Με αφορμή το ψήφισμα στις 9 Μάη του Δημοτικού Συμβουλίου Σύρου – Ερμούπολης για την στήριξη του Νεωρίου αλλά και δηλώσεις συνδικαλιστών του ΠΑΣΟΚ περί «ομόφωνου ψηφίσματος» η Λαϊκή Συσπείρωση Σύρας επισημαίνει τα εξής :
1. Το συγκεκριμένο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβούλιου Σύρας εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία και όχι ομόφωνα καθώς ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Σύρας Γιάννης Δεναξάς κατέθεσε διαφορετική πρόταση. Το ψήφισμα του Δ.Σ. που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία κινείται στα γνωστά πλαίσια που θέτει η επιχείρηση και ο εργοδοτικός συνδικαλισμός, δηλαδή στην ενίσχυση με κρατικές παραγγελίες της επιχείρησης προκειμένου να μην απολυθούν εργαζόμενοι. Με τον τρόπο αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο, όπως και η εργοδοτική πλειοψηφία του εργοστασιακού σωματείου, μετατρέπονται σε «κλακαδόρους» της ιδιοκτησίας του Νεωρίου που πιέζει την κυβέρνηση για κρατικές παραγγελίες.
2. Η Λαϊκή Συσπείρωση Σύρας, όπως και στο παρελθόν, έτσι και σήμερα καταγγέλλει την πολιτική των κυβερνήσεων του δικομματισμού και στον χώρο της ναυπηγοεπισκευής, πολιτικής που συνιστά ένα τεράστιο σκάνδαλο διαρκείας των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. , των εφοπλιστών και της Ε.Ε σε βάρος των εργαζομένων του κλάδου και των συμφερόντων συνολικά των λαϊκών στρωμάτων.
3. Οι εκβιασμοί της εργοδοσίας του Νεωρίου αποτελούν κομμάτι του «παζλ» μαζί με την αίτηση του Ναυπηγείου Ελευσίνας για υπαγωγή στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα και την απειλή της απόλυσης των εργαζομένων. Οι απειλές αυτές χρησιμοποιούνται ξανά για να αποσπάσουν οι ιδιοκτήτες του Ναυπηγείου νέα προνόμια , νέα τεράστια ποσά και νέες κρατικές παραγγελίες. Πρόσφατα σε σειρά επαφών στην Αθήνα η εργοδοτική πλειοψηφία της ΓΣΕΕ , λειτουργώντας σαν ατζέντης της γαλλικής πολυεθνικής DCNS ζήτησε από την κυβέρνηση να προσδιορίσει την έναρξη του προγράμματος φρεγατών FREMM ύψους 3,5 δις ευρώ, προκειμένου όπως επικαλούνται, η DCNS να αναθέσει υποκατασκευαστικό έργο στα Ναυπηγεία ύψους 27,2 εκατομμυρίων ευρώ και να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο των Ναυπηγείων Ελευσίνας με επένδυση 20 εκατομμύρια ευρώ !!! Από αυτή την «μπίζνα» υποτίθεται ότι θα προχωρήσει και η υπόθεση των δεξαμενών του πολεμικού ναυτικού στο Νεώριο…..Σε αυτήν την υπόθεση προσβλέπει και η διοίκηση του εργοστασιακού σωματείου του Νεωρίου και φυσικά του εργατικού κέντρου. Η αγωνία τους είναι μην καθυστερήσουν τα «τρωκτικά» των εξοπλιστικών προγραμμάτων στο «γεύμα τους». Το ότι αυτό το διάστημα παίζονται χοντρά παιχνίδια στις πλάτες των εργαζομένων από κυβέρνηση – εργοδοσία, με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των πολυεθνικών, δεν τους λέει τίποτα.
4. Το «παζλ» ολοκληρώνεται με την παράδοση πριν λίγους μήνες από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά στην ADM, εταιρεία αραβικών συμφερόντων, χαρίζοντας 300 ακόμα εκατομμύρια ευρώ στην THYSSEN KRUPP ιδιοκτήτρια μέχρι τότε του Ναυπηγείου ( !!!). χωρίς να έχει παραδώσει κανένα υποβρύχιο από τα 4 που είχαν παραγγελθεί και παραλαμβάνοντας και το γνωστό υποβρύχιο που «γέρνει» . Έδωσε επιπλέον άλλα 2 υποβρύχια στους νέους ιδιοκτήτες οι οποίοι χωρίς να έχουν φέρει ακόμα καμιά δουλειά άρχισαν να παίρνουν προκαταβολή εκατομμύρια από τη νέα παραγγελία (!!!).Είναι φανερό ότι γίνεται χορός δισεκατομμυρίων που χαρίζονται στις πολυεθνικές, χρήματα που πληρώνει ο Ελληνικός Λαός με αιματηρές περικοπές μισθών μεροκάματων και κοινωνικών δαπανών, ενώ συρρικνώνονται τα Ναυπηγεία και χτυπιούνται και αφαιρούνται εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.
