Δήμος, Περιφέρεια, επιχειρηματίες, Τοπική Κοινωνία, ώστε να πορευτούμε όλοι μαζί σε μια πορεία σταθερή ανάπτυξης του Τουριστικού Προϊόντος, να κατακτήσουμε την αγορά και να αποκτήσουμε την εμπιστοσύνη αυτής.
2. Αναζήτηση των ομάδων στόχου που θα προσελκύσουμε στο Νησί μας.
Απαιτείται έρευνα αγοράς, αξιοποιώντας και τα στοιχεία επισκεπτών των τελευταίων χρόνων, ώστε να δούμε τις ομάδες επισκεπτών που έχουμε, επαναλαμβανόμενους επισκέπτες, οικογένειες, νεολαία, γκρουπ, έλληνες, ξένοι, εθνικότητες, κ.λπ..
Αναλύοντας τα στοιχεία θα δούμε σε ποιες ομάδες ταιριάζει το προϊόν και επαναλαμβάνονται, τι ενέργειες πρέπει να γίνουν και τι νέο πρέπει να προσδώσουμε για να συγκρατήσουμε ομάδες που χάνονται η να προσελκύσουμε νέες.
Ο Σχεδιασμός και η Ανάπτυξη νέων μορφών Τουρισμού θα ανοίξει τις πόρτες για νέες ομάδες επισκεπτών και θα διεύρυνε την Τουριστική περίοδο, η οποία έχει συρρικνωθεί επικίνδυνα τα τελευταία χρόνια και διαμορφώνει επιχειρήσεις μη βιώσιμες στον Τουριστικό τομέα, ιδιαίτερα περιφερειακά στα χωριά.
Αφού καταλήξουμε σε συμπεράσματα και στις ομάδες στόχου που θα επικεντρωθούμε για να τις προσελκύσουμε, πρέπει να αξιοποιήσουμε και τα ανάλογα εργαλεία για να τους προσεγγίσουμε και να τους περάσουμε τα μηνύματα και τα ερεθίσματα για να αποφασίσουν να μας επισκεφθούν.
3. Διαμόρφωση και ανάπτυξη Τουριστικής περιόδου Τεσσάρων Εποχών.
Είχα πει και παλαιότερα, ότι εμείς πρέπει να κλείνουμε τον Αύγουστο, έχουμε τόσα πολλά που δεν χρειαζόμαστε να περιμένουμε τον Αύγουστο για να δουλέψουμε, η Σύρος έχει δυνατότητες να γεμίζει και να λειτουργεί όλο το Χρόνο.
Πρέπει να περάσει το σύνθημα σε όλους, Τουρισμός όλο το χρόνο, κύρια στους επιχειρηματίες για να παραμείνουν ανοιχτοί η να κλείνουν εκ περιτροπής και με προγραμματισμό για να μην αλλοιώνεται η εικόνα και να παρέχονται οι απαιτούμενες υπηρεσίες.
Αξιοποίηση υφιστάμενων υποδομών και δημιουργία θεσμικών εκδηλώσεων προσέλκυσης εξειδικευμένων ομάδων επισκεπτών τους χειμερινούς μήνες, την άνοιξη, το φθινόπωρο και το καλοκαίρι, η Σύρος διαθέτει ακατέργαστα διαμάντια τα οποία πρέπει να τα επεξεργαστούμε για να λάμψουν και να θαμπώσουν όσους αναζητούν ποιότητα στο Τουριστικό Προϊόν.
Ποιότητα στο Τουριστικό Προϊόν και τις υπηρεσίες, μοναδικός στόχος και δυνατότητα επιβίωσης, είναι μονόδρομος και πρέπει να ξεκινήσει από όλους που εμπλέκονται στον Τουριστικό τομέα, δεν είναι δυνατόν με τις διαμορφωμένες συνθήκες και το κόστος ζωής να συντηρηθούν και να επιβιώσουν επιχειρήσεις με μαζικό φτηνό τουρισμό, ιδιαίτερα επιχειρήσεις οικογενειακής μορφής, όπως είναι οι περισσότερες στο νησί μας.
