Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011
Για το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Σύρου
Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων που αποτελούν μια πραγματική μάστιγα για τη χώρα μας. Οι αιτίες πάρα πολλές. Ανάμεσα σε αυτές η απροσεξία και η κακή οδική συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.
Η λύση στο πρόβλημα αυτό είναι η εκπαίδευση των παιδιών στην κυκλοφοριακή αγωγή και αυτό μπορεί να γίνει σωστά μόνο στα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής. Είμαστε πολύ τυχεροί που έχουμε ένα στη Σύρο, το οποίο βέβαια λειτούργησε για πρώτη φορά οχτώ χρόνια μετά την κατασκευή του και το οποίο μάλιστα υπολειτουργεί κάτω από δύσκολες συνθήκες καθώς δεν αρκεί η εθελοντική εργασία και μόνον.
Αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός ότι το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής είναι ένα «εργαλείο» που χρήζει μεγάλης προσοχής και σημασίας . Η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων προκειμένου να αποκτήσουν σωστή και σύννομη οδική συμπεριφορά είναι λειτούργημα. Σύμφωνα με στατιστικές, σκοτώνονται σε τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας 1500 περίπου άνθρωποι το χρόνο. Η αναλογία του ποσοστού δηλαδή στην Ελλάδα είναι 135 άνθρωποι ανά 1 εκατομμύριο έναντι 69 ανθρώπων ανά 1 εκατομμύριο στην Ευρώπη. Βέβαια η ανθρώπινη ζωή καθώς είναι το πολυτιμότερο «αγαθό», δεν μπορούμε να την αναπληρώσουμε αλλά ούτε και να την αποτυπώσουμε με αριθμούς, τους οποίους χρησιμοποιούμε για να δείξουμε δυστυχώς τις τραγικές απώλειες.
Το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής είναι απαραίτητο να λειτουργήσει υπεύθυνα και οργανωμένα και όχι μόνο με την εθελοντική εργασία στην οποία στηρίχθηκε πέρυσι, από όταν ξεκίνησε να λειτουργεί, διότι συνεχώς αυξάνεται η επισκεψιμότητα όχι μόνο από τα σχολεία αλλά και από άλλους φορείς που θεωρούν ότι είναι εξίσου σημαντικό με άλλες δραστηριότητες και το πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής.
Στη Σύρο έχουμε τη δυνατότητα - έστω αργά, έστω καθυστερημένα, έστω και με παράπλευρη εκμάθηση - να μπορέσουμε να «κατακτήσουμε» αυτό που σε πολλές χώρες της Ευρώπης θεωρούν απόλυτα αναγκαίο. Να εξασκούνται και να μαθαίνουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας από μικρά.
Είναι αδιανόητο το γεγονός ότι σε πολλές χώρες της Ευρώπης ο Κ.Ο.Κ. αποτελεί κανονικό μάθημα στο γυμνάσιο, άρα το παιδί μαθαίνει να κυκλοφορεί, να έχει την «παιδεία» του δρόμου, από την ηλικία των 12 ετών και στην Ελλάδα να πρέπει - στην καλύτερη των περιπτώσεων - να φτάσει κανείς στην ηλικία των 18 ετών για να μάθει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, αν και εφόσον αποφασίσει να βγάλει έγκαιρα το δίπλωμα οδήγησης. Ή ακόμη σε αρκετές περιπτώσεις να πρέπει να φτάσει τα 30 ή και τα 40 χρόνια για να μάθει να έχει την ορθή κυκλοφοριακή αγωγή και να περπατά σωστά στο δρόμο. Και δίνεται έμφαση στη συμπεριφορά του πεζού γιατί είναι πολλοί που θεωρούν ότι ο κώδικας αφορά μόνο στα οχήματα. Αυτό αποτελεί εσφαλμένη πεποίθηση καθώς τόσο οι πεζοί όσο και οι οδηγοί οχημάτων έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις όταν βρίσκονται στους δρόμους.
Ο Κ.Ο.Κ. είναι ένας νόμος που παραβιάζεται κατά κόρον στη σημερινή εποχή. Δεν ενδιαφέρετε κανείς να έχουμε τη δυνατότητα - τουλάχιστον στη μικρή μας κοινωνία - να διαφυλάξουμε τους εαυτούς μας και ιδιαίτερα τα παιδιά μας. Αν αυτό δεν αποτελεί ένα σοβαρό αίτημα για την ποιότητα της ζωής αλλά και την ίδια τη ζωή, τότε τι είναι;
Δημοτικοί Σύμβουλοι της Δημοτικής Παράταξης «ΣΥΡΟΣ – ΔΥΝΑΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.