5. Ταυτόχρονα το κλείσιμο του εμπορικού τμήματος του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά για 15 χρόνια από κυβέρνηση και Ε.Ε. έχει καταδικάσει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος σε μαρασμό αφού οι δεξαμενές του Ναυπηγείου παραμένουν κλειστές. Έτσι, κυβέρνηση, ΟΛΠ και Κινέζικη COSCO από κοινού καταστρέφουν και τη Ζώνη στο Πέραμα και την ίδια στιγμή οι εφοπλιστές επιδοτούνται με 8-10 δις ευρώ για να κατασκευάζουν τα καράβια τους στην Κίνα!!! Αυτή είναι η πολιτική που εφαρμόζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση όλα αυτά τα χρόνια με την συνενοχή των αντίστοιχων συνδικαλιστικών παρατάξεων του δικομματισμού που από την μια φρόντιζαν να αποκοιμίζουν τους εργαζόμενους με κούφιες υποσχέσεις ενώ από την άλλη φρόντιζαν να «εξυπηρετούνται» τα συμφέροντα της εργοδοσίας «για να έχουν δουλειά οι εργαζόμενοι». Έτσι φτάσαμε στο σημείο όπου πρωτοκλασάτα συνδικαλιστικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά κατηγορούνται για συμμετοχή στις μίζες των υποβρυχίων πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ μαζί και με υπουργούς της τότε κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
6. Δηλαδή, τα ναυπηγεία της χώρας ξεπουλήθηκαν από τις κυβερνήσεις του δικομματισμού, με την συνενοχή των αντίστοιχων ξεπουλημένων συνδικαλιστικών ηγεσιών, δήθεν για να μην επιβαρύνεται ο λαός, ενώ «προικοδοτούνται» αδρά από τον κρατικό προϋπολογισμό παρότι ιδιωτικά …
7. Η Λαϊκή Συσπείρωση Σύρας επισημαίνει ότι η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία της χώρας μας είναι ένας σημαντικός και απαραίτητος κλάδος , στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας. Τα ελληνικά ναυπηγεία διαθέτουν σημαντική τεχνογνωσία, εξειδικευμένους εργαζόμενους και τεράστια πείρα στην κατασκευή –επισκευή- συντήρηση εμπορικών –πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων. Έχουν φέρει σε πέρας μεγάλα έργα κατασκευής βαγονιών στον ΟΣΕ – ΜΕΤΡΟ- ΗΣΑΠ και άλλων μεταλλικών κατασκευών. Διαθέτουν σύγχρονες υποδομές για να καλύψουν τις εγχώριες ανάγκες στις μεταφορές , της ακτοπλοΐας , του Πολεμικού Ναυτικού.
8. Το μέλλον του Νεωρίου, στενά δεμένο με το μέλλον των Ναυπηγείων στη χώρα μας όπως και των λιμανιών και της ακτοπλοΐας, δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους του κλάδου αλλά ολόκληρη την εργατική τάξη, όλο το λαό.
9. Άμεση λύση προς όφελος των εργαζομένων είναι η επαναφορά των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας σε κρατική ιδιοκτησία με προοπτική την ουσιαστική και ριζική λύση δηλαδή τη δημιουργία του ενιαίου αποκλειστικά δημόσιου φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στα πλαίσια ενός ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες.
10. Η Λαϊκή Συσπείρωση Σύρας καλεί τους εργαζόμενους και τον λαό της Σύρας να αγωνιστούν να μην συρρικνωθεί το ναυπηγείο του Νεώριου. Να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος, να μη μειωθούν οι μισθοί . Να προστατευθούν οι άνεργοι. Κυρίως όμως να αγωνιστούν, ώστε τα ναυπηγεία, όπως και τα καράβια και τα λιμάνια, να γίνουν Λαϊκή Περιουσία. Να περάσουν σε Ενιαίο Φορέα και κρατική ιδιοκτησία ! Καμιά εμπιστοσύνη στις εργοδοτικές πλειοψηφίες ΓΣΕΕ και εργατικού κέντρου! Κερδοφορία και ανταγωνιστικότητα δεν συμβαδίζουν με την ικανοποίηση των εργατικών συμφερόντων!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.