4. Σχεδιασμός και υλοποίηση Δράσεων Ανάπτυξης Τουριστικού Προϊόντος.
Η διασύνδεση Τουρισμού και Πολιτισμού είναι αναγκαία ώστε να αναπτυχθούν πόλοι προσέλκυσης επισκεπτών, η αξιοποίηση των Ιστορικών αρχείων, Βιομηχανικού Μουσείου, Ενυδρείου, Μουσείο Βαμβακάρη, διαδρομές πόλης, μονοπάτια, κ.α., θα δημιουργήσουν δράσεις επισκεπτών και θα δώσουν εναλλακτικές δημιουργικής απασχόλησης των επισκεπτών και ερεθίσματα απόφασης για επιλογή της Σύρου.
Η δημιουργία θεσμικών Φεστιβάλ σε εποχή εκτός υψηλής περιόδου θα δώσουν το κίνητρο απόφασης για συμμετοχή και επίσκεψη της Σύρου,
Ø Καρναβάλι Σύρου
Ø Ρεμπέτικο Φεστιβάλ
Ø Φεστιβάλ Θεάτρου
Ø SYROS RACE (Ιστιοπλοϊκοί αγώνες)
Ø Έκθεση Μοντέρνας Τέχνης
Είναι μερικά από τα φεστιβάλ η άλλης θεματολογίας που πρέπει να καθιερωθούν με οργάνωση και υπευθυνότητα για να γίνουν θεσμοί στο νησί μας, σε συνδυασμό με τις ετήσιες πολιτιστικές εκδηλώσεις οι οποίες και αυτές θα πρέπει να διευρυνθούν και να μην προγραμματίζονται η μια πάνω στην άλλη και όλες μαζί τον Αύγουστο, μέγα λάθος.
Ο Προγραμματισμός και η προώθηση θα πρέπει να είναι έγκαιρα και διαμορφωμένα, να προβάλλονται δε παράλληλα με τις Τουριστικές υπηρεσίες διαμονής, εστίασης, αναψυχής, πρόσβασης.
Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στη γευσιγνωσία σε συνδυασμό ανάδειξης, αξιοποίησης και προβολής των Τοπικών προϊόντων, σήμερα δεν υφίσταται καμιά προσπάθεια πέραν του Επιμελητηρίου (Aegean Cuisine), για την δικτύωση του πρωτογενή τομέα με αυτόν του Τουρισμού και όμως είναι μεγάλο το ποσοστό των επισκεπτών, που ψάχνουν και θέλουν να γνωρίσουν τις Τοπικές γεύσεις και τα προϊόντα και τα έχουμε πλούσια και ποιοτικά.
5. Δημιουργία υποδομών Τουριστικής Ανάπτυξης, αξιοποίηση υπαρχόντων.
Η αξιοποίηση των Τουριστικών υποδομών αλλά και η δημιουργία νέων συμβάλει στη διεύρυνση των τουριστικών υπηρεσιών, αναδεικνύει νέα στοιχεία του τόπου και προσδοκά αποτελέσματα ανάπτυξης της επισκεψημότητας.
Παράλληλα όμως απαιτείται οργάνωση όλων των υποδομών ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των επισκεπτών και να υπάρχει αντιστοιχία, υπηρεσίας και τιμής, δεν επιβιώνουν περιοχές με ακριβά κοστολόγια και χαμηλές υπηρεσίες, αναπόφευκτα τα οφέλη είναι μικρά και πρόσκαιρα.
Υποδομές στην οδοποιία, την ύδρευση, την αποχέτευση, τη διανυκτέρευση, την εστίαση, αλλά και χώροι υγιεινής, οργανωμένες παραλίες, μαρίνα, λιμάνι, αεροδρόμιο, νοσοκομείο, αθλητικοί, Πολιτιστικοί χώροι, είναι στοιχεία και μοχλοί ανάπτυξης του Τουριστικού προϊόντος.
