"Τσουχτερές" τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια περιμένουν όσους επιλέξουν να
περάσουν τις διακοπές του Πάσχα στα νησιά.Για τη Σύρο οι τιμές ανεβαίνουν κατά δυο ευρώ. Έτσι η οικονομική θα κοστίζει 29,5 ευρώ ενώ η αριθμημένη 33,5,ενώ η μεταφορά αυτοκινήτου αυξάνεται από 68 στα 72 ευρώ.
Από 1η Απριλίου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες (όσες δεν το έχουν κάνει ήδη), θα
προχωρήσουν σε αύξηση 6% στα εισιτήρια, κάτι που θα κάνει τις τιμές
απαγορευτικές για χιλιάδες οικογένειες.
Οι εταιρείες επικαλούνται αυξημένο λειτουργικό κόστος και ζημιές, λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και της μείωσης της επιβατικής κίνησης.
Ακολουθεί παράδειγμα για ταξίδι (σε δημοφιλείς προορισμούς) μετ΄επιστροφής στην οικονομική θέση δίχως καμπίνα με συμβατικό ΙΧ, τετραμελούς οικογένειας όπου τα 2 παιδιά πληρώνουν μειωμένο εισιτήριο.
Πριν και μετά την αύξηση:
*Το ταξίδι για Πάρο από 338 ευρώ θα κοστίζει 358,28 ευρώ
*Το ταξίδι για Μύκονο από 350 ευρώ θα κοστίζει 371 ευρώ
*Το ταξίδι για Χίο από 343,4 ευρώ θα κοστίζει 364,004 ευρώ
*Το ταξίδι για Πάτμο από 391 ευρώ θα κοστίζει 414,46 ευρώ
*Το ταξίδι για Ηράκλειο Κρήτης από 355 ευρώ θα κοστίζει 376,3 ευρώ
*Το ταξίδι για Ρόδο από 517 ευρώ θα κοστίζει 548,02 ευρώ.
Επιβάτες σε απόγνωση
Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες επιβατών, οι οποίοι βλέπουν τις τιμές να ανεβαίνουν και τη διάρκεια των ταξιδιών να αυξάνεται, καθώς τα πλοία μειώνουν την ταχύτητα με στόχο να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα.
Η φετινή έξοδος προς τα νησιά για το Πάσχα, αναμένεται να είναι μία από τις μικρότερες των τελευταίων ετών, λόγω της οικονομικής κατάστασης των Ελλήνων.
Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που θα ισχύσουν από την Κυριακή, σίγουρα θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά.
Ασφυκτικές πιέσεις από τους ακτοπλόους
Οι ακτοοπλόοι ασκούν, πιέσεις για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα χρήματα των επιδοτήσεων για τις άγονες έχουν εκταμιευθεί. Ωστόσο, δεν μπορούν να δοθούν στις εταιρείες, λόγω του διαχωρισμού του υπουργείου με το λιμενικό, που είχε και τον ειδικό λογαριασμό στον οποίο, μετά από έλεγχο, μεταφέρονταν τα ποσά.
Ακόμη, οι ακτοοπλόοι εγείρουν ζήτημα συνθέσεων πληρωμάτων, κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.
Υποστηρίζουν ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και θα πρέπει να αλλάξει, ενώ θέτουν και θέμα αλλαγής στους μήνες δρομολόγησης των ταχύπλοων.
Οι εταιρείες επικαλούνται αυξημένο λειτουργικό κόστος και ζημιές, λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και της μείωσης της επιβατικής κίνησης.
Ακολουθεί παράδειγμα για ταξίδι (σε δημοφιλείς προορισμούς) μετ΄επιστροφής στην οικονομική θέση δίχως καμπίνα με συμβατικό ΙΧ, τετραμελούς οικογένειας όπου τα 2 παιδιά πληρώνουν μειωμένο εισιτήριο.
Πριν και μετά την αύξηση:
*Το ταξίδι για Πάρο από 338 ευρώ θα κοστίζει 358,28 ευρώ
*Το ταξίδι για Μύκονο από 350 ευρώ θα κοστίζει 371 ευρώ
*Το ταξίδι για Χίο από 343,4 ευρώ θα κοστίζει 364,004 ευρώ
*Το ταξίδι για Πάτμο από 391 ευρώ θα κοστίζει 414,46 ευρώ
*Το ταξίδι για Ηράκλειο Κρήτης από 355 ευρώ θα κοστίζει 376,3 ευρώ
*Το ταξίδι για Ρόδο από 517 ευρώ θα κοστίζει 548,02 ευρώ.
Επιβάτες σε απόγνωση
Την ίδια στιγμή, πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες επιβατών, οι οποίοι βλέπουν τις τιμές να ανεβαίνουν και τη διάρκεια των ταξιδιών να αυξάνεται, καθώς τα πλοία μειώνουν την ταχύτητα με στόχο να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα.
Η φετινή έξοδος προς τα νησιά για το Πάσχα, αναμένεται να είναι μία από τις μικρότερες των τελευταίων ετών, λόγω της οικονομικής κατάστασης των Ελλήνων.
Οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που θα ισχύσουν από την Κυριακή, σίγουρα θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά.
Ασφυκτικές πιέσεις από τους ακτοπλόους
Οι ακτοοπλόοι ασκούν, πιέσεις για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα χρήματα των επιδοτήσεων για τις άγονες έχουν εκταμιευθεί. Ωστόσο, δεν μπορούν να δοθούν στις εταιρείες, λόγω του διαχωρισμού του υπουργείου με το λιμενικό, που είχε και τον ειδικό λογαριασμό στον οποίο, μετά από έλεγχο, μεταφέρονταν τα ποσά.
Ακόμη, οι ακτοοπλόοι εγείρουν ζήτημα συνθέσεων πληρωμάτων, κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.
Υποστηρίζουν ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και θα πρέπει να αλλάξει, ενώ θέτουν και θέμα αλλαγής στους μήνες δρομολόγησης των ταχύπλοων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.