Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010

Κ.Ο. ΣΥΡΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ Για το κυκλοφοριακό της Ερμούπολης




Με αφορμή την πρόσφατη εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που αποφάσισε ο Δήμος της Ερμούπολης αλλά και τις κινητοποιήσεις για το ίδιο θέμα, η Κ.Ο. Σύρας του ΚΚΕ τονίζει τα εξής :

1. Είναι βέβαιο πως όσοι έχτισαν την Ερμούπολη, δεν είχαν και ούτε μπορούσαν να έχουν άλλωστε, λάβει υπόψη τους τον κυκλοφοριακό φόρτο που αντιμετωπίζει σήμερα η πόλη. Μια πόλη, πανέμορφο μνημείο της νεότερης αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του Λαού μας και ταυτόχρονα πόλη όπου σήμερα διαβιούν αρκετές χιλιάδες εργαζόμενοι συμπολίτες μας.

2. Είναι προφανές ότι, με βάση και τους περιορισμούς που προβλέπονται από το νομικό πλαίσιο για τον χαρακτήρα της πόλης αλλά και την αντικειμενική αναγκαιότητα να προστατευτεί ο χαρακτήρας αυτός, οι υποδομές για την κίνηση και την στάθμευση των ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων, δεν μπορεί παρά να είναι περιορισμένες.

3. Είναι επίσης προφανές ότι οι όποιες παρεμβάσεις αποφασίζονται βασιζόμενες σε επαρκώς τεκμηριωμένες επιστημονικές μελέτες, εμπεριέχουν τις πολιτικές κατευθύνσεις της διοίκησης του Δήμου. Είναι επίσης προφανές ότι προτάσεις εντυπωσιασμού, με προοπτική μάλιστα άμεσης εφαρμογής, σε μια πόλη - έργο τέχνης μεν , με προβληματικές υποδομές δε , έχουν μάλλον άλλους στόχους ( πλην όσων διακηρύττουν ).

4. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα των σύγχρονων ελληνικών πόλεων και φυσικά της Ερμούπολης, είναι πρώτα και κύρια πολιτικό - ταξικό πρόβλημα και δευτερευόντως τεχνικό - διαχειριστικό. Η πολιτική όλων των κυβερνήσεων της χώρας έχει σταθερά ταχθεί υπέρ των ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων, στην βάση της εξυπηρέτησης των συμφερόντων των μεγαλοεισαγωγέων αλλά και της αδιαφορίας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κυρίως τα λαϊκά στρώματα.

5. Ήδη από το παρελθόν ( ελεγχόμενη στάθμευση ) αλλά και με πρόσφατα παραδείγματα ( κτίριο στάθμευσης Νεωρίου ) η σημερινή διοίκηση του Δήμου έχει δείξει ότι αντιλαμβάνεται την αντιμετώπιση του προβλήματος στην κατεύθυνση της κυρίαρχης πολιτικής της «ανταποδοτικότητας», των ιδιωτικοποιήσεων και του χαρατσώματος των εργαζομένων. Η λογική που λέει «ο χρήστης πληρώνει» σημαίνει τελικά ότι δικαίωμα χρήσης, ακόμη και αγαθών που μέχρι χτες ήταν δωρεάν, έχει μόνον αυτός που μπορεί να πληρώσει ή τουλάχιστο όποιος μπορεί να πληρώσει περισσότερο έχει μεγαλύτερο δικαίωμα χρήσης.

6. Η όποια αντιμετώπιση του όντως μεγάλου προβλήματος του φόρτου των οχημάτων στο κέντρο της πόλης δεν μπορεί παρά να βασίζεται σε τέσσερις παραμέτρους που δείχνουν να ξεχνούν τόσο η διοίκηση του Δήμου όσο και διάφορες «κινήσεις ( φτηνού εντυπωσιασμού) των πολιτών» :

α. Την αναγκαιότητα οι σχετικές παρεμβάσεις να βασίζονται στην κατά το δυνατό ανάπτυξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, με έμφαση την κάλυψη της διαδρομής μεταξύ των χώρων στάθμευσης και του κέντρου της πόλης

β. Στην κατά το δυνατό δημιουργία χώρων στάθμευσης περιμετρικά και εντός της πόλης

γ. στην αποσυμφόρηση της κίνησης του λιμανιού ( σχεδιασμός για την μεταφορά του ) και το κυριότερο

δ. Στην μη επί πλέον επιβάρυνση των εργαζομένων συμπολιτών με το

σχετικό κόστος.