Η Σύρος δεν υστερεί σε υποδομές, υστερεί στην οργάνωση και την προβολή όλων των ανωτέρω, ώστε να αξιοποιηθούν και να αποδώσουν οφέλη στην Τοπική αγορά και την οικονομία.
Πρέπει δε να ληφθούν υπόψη οι ελλείψεις και να δρομολογηθούν τα απαραίτητα έργα ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες και οι απαιτήσεις.
6. Οριζόντια Δικτύωση επιχειρήσεων Τουριστικού Τομέα, ανάπτυξη συνεργασίας με πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα.
Η ανάπτυξη της συνεργασίας μέσω των Επαγγελματικών Συλλόγων και η Δικτύωση των επιχειρήσεων οριζόντια του Τουρισμού και κάθετα με τις επιχειρήσεις όλων των τομέων της οικονομίας είναι απαραίτητη, ώστε να επιφέρει οικονομίες κλίμακας στις δαπάνες προβολής και εκδηλώσεων και προσθετικά έσοδα με την αύξηση των εσόδων των επιχειρήσεων και θετικά οικονομικά αποτελέσματα για την Τοπική Οικονομία.
Η συνεργασία μπορεί να αποδώσει καρπούς αξιοποιώντας κοινές πρακτικές με στόχο την αναβάθμιση των υπηρεσιών και την αύξηση των επισκεπτών, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση της Τουριστικής περιόδου.
Η καθιέρωση Σήματος Ποιότητας με κανόνες οι οποίοι θα συμφωνηθούν από τους ίδιους τους επιχειρηματίες, η κοινή προβολή, έκδοση και διανομή εντύπων, η δημιουργία διαδραστικού Πόρταλ προβολής και κρατήσεων, η εκπαίδευση επαγγελματιών και προσωπικού, θα συμβάλει στη συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών και την αναβάθμιση του Τουριστικού Προϊόντος.
Η διαμόρφωση Ενιαίας Στρατηγικής Τουριστικής Ανάπτυξης είναι μονόδρομος, με συσπείρωση και ενότητα θα υλοποιηθούν και θα προωθηθούν οι στόχοι που θα θέσει το Σχέδιο Στρατηγικής Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής της Σύρου.
7. Στρατηγική Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής
Η Στρατηγική της Τουριστικής Προβολής πρέπει να κινηθεί σε δύο άξονες :
ü Μεσοπρόθεσμοι στόχοι
ü Μακροπρόθεσμοι στόχοι
Μεσοπρόθεσμα και άμεσα πρέπει να γίνουν κινήσεις ώστε να μην πλήξει η κρίση και τον Τουριστικό Τομέα, υπάρχει το έδαφος εκείνο το οποίο εάν καλλιεργηθεί μπορεί να αποδώσει καρπούς, η αγορά της Βορείου Αφρικής, του Αραβικού κόσμου, αλλά και της Άπω Ανατολής από τα τελευταία γεγονότα κλείνει σημαντικά τις πόρτες εισόδου των επισκεπτών, οι οποίοι απαιτούν ασφάλεια και υγιεινή στο χώρο επίσκεψης και διακοπών.
Πρέπει επομένως να γίνουν κινήσεις προβολής αντίστοιχες και να επικεντρωθούμε στις συγκεκριμένες ομάδες στόχου, ώστε να αποκομίσουμε άμεσα οφέλη, να καλύψουμε τις απώλειες ιδιαίτερα από την Ελληνική αγορά που επηρεάζεται από την υφιστάμενη κρίση.
