Οι εκπρόσωποι των Εργατικών Κέντρων, των
σωματείων και μαζικών
φορέων που συμμετείχαν στη
σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της ΠΕΜΕΝ στις 10 Νοέμβρη για τις
εξελίξεις στην ακτοπλοΐα, τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία
και τα λιμάνια εκτιμούν
και αποφασίζουν τα εξής :
Η
αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, της ΕΕ
και των μονοπωλίων, με 3ο
Μνημόνιο 19 περίπου δις. ευρώ
και τον Προϋπολογισμό
λαιμητόμο για το 2013, παίρνει
το χαρακτήρα γενικευμένου πολέμου
ενάντια στην εργατική τάξη, τη
φτωχή αγροτιά , και τους μικρούς αυτοαπασχολούμενους της χώρας.
Προτεραιότητα στον προγραμματισμό
της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης ΝΔ- ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και των εφοπλιστών είναι το σχέδιο έκτρωμα της έκθεσης «για την αναδιάρθρωση της
ελληνικής ακτοπλοΐας», η ανατροπή του συνόλου των δικαιωμάτων των
ναυτεργατών με παράλληλη αύξηση της «μαύρης» - ανασφάλιστης εργασίας, η
δραστική συρρίκνωση της
ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, το ξεπούλημα στους μονοπωλιακούς
επιχειρηματικούς ομίλους τα φιλέτων των μεγάλων
λιμανιών του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης
και των άλλων λιμανιών Ανωνύμων Εταιρειών,
των αεροδρομίων, χερσαίων και
θαλάσσιων εκτάσεων και άλλων τομέων στρατηγικής σημασίας για την
οικονομία και την άμυνα της
χώρας. Τους στόχους αυτούς υπηρετεί
η επιστολή του υπουργού εμπορικής ναυτιλίας, κάλεσμα
στις εφοπλιστικές ενώσεις, τα
εργατικά σωματεία και τους
φορείς της τοπικής διοίκησης,
προκειμένου μέσα από
τον «κοινωνικό διάλογο» της απάτης
που θα ολοκληρωθεί μέχρι τις
5 Δεκέμβρη 2012, να εφαρμοστούν, στις αρχές του 2013, τα
νέα αντιλαϊκά μέτρα
στη ναυτιλία και στους συναφείς
κλάδους.
Η κατάργηση του «CABOTAGE»
με τον αντιλαϊκό κανονισμό 3577/1992 της ΕΕ - απελευθέρωση της ακτοπλοΐας νόμος 2932/2001 - όξυνε τον ανταγωνισμό, ενίσχυσε την
εφοπλιστική επιθετικότητα και χειροτέρευσε τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των
νησιών και την κατάσταση των ναυτεργατών.
Αυξήσεις «φωτιά» πάνω από 300%, μέσα σε μια
δεκαετία, στα εισιτήρια των επιβατών,
προκλητικές φοροαπαλλαγές και κρατικές χρηματοδοτήσεις - εγγυήσεις στους
εφοπλιστές για τη κατασκευή νεότευκτων σε ασιατικά ναυπηγεία Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων.
Αποτελεί μεγάλη πρόκληση μια τετραμελής λαϊκή οικογένεια να πρέπει να ξοδέψει
έναν ολόκληρο μισθό – πάνω από 600 ευρώ
– για να ταξιδέψει με πλοίο από τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη, τη Χίο την Ικαρία , τη
Σάμο, τη Κω και τη Ρόδο στον Πειραιά.
Πολλά νησιά αντιμετωπίζουν έντονα
προβλήματα, τόσο από την μη δρομολόγηση όσο και από τη μείωση των, ήδη μικρής συχνότητας,
δρομολογίων των πλοίων,. ενώ οι
εφοπλιστές, που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα, καρπώνονται μεγάλα ποσά από τις κρατικές επιδοτήσεις
Στο όνομα της εξυπηρέτησης των
χαρακτηρισμένων ως «άγονων γραμμών» οι
κρατικές επιδοτήσεις - μόνο για το 2012
ανέρχονται σε 125.000.000 ευρώ
- Συνολικά για την περίοδο 2003 - 2012
εφαρμογής του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ - νόμος
2932/2001 για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, έχουν δοθεί
τεράστια ποσά στους εφοπλιστές από κρατικές επιδοτήσεις για τις
«άγονες γραμμές».
Η ανεπάρκεια των συγκοινωνιών και τα πανάκριβα
ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
δημιουργούν προβλήματα στην οικονομία των νησιών, στα λαϊκά στρώματα που
διατηρούν ορισμένες δραστηριότητες (τουρισμός, γεωργία, κτηνοτροφία, αλιεία,
μεταποιητικές βιοτεχνίες κ.α.).
Γενικότερα η αντιλαϊκή πολιτική,
που ήδη εφαρμόζεται, σε συνδυασμό με τα
νέα μέτρα-φωτιά που ψηφίστηκαν πρόσφατα στη Βουλή (3ο μνημόνιο) ή
σχεδιάζονται (αναδιάρθρωση της ακτοπλοίας, κατάργηση της μείωσης κατά 30% του
ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου κ.ά.) θα έχουν ακόμα πιο σκληρές επιπτώσεις ιδιαίτερα
στη ζωή των νησιωτών και θα συμβάλουν στην παραπέρα ερήμωση των νησιών, με ό,τι
αυτό συνεπάγεται.
