Στις αρχές Σεπτέμβρη, δηλαδή τρεις μήνες πριν το περίφημη μεταρρύθμιση – αποκέντρωση της δημόσιας διοίκησης – «Καλλικράτης» που διαφημίζει η κυβέρνηση ανατέθηκαν στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε.» οι μελέτες και οι κατασκευές έργων Περιφερειών της χώρας, μεταξύ αυτών και 77 έργων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με προϋπολογισμό, για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου της τάξης 180.000.000 ευρώ.
Με τις αποφάσεις αυτές, επιβεβαιώνονται οι εκτιμήσεις του ΚΚΕ για τον αντιδραστικό χαρακτήρα του «Καλλικράτη» : παράδοση στους ιδιώτες δραστηριοτήτων του δημόσιου τομέα με όρους της αγοράς και σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Η πολυδιαφημισμένη περιφερειακή ανάπτυξη αποκαλύπτεται ως εργαλείο προκειμένου να ενισχυθούν τα κέρδη των εταιρειών του κατασκευαστικού τομέα , απαλλαγμένων και από τον ενοχλητικό έλεγχο των τεχνικών υπηρεσιών του δημοσίου. Η πραγματικά σκανδαλώδης πολιτική αποκαλύπτεται πλήρως, όταν την ώρα που η κυβέρνηση για την πλήρη παράδοση των έργων της περιφέρειας σε ιδιώτες, επικαλείται τα υπαρκτά προβλήματα των δημοσίων υπηρεσιών που η πολιτική της – όπως και των προηγούμενων – δημιουργεί, όπως αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους οι μηχανικοί του δημοσίου «σε εποχή σκληρής λιτότητας και περικοπών, τόσο στις αμοιβές των εργαζομένων όσο και στις δημόσιες επενδύσεις, «απονέμεται» αμοιβή στην«ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.» ύψους 5% επί της προϋπολογιζόμενης συνολικής δαπάνης του έργου (!!) ποσό που αντιστοιχεί με τη μισθοδοσία περίπου τριακοσίων ( 300 ) τεχνικών δημοσίων υπαλλήλων για ένα χρόνο, όταν σήμερα υπηρετούν στις Κυκλάδες περίπου 110 μηχανικοί δημόσιοι υπάλληλοι ! Αποδεικνύεται έτσι περίτρανα ότι «λεφτά υπάρχουν» αρκεί να διοχετεύονται κατάλληλα.»
Προκειμένου να διαλυθεί κάθε αμφιβολία για τις κυβερνητικές προθέσεις αξίζει να σημειωθεί ότι με τις ίδιες αποφάσεις παραδίδονται στους ιδιώτες δια μέσου της εταιρίας «ΕΓΝΑΤΙΑ» και τα έργα άλλων περιφερειών της χώρας, ενώ η κυβέρνηση προχωρά στην ίδρυση και άλλων αντίστοιχων ανωνύμων εταιρειών ( π.χ. «ΚΡΗΤΗ Α.Ε.» ) που χρησιμοποιούνται ως δούρειοι ίπποι για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του τεχνικού τομέα του δημοσίου. Οι εταιρείες αυτές είναι κατ΄ όνομα δημόσιες λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ενώ απασχολούν εργαζόμενους με συμβάσεις. Μάλιστα , σύμφωνα με την καταγγελία των μηχανικών του δημοσίου της Κρήτης κυβερνητικός αξιωματούχος μιλώντας για τις εργασιακές σχέσεις στις εταιρείες αυτές είπε : «Θα προσλάβουμε νέους, 30-35 χρονών, που θα έχουν διάθεση, θα θέλουν να μάθουν, θα δουλεύουν και 15 ώρες τη μέρα με ελάχιστα χρήματα, ή και χωρίς χρήματα και θα ανέχονται να φάνε και καμιά φάπα...».
Η πολιτική αυτή έρχεται να συμπληρώσει τις συμβάσεις παραχώρησης ( γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, Αττική Οδός, Ιόνια οδός, αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ) και των λεγόμενων συμπράξεων δημόσιου – ιδιωτικού τομέα, δηλαδή το κόλπο με το οποίο ιδιώτες με ελάχιστα χρήματα χρηματοδοτούνται με κρατικό χρήμα και εγγυήσεις για να εκτελέσουν έργα τα οποία έχουν την «υποχρέωση» να εκμεταλλεύονται για 30 έως 50 χρόνια !!! Δηλαδή ο εργαζόμενος λαός να πληρώνει τριπλά για έργα που δεν του ανήκουν !!!
Αποδείχνεται έτσι ξεκάθαρα ότι ο «Καλλικράτης» έρχεται για να υλοποιήσει σε τοπικό επίπεδο την πολιτική της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ., σε βάρος των συμφερόντων των εργαζομένων.
Αντίστοιχοι είναι οι σχεδιασμοί για όλες τις αρμοδιότητες που δίνονται στην τοπική διοίκηση είτε αφορά στους δήμους είτε στις περιφέρειες ( υγεία, παιδεία , πρόνοια, υποδομές, πολιτισμός ) ενώ ανοίγει και ο δρόμος για ιδιωτικοποίηση κλασσικών αρμοδιοτήτων των ΟΤΑ όπως η αποκομιδή απορριμμάτων, δίκτυα ύδρευσης κ.λ.π.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η πολιτική αυτή είναι επικίνδυνη για τα λαϊκά συμφέροντα. Αντίστοιχα μέτρα παίρνουν οι κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ, χωρίς μάλιστα την ύπαρξη «μνημονίου» ως πρόσχημα.
Πρόκειται για την απροκάλυπτη απόφαση του ευρωπαϊκού κεφαλαίου ( σε εφαρμογή των κατευθύνσεων της συνθήκης της Λισσαβόνας) να φορτώσει την καπιταλιστική κρίση στους λαούς της Ευρώπης, με όχημα το τσάκισμα μισθών, συντάξεων, εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά και ξεπούλημα όλων των δημόσιων υποδομών και υπηρεσιών που είναι πλέον υποχρεωμένοι να αγοράζουν ακριβά οι εργαζόμενοι, παρόλο που έχουν ήδη ξεζουμιστεί από τους φόρους.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Νοτίου Αιγαίου καλεί τους νησιώτες να βγάλουν τα σωστά συμπεράσματα. Η αντίληψη που θεωρεί τα δημόσια έργα αλλά και τα δημόσια αγαθά γενικότερα ως εμπορεύματα πρέπει να καταδικαστεί και στις εκλογές. Τα νησιά έχουν ανάγκη από σημαντικά έργα υποδομών που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν με την λογική της «αγοράς». Τα δημόσια έργα όπως και η λαϊκή κατοικία είναι κοινωνικό αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζονται !
Οι εργαζόμενοι των νησιών έχουν κάθε λόγο να αγωνιστούν για την συγκρότηση Ενιαίου Δημόσιου Κατασκευαστικού Φορέα που θα αναλάβει δημόσια έργα, μελέτες, υποδομές και λαϊκή κατοικία στα πλαίσια της Λαϊκής Οικονομίας με κοινωνικοποιημένους τους βασικούς τομείς παραγωγής στην χώρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.