Μακροπρόθεσμα θα πρέπει να χαράξουμε τη Στρατηγική Ανάπτυξης Τουρισμού Τεσσάρων Εποχών, ποιότητας και να εξετάσουμε την πορεία, τα εργαλεία και τα μέσα που απαιτούνται για να φτάσουμε στους επιθυμητούς στόχους, να αξιολογούμε τα αποτελέσματα και να επαναπροσδιορίζουμε τους στόχους μας, παράλληλα με την εφαρμογή των απαιτούμενων διορθωτικών κινήσεων.
8. Αξιολόγηση αποτελεσμάτων, διορθωτικές κινήσεις.
Αξιολογώντας τα αποτελέσματα, σχεδιάζουμε τις απαιτούμενες διορθωτικές κινήσεις ώστε να σταθούμε στο επιθυμητό επίπεδο επισκεπτών, αλλά και της ποιότητας ώστε τα οφέλη στην Τοπική οικονομία να είναι ουσιαστικά, με υγιής και βιώσιμες επιχειρήσεις, με απασχόληση, ζήτηση και προώθηση των Τοπικών προϊόντων.
Τα αποτελέσματα κύρια θα πρέπει να είναι ποιοτικά και όχι ποσοτικά, καθώς πολλές φορές οι αξίες μετρώνται αντιστρόφως ανάλογα, θα πρέπει να εκτιμάται το κατά κεφαλήν εισόδημα και η δαπάνη του επισκέπτη, όχι ο αριθμός αφίξεων και διανυκτερεύσεων στοιχεία που μπορεί να μας οδηγήσουν σε εικονικά αποτελέσματα.
Η επαγρύπνηση και ο συνεχής επανασχεδιασμός μέσα από διορθωτικές κινήσεις μπορούν να συμβάλλουν στη σταθερή απόδοση των επενδύσεων και την αυξητική τάση, όχι τη στασιμότητα και τη μιζέρια της οικονομίας, τα οφέλη θα είναι πολλαπλά,
Ø Σταθερή αναπτυσσόμενη Τοπική Οικονομία
Ø Βιώσιμες κερδοφόρες επιχειρήσεις
Ø Δημιουργία θέσεων απασχόλησης
Ø Συγκράτηση του Πληθυσμού
Ø Ανάπτυξη των Επενδύσεων
Η επιτυχία της Τουριστικής Προβολής απαιτεί τη συμμετοχή και την ενεργοποίηση όλων των φορέων και των ικανών προσώπων του τόπου, απαιτεί συνεργασία με επαγγελματίες στο είδος, απαιτεί σύγχρονα εργαλεία και μέσα προσέγγισης των επισκεπτών, αλλά κύρια απαιτεί ικανοποιημένους πελάτες, η καλύτερη μορφή διαφήμισης και προβολής, είναι από στόμα σε στόμα, μπορούμε να τα καταφέρουμε από εμάς εξαρτάται.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Όλα τα ανωτέρω είναι επιγραμματικά τα οποία επιδέχονται και απαιτείται να γίνει έρευνα, ανάλυση στοιχείων και στατιστικών και Σχεδιασμός, σήμερα δεν υπάρχει, ακολουθούμε τα γεγονότα, τρέχουμε πίσω από όποιες προσκλήσεις και κινήσεις, δεν υπάρχει Σχέδιο, που πάμε; Πως θα πάμε; Τι εργαλεία θα αξιοποιήσουμε;;;
Πριν λίγες εβδομάδες τρέχαμε για το Κρουαζιερόπλοιο;;; Η εταιρία δεν μας έχει στο πρόγραμμα της, ούτε κάποια άλλη, χρειάζεται δουλειά επαγγελματική, αυτό αναφέρθηκε και στη διημερίδα στη Μυτιλήνη.
