Τα νησιά των επιδοτούμενων ακτοπλοϊκών γραμμών μπορούν να αποτελέσουν πόλο σημαντικής τουριστικής ανάπτυξης. Δυστυχώς όμως, κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση προσκρούει εκτός των άλλων και στις προβληματικές ακτοπλοϊκές γραμμές με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η τοπική οικονομική και η κοινωνική ζωή. Η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ εξασφάλισε στους ακτοπλόους δωδεκαετείς συμβάσεις για επιδοτούμενα δρομολόγια στις άγονες γραμμές με την προϋπόθεση ότι θα αντικαθιστούσαν τα ήδη υπερήλικα και ακατάλληλα πλοία τους εντός τριών ετών. Η σημερινή κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, υπερθεματίζοντας και επαυξάνοντας, με τροπολογία που κατατέθηκε σε άσχετο νομοσχέδιο (για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές), διατηρεί τα ήδη εξαιρετικά ηλικιωμένα καράβια στις γραμμές για δύο επιπλέον χρόνια παρατείνοντας την χρονική διάρκεια της σύμβασης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Λήμνου όπου το πλοίο «Θεόφιλος» που επρόκειτο να αντικατασταθεί το 2011, θα παραμείνει στη γραμμή μέχρι το 2013. Αντίστοιχη παράταση ζωής παίρνει και το πλοίο «Ταξιάρχης».
Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
- Ποια είναι τα ποσά, σύνολο αλλά και ανά ακτοπλοϊκή εταιρεία, που έχουν δοθεί την τελευταία πενταετία για επιδοτήσεις των άγονων γραμμών;
- Πόσα είναι τα πλοία που θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί λόγω ηλικίας μέχρι το 2011; Σε ποία ακτοπλοϊκή εταιρεία ανήκει το καθένα;
- Σε ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύει να προχωρήσει η κυβέρνηση για να απαλλαγούν τα ελληνικά πελάγη από τα σαπιοκάραβα που αποτελούν παράγοντες κινδύνου και ταλαιπωρίας κατοίκων και επισκεπτών; Υπάρχει σχεδιασμός να αξιοποιηθούν προς αυτή την κατεύθυνση κοινοτικοί πόροι από το ΕΣΠΑ 2007 -2013; Εάν όχι, γιατί;
Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτρης Παπαδημούλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.