Η αντιμετώπιση των οξυμμένων προβλημάτων
των εργαζόμενων, των λαϊκών στρωμάτων (εξασφάλιση μόνιμης σταθερής εργασίας
με αξιοπρεπή μισθό και σύνταξη, δωρεάν υπηρεσιών
υγείας και πρόνοιας, στήριξη της αγροτιάς, η ανάπτυξη του τουρισμού, επίλυση
του συγκοινωνιακού προβλήματος,
αντιμετώπιση των προβλημάτων ενεργειακής επάρκειας, υδροδότησης, των
αναγκαίων υποδομών) απαιτούν ριζικές αλλαγές.. Απαιτούν ανάπτυξη που θα έχει
κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος των μονοπωλίων.
Σ’ αυτή την κατεύθυνση μπορούν να αξιοποιηθούν οι φυσικοί πόροι και οι
πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες για να
ικανοποιηθούν οι σύγχρονες ανάγκες της λαϊκής οικογένειας.
Καλούμε τους εργαζόμενους
και τα άλλα λαϊκά στρώματα να
συμβάλουν με τη μαζική συμμετοχή τους στην
ενδυνάμωση της λαϊκής συμμαχίας και του
αγώνα για τη διεκδίκηση του παρακάτω ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ της
πρωτοβουλίας:
§ Ενιαίος, δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών και αεροπορικών συγκοινωνιών, που θα λειτουργεί με κριτήριο την
ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των νησιών και
γενικότερα του λαού μας και όχι το κέρδος των εφοπλιστών.
§ Πλοία σύγχρονα και ασφαλή, αξιοποιώντας και διεύρυνση της ναυπηγοεπισκευαστικής
δραστηριότητας, που θα υπηρετεί πρώτα και κύρια τις κοινωνικές ανάγκες, για
θαλάσσιες μεταφορές, με διασφάλιση της δουλειάς των ναυτεργατών με συγκροτημένα
δικαιώματα (ΣΣΕ, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση) και βελτίωση – κατοχύρωση των δικαιωμάτων
τους. Όχι στην άρση του Καμποτάζ.
§ Απρόσκοπτη και τακτική σύνδεση (ακτοπλοϊκή και αεροπορική) των νησιών μας
μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα.
§ Ουσιαστική μείωση των ναύλων μεταφοράς επιβατών – οχημάτων – εμπορευμάτων, χωρίς η
μείωση να αντισταθμιστεί με
επιδοτήσεις, ή με άλλους τρόπους, στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Κατάργηση των
φόρων στα αεροδρόμια και λιμάνια.
§ Δωρεάν
εισιτήρια για τους άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες
(συνταξιούχοι, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, φαντάροι, ΑΜΕΑ).
§ Βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων ορισμένων νησιών – με ευθύνη του κράτους – που σήμερα
είναι σε απαράδεκτη κατάσταση.
§ Καμία παραχώρηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων, νησιών, βραχονησίδων σε ιδιώτες.
§ Κατάργηση των νόμων για την ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης. Άμεση, έκτακτη χρηματοδότηση για
τις ανάγκες των ΑΕΝ, επαναφορά της σίτισης, της κάρτας μειωμένου εισιτηρίου
(πάσο) των σπουδαστών και εξασφάλιση της ναυτολόγησης για τα εκπαιδευτικά
ταξίδια. Βελτίωση των όρων εκπαίδευσης των ναυτικών ΕΠΑΛ, κάλυψη όλων των
υλικοτεχνικών υποδομών.
§ Πάλη για ένα ενιαίο δημόσιο φορέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, ο οποίος θα στηρίζει και θα
συνεργάζεται με τους αντίστοιχους φορείς στις μεταφορές, στην ενέργεια, στην
μεταποίηση. Για να εξασφαλιστεί η πλήρης σταθερή εργασία, η προστασία του
περιβάλλοντος, η υγεία των εργαζομένων, η κάλυψη των αυξανόμενων λαϊκών
αναγκών, με κεντρικά σχεδιασμένη χρησιμοποίηση και ανάπτυξη των σημερινών
υποδομών των ναυπηγείων.
Σχεδιάζουμε τη δράση μας με πλατύ άνοιγμα
με ανακοίνωση - κάλεσμα προς τους
εργαζόμενους στους τόπους δουλειάς και στις
λαϊκές γειτονιές στα νησιά
και στα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας.
·
Περιφερειακές συσκέψεις -
αγωνιστικές κινητοποιήσεις με τη
συμμετοχή εργαζομένων των σωματείων και των Λαϊκών
Επιτροπών των κατοίκων των νησιών
και συντονισμός πανελλαδικής δράσης
·
Κάλεσμα στους φτωχούς αγρότες και
τους μικροεπαγγελματίες, βιοτέχνες και
εμπόρους για την απομυθοποίηση της κατάστασης με τις επενδύσεις της COSCO, και των άλλων μονοπωλίων, για την
απελευθέρωση της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας.
·
Κοινή δράση με μικρούς
επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται
στη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη
Περάματος και τους
μικρούς αυτοαπασχολούμενους
επαγγελματίες στους συναφείς
κλάδους της ναυτιλίας.
·
Κινητοποιήσεις (απεργίες, διαδηλώσεις,
παραστάσεις διαμαρτυρίας, κ.α.)
και εναλλαγή μορφών πάλης. με τη
στήριξη του ΠΑΜΕ, της ΠΑΣΕΒΕ, της ΠΑΣΥ, του ΜΑΣ, της ΟΓΕ, προς τον υπουργό
ναυτιλίας την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
και στις άλλες εφοπλιστικές ενώσεις, στον ΟΛΠ.
·
Κεντρική εκδήλωση για τις εξελίξεις
στη ναυτιλία στον Πειραιά
Καλούμε τους φορείς που συμμετείχαν στη σύσκεψη και συμφώνησαν με την
απόφαση να αναπτύξουν δράση με βάση την απόφαση.
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΣΒΟΥ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΈΝΤΡΟ ΣΑΜΟΥ
ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ε.Ν.
Π.Ε. ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.