Πριν λίγες μέρες τρέχαμε στην Πάτρα, ποιο το όφελος; ο Στόχος; Σε ποια ομάδα πελατών απευθύνθηκε η Σύρος, με τι υλικό;
Διαβάζοντας την πρόταση της Τουριστικής Επιτροπής βαδίζουμε στα τετριμμένα και ληγμένα μονοπάτια της Τουριστικής Προβολής, χωρίς στόχους, χωρίς αποτέλεσμα, χωρίς υλικό, αυτό φαίνεται και με τα αποτελέσματα του Τουριστικού Τομέα, βαδίζουμε προς τα κάτω, αιμορραγούσαν οι περιφερειακές επιχειρήσεις, σήμερα ψυχορραγούν και οι επιχειρήσεις της Πόλης.
Δεν κινδυνολογώ είναι διαπιστώσεις μέσα από συζητήσεις, αλλά και στοιχεία των επιχειρήσεων και των φορέων του Τουρισμού, ας τα μελετήσουν όλοι όσοι θέλουν να συμβάλλουν στην Τουριστική Ανάπτυξη και Προβολή του Νησιού.
Αξιολογώντας όλα τα ανωτέρω ας μη σπαταλήσουμε άσκοπα τα λίγα χρήματα που διατίθενται για την Τουριστική προβολή, ας ιεραρχήσουμε τα πράγματα και ας εκτιμήσουμε τα αποτελέσματα των προηγούμενων ενεργειών και δαπανών.
Δεν μπορεί το φυλλάδιο να γίνεται επανέκδοση χρόνια και χρόνια, είναι ξεπερασμένο φαίνεται αυτό, το σήμα, το όνομα, το σύνθημα, το διαδίκτυο και όλο το υλικό, ας σχεδιασθεί επαγγελματικά, υπάρχουν ειδικοί που γνωρίζουν και μπορούν να σχεδιάσουν.
Η διαδρομή μου μέσα από τον Τουριστικό Τομέα, από όλες τις πλευρές μου έχει δώσει γνώση και εμπειρία και θα καταθέσω τις παρακάτω προτάσεις, όλα τα ανωτέρω είναι καλοπροαίρετα για ένα καλύτερο αύριο στον Τουριστικό Τομέα.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΗΜΑΤΟΣ & BRAND NAME
(Φοιτητικός Διαγωνισμός Πανεπιστημίου Αιγαίου)
2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΟΡΤΑΛ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
3. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
(ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ, ΠΑΣΧΑ, ΝΕΟΚΛΑΣΣΙΚΑ, κ.α., για τη συγκέντρωση υλικού)
4. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΝΤΥΠΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
(ΦΑΚΕΛΛΟ, ΦΥΛΛΑΔΙΟ, ΧΑΡΤΗΣ, ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, Κ.Α.)
5. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ (ΜΟΥΣΕΙΑ, ΕΚΘΕΣΕΙΣ, Κ.ΛΠ.)
6. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ (ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ, ΑΝΩ ΣΥΡΟΣ, ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ)
7. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΜΟΝΟΠΑΤΙΩΝ ΑΠΑΝΩ ΜΕΡΙΑ
8. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ (ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ, ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ)
9. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΛΙΜΑΝΙΟΥ, ΜΑΡΙΝΩΝ, ΠΑΡΑΛΙΩΝ, ΓΑΛΑΖΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ)
10. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΥΛΙΚΟΥ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ & YACHTING
11. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΣΠΟΤ & ΜΕΤΑΔΟΣΗ
12. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BINTEO, DVD, CD, ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
13. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ (ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ, ΓΑΛΛΙΑ, ΡΩΣΙΑ, κ.α.)
14. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ (STREET PROMOTION) ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ
15. ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Όλα τα ανωτέρω θα πρέπει να είναι σχεδιασμένα σε επαγγελματική βάση, μεταφρασμένα σε ξένες γλώσσες, με τα διεθνή σήματα τουρισμού, σε όλα τα ανωτέρω πιστεύω ότι μπορεί να συμβάλει το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και ιδιαίτερα οι Φοιτητές με κίνητρα που θα δοθούν (διαγωνισμοί, κ.λπ.), απαιτείται επαγγελματισμός, ας κοιτάξουμε τους ανταγωνιστές μας καλοπροαίρετα..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.