Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012

Αύξηση 2,4% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τις άγονες γραμμές

Αυξημένα κατά 2,4% θα πωλούνται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για επιβάτες, ΙΧ αυτοκίνητα, φορτηγά και δίκυκλα με προορισμό κάποιο νησί της άγονης γραμμής, όπου ισχύει το κρατικό ναυλολόγιο, φέρνοντας νέα επιβάρυνση στα ήδη γονατισμένα νοικοκυριά.

Ειδικότερα με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη ορίζεται για την τρέχουσα περίοδο, δηλαδή από 01-05-2012 έως και 30-04-2013, η αναπροσαρμογή (αύξηση) του κρατικού ναυλολογίου σε ποσοστό αντίστοιχο του ποσοστού αύξησης του πληθωρισμού του 2011, δηλαδή 2,4%.

Η απόφαση έχει τεθεί σε ισχύ από τις 20-10-2012.

Επισημαίνεται ότι η εν λόγω αύξηση εφαρμόζεται σε συνδέσεις στις οποίες έχει υπογραφεί είτε σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας αποκλειστικής εξυπηρέτησης (άνευ μισθώματος) είτε σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας έναντι μισθώματος.

Ακόμη αξίζει να σημειωθεί ότι με το κρατικό ναυλολόγιο το υπουργείο καθορίζει την ανώτατη τιμολόγηση της οικονομικής θέσης επιβατών, των ΙΧΕ οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρα καθώς και την τιμή ανά μέτρο στα φορτηγά.

Οι ναύλοι για τις λοιπές κατηγορίες οχημάτων και θέσεις επιβατών (διακεκριμένη θέση, κλίνες κ.λπ.) καθορίζονται ελεύθερα από 01/11/2002.

Η τελευταία αύξηση στο κρατικό ναυλολόγιο για τις άγονες γραμμές έγινε το 2008, οπότε με την απόφαση που τέθηκε σε ισχύ από την 1/5/2008, οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων, αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξεως του 8%.

Έκτοτε και έως σήμερα, παρά την αύξηση στην τιμή των καυσίμων και τις αιτιάσεις των πλοιοκτητών, δεν είχε αναπροσαρμοστεί.

Το ποσό στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που πληρώνουν οι επιβάτες διαμορφώνεται με ένα άθροισμα του καθαρού ναύλου, του επίναυλου 3% (σ.σ. το τέλος αυτό στα εισιτήρια αποδίδεται στο συνολικό ποσό των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές στην ακτοπλοΐα), των εισφορών για λιμενικά τέλη που είναι 5% και του ΦΠΑ που είναι, σήμερα, 13% για τους επιβάτες και 23% για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.

Σημειώνεται ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι άλλα για τους επιβάτες και άλλα για τα οχήματα φορτηγά και δίκυκλα.

Πληροφορίες που επικαλείται το ΑΠΕ αναφέρουν, ότι ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές θα είναι, για το 2013, μειωμένος κατά περίπου 10%, από τα 94 εκατ. ευρώ που είχαν δοθεί, συνολικά, πέρυσι.

Με αφορμή την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα νησιά της άγονης γραμμής όπου ισχύει το κρατικό ναυλολόγιο, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννης Μαχαιρίδης προέβη στην παρακάτω δήλωση, κάνοντας επίσης γνωστό πως το θέμα θα συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

 

«Σε μια περίοδο που οι νησιώτες του Αιγαίου δίνουν έναν καθημερινό αγώνα επιβίωσης για να κρατηθούν στους τόπους τους και την ώρα που καταβάλλουμε προσπάθειες σε ευρωπαϊκό επίπεδο για να κερδίσουμε κάτι περισσότερο, μια ευνοϊκότερη θέση για τους Νοτιοπελαγίτες και να αποκαταστήσουμε αδικίες χρόνων, όπως το στατιστικό μόρφωμα της “πλούσιας” Περιφέρειας, έρχεται η δική μας πολιτεία να βάλει την υπογραφή της σε αποφάσεις που επιβεβαιώνουν την τεράστια απόσταση που χωρίζει τα νησιά μας από το κέντρο. Αυτό το χάσμα δεν είναι παρενέργεια της κρίσης. Είναι διαχρονικό, και σαν αντίληψη αποτελεί δεύτερη φύση της κεντρικής διοίκησης.

 

Είχαμε όμως την προσδοκία, ότι ο νησιώτης υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου θα ήξερε πολύ καλύτερα από κάθε άλλον ότι το πλοίο για τον νησιώτη, ειδικά γι’ αυτόν που ζει στην άγονη γραμμή, είναι το μοναδικό μέσο για να μετακινηθεί και να μεταφέρει τα αγαθά του. Είναι το λεωφορείο, το “μετρό”, το τρένο του. Αγαθά δεδομένα για τους άλλους Έλληνες, που για τον νησιώτη περιορίζονται στο πλοίο της γραμμής. Αυτό που θα έπρεπε να είναι παροχή της Πολιτείας στον ακρίτα, σήμερα εξελίσσεται σε ακριβή πολυτέλεια, σαν “λύση” υποτίθεται στα οξυμμένα πράγματι προβλήματα στο χώρο της ακτοπλοΐας, που πρώτοι εμείς έχουμε αναγνωρίσει και αναδείξει.

Δεν θα τα λύσει όμως αυτά τα προβλήματα ο νησιώτης της άγονης γραμμής, ούτε αντέχει να “πληρώνει” για να αντιμετωπιστεί η κρίση στην ακτοπλοΐα.

Αυτό είναι θεμελιώδης υποχρέωση της Πολιτείας, το επιβάλλει η κοινή λογική, το επιτάσσει και το Σύνταγμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.