7. Αυτό σημαίνει πύκνωση των δρομολογίων των λεωφορείων με δωρεάν εισιτήριο, και δωρεάν χώρους στάθμευσης. Καμία έμμεση ή άμεση ιδιωτικοποίηση τμήματος του μεταφορικού έργου, κανένα νέο χαράτσι σε βάρος των εργαζομένων, κατάργηση της επί πληρωμή ελεγχόμενης στάθμευσης , και αντικατάστασή της, όπου αυτό αποφασιστεί, με στάθμευση περιορισμένου χρόνου.

8. Πέρα από την αναγκαιότητα άμεσης αναστολής των πρόχειρων, ανερμάτιστων και τελικά αναποτελεσματικών «μέτρων» που επέβαλε η διοίκηση του Δήμου, στα πλαίσια μιας πολιτικής δημιουργίας χώρων περιπάτου θα μπορούσε να εφαρμοστεί πιλοτικά ένα σχέδιο πεζοδρόμησης τμημάτων του ιστορικού κέντρου ( π.χ. τμήμα της παραλιακής και της Στ. Πρωΐου) τις απογευματινές ώρες και για την θερινή περίοδο.

9. Η γνωστή επωδός «που θα βρεθούν τα χρήματα» μπορεί να απαντηθεί, αν οι εργαζόμενοι κατανοήσουν την αναγκαιότητα αγωνιστικής διεκδίκησης της ικανοποίησης των πραγματικών τους αναγκών, από τον πλούτο που οι ίδιοι παράγουν και οι φορείς που βρίσκονται πράγματι στο πλάι τους μπουν μπροστά στον αγώνα αυτό. Αν οι δυσβάσταχτοι έμμεσοι και άμεσοι φόροι που πληρώνουν οι εργαζόμενοι, μισθωτοί και συνταξιούχοι, δεν είναι αρκετοί για δωρεάν

υγεία , παιδεία , πρόνοια, κοινωνική ασφάλιση και υποδομές , τότε ας καταργηθούν οι φοροαπαλλαγές και τα προνόμια του μεγάλου κεφαλαίου.

10. Η στάση τοπικών παραγόντων τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ, κομμάτων που ενώ ως κυβερνήσεις έχουν δώσει και συνεχίζουν να δίνουν «γη και ύδωρ» στους εισαγωγείς Ι.Χ., κόπτονται «για μια πόλη χωρίς αυτοκίνητα» ξεπερνά κάθε όριο υποκρισίας και φαρισαϊσμού …..

11. Προστασία του περιβάλλοντος και μπίζνες δεν πάνε μαζί ! Όταν η οργανωμένη δράση των εργαζομένων αφήνει έδαφος, στην βάση υπαρκτών προβλημάτων αναπτύσσεται ως καρικατούρα η διαμάχη συμφερόντων «οικονομικών παραγόντων» ένθεν και ένθεν με αποκλειστικό κίνητρο το επιχειρηματικό( ή και πολιτικό ) κέρδος.

12. Τα φτωχά λαϊκά στρώματα και οι εργαζόμενοι της Σύρας πρέπει να βγάλουν τα

συμπεράσματά τους. Καθώς η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Δ.Ν.Τ. την απροκάλυπτη υποστήριξη του ΛΑΟΣ και την συνενοχή της ΝΔ, έχει εξαπολύσει πρωτοφανή επίθεση στο εισόδημα και στα εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων, η οργάνωση του αγώνα για την διεκδίκηση των λαϊκών δικαιωμάτων είναι μονόδρομος .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.