Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Ολοκληρωμένο σχέδιο για τις ενδοεπεριφερειακές συγκοινωνίες των νησιών


Ολοκληρωμένο σχέδιο για τις ενδοεπεριφερειακές συγκοινωνίες των νησιών των Κυκλάδων, κατέθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, κ. Γιώργος Πουσσαίος, στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Μχάλη Χρυσοχοϊδη,

Η πρόταση του κ. Πουσσαίου,  έχει στόχο την επίλυση των προβλημάτων στον κρίσιμο τομέα της διασύνδεσης των νησιών και εντάσσεται στη νέα αρμοδιότητα που έχει αναλάβει η Περιφέρεια από 1/7/2011 για το σχεδιασμό, την έγκριση και την παρακολούθηση των σχεδίων των ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών της.

Το σχέδιο για τις διανησιωτικές γραμμές βασίζεται στην ανάπτυξη ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, κατασκευάζοντας μικρής κλίμακας λιμενικές εγκαταστάσεις ή ενεργοποιώντας, μετά από συντήρηση και επέκταση, υφισταμένες λιμενικές εγκαταστάσεις.

Σε πρώτη φάση υλοποίησης, το σχέδιο προβλέπει δρομολόγια μικρών αποστάσεων με πορθμεία και ταχύπλοα σε σημαντικό αριθμό νησιών στις Κυκλάδες.

Μάλιστα, προτείνεται να ενταχθεί η χρηματοδότηση ενός τέτοιου προγράμματος στο ΕΣΠΑ, στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και σε άλλα συναφή προγράμματα εμπεριέχοντας ταυτόχρονα τη συγχρηματοδότηση με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ).

Η πρόταση του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, προβλέπει συνολικά 28 γραμμές, οι οποίες θα συνδέουν και τα 24 νησιά των Κυκλάδων.

Όπως ο ίδιος τονίζει “παρά την αξιόλογη ανάπτυξη των μεταφορικών υποδομών, σε λιμένες, αεροδρόμια και οδικά δίκτυα στις νησιωτικές περιοχές, όπως αυτή συντελέστηκε με σημαντικές επενδύσεις κυρίως την τελευταία 20ετία, το πρόβλημα επαρκούς διασύνδεσης μεταξύ των νησιών, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τα αστικά κέντρα της χερσαίας Ελλάδας, συνεχώς επιτείνεται”.

Προς την κατεύθυνση της επαρκούς διασύνδεσης είναι απαραίτητη η ανάληψη πρωτοβουλιών σχεδιασμένων για το σύνολο των νησιών και όχι για το κάθε νησί χωριστά αξιοποιώντας και σχεδιάζοντας με συντονισμό όλων των μεταφορικών μέσων, δηλαδή αεροπλάνων, υδροπλάνων, ελικοπτέρων, πλοίων κορμού, ferries και ταχύπλοων μικρών αποστάσεων.

Ανάμεσα στα οφέλη από την εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου συγκαταλέγονται επιπλέον:

-Η ουσιαστική αντιμετώπιση της μείωσης των δρομολογίων κατά τους χειμερινούς μήνες και η εξασφάλιση επαρκούς ενδοεπικοινωνίας μεταξύ όλων των νησιών – ακόμη και των μικρότερων.

-Βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στους νησιώτες αλλά και στους επισκέπτες (σε τομείς όπως η υγεία), μειώνοντας έτσι το χρηματικό αλλά και το κόστος σε χρόνο που δαπανάτε για την μετάβαση στα μεγαλύτερα νησιά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες

-Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες να επιλέγουν ως προορισμούς τα νησιά και κατά τους χειμερινούς μήνες.

-Η αξιοποίηση των Διεθνών Αεροδρομίων Θήρας και Μυκόνου αλλά και των 4 άλλων (Μήλου-Πάρου-Νάξου-Σύρου) από τα γειτονικά νησιά.

- Μείωση του χρόνου και του κόστους μεταφοράς επιβατών και αγαθών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.