Πέμπτη, 2 Ιουνίου 2011

Η Λαική Συσπείρωση για Νεώριο-SEA DIAMOND

Στην 7η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε στην Σύρο  στις     30 Μάη οι παρεμβάσεις των συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης Νοτίου Αιγαίου  στάθηκαν :
Για το θέμα του Νεωρίου :
   Η  εισήγηση της πλειοψηφίας  που τελικά εγκρίθηκε από τις παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και των Οικολόγων, κινελιται  στα γνωστά πλαίσια που θέτει η επιχείρηση και ο εργοδοτικός συνδικαλισμός, δηλαδή στην ενίσχυση με κρατικές παραγγελίες της επιχείρησης  προκειμένου, δήθεν, να μην απολυθούν εργαζόμενοι. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το ψήφισμα της παράταξης της ΝΔ .
   Όλοι αυτοί είναι συνένοχοι στο παιχνίδι που παίζεται  σε βάρος των εργαζομένων του Νεωρίου και του κλάδου της ναυπηγοεπισκευής αλλά και των συμφερόντων συνολικά των λαϊκών στρωμάτων. Είναι συνένοχοι στο  τεράστιο σκάνδαλο διαρκείας των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ. , των εφοπλιστών και της Ε.Ε., όπου τα ναυπηγεία της χώρας  ξεπουλήθηκαν από τις κυβερνήσεις του δικομματισμού, με την συνενοχή των αντίστοιχων ξεπουλημένων συνδικαλιστικών ηγεσιών, δήθεν για να μην επιβαρύνεται ο λαός, ενώ «προικοδοτούνται» αδρά από τον κρατικό προϋπολογισμό παρότι ιδιωτικά …
   Όπως πρόσφατα κατήγγειλαν τα ταξικά  σωματεία του μετάλλου και η Λαϊκή Συσπείρωση Σύρας,  σε σειρά επαφών στην Αθήνα η  εργοδοτική πλειοψηφία της ΓΣΕΕ , λειτουργώντας σαν ατζέντης της γαλλικής πολυεθνικής  DCNS  ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει την έναρξη του προγράμματος φρεγατών  FREMM ύψους 3,5 δις ευρώ, προκειμένου  η DCNS να αναθέσει υποκατασκευαστικό έργο στα Ναυπηγεία ύψους 27,2 εκατομμυρίων ευρώ και  να συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο των Ναυπηγείων Ελευσίνας με επένδυση 20 εκατομμύρια ευρώ !!! Αν προχωρήσει αυτή η συμφωνία, υποτίθεται ότι θα προχωρήσει και η υπόθεση των δεξαμενών του πολεμικού ναυτικού στο Νεώριο. Για αυτήν την υπόθεση κόπτεται η πλειοψηφία του  Π.Σ. όπως και η διοίκηση του εργοστασιακού σωματείου του Νεωρίου και φυσικά του εργατικού κέντρου Κυκλάδων.
   Το ότι η εργοδοσία του Νεωρίου – ίδια με αυτή των ναυπηγείων της Ελευσίνας -   έχει ήδη δώσει δείγματα γραφής με την αίτηση πτώχευσης της Ελευσίνας , δεν τους λέει τίποτα….
   Εμπαίζουν τους εργαζόμενους οι τοπικοί παράγοντες των κομμάτων του ευρω – μονόδρομου και οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές , όταν ζητούν   «δίκαιη» μεταχείριση του επιχειρηματία από την  κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, την κυβέρνηση  που ξεπούλησε το ναυπηγείο του Νεωρίου, το  Ναυπηγείο Σκαραμαγκά στην ADM, εταιρεία αραβικών συμφερόντων, χαρίζοντας 300 ακόμα εκατομμύρια ευρώ στην THYSSEN KRUPP  ( πηγή του σκανδάλου των υποβρυχίων) ιδιοκτήτρια μέχρι τότε του Ναυπηγείου, την κυβέρνηση που καταστρέφει    τη ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα, την ίδια στιγμή που επιδοτεί τους  εφοπλιστές  με 8-10 δις ευρώ για να κατασκευάζουν τα καράβια τους στην Κίνα!!!  
    Παρά τα θολά νερά, περί αδικιών στην «ελεύθερη αγορά» (!) που δημιουργούν τα κόμματα του  ευρω – μονόδρομου και οι εργοδοτικοί συνδικαλιστές για να κρύψουν την συνενοχή τους, το μέλλον του Νεωρίου είναι  στενά  δεμένο με το μέλλον των άλλων Ναυπηγείων στη χώρα μας.
      Η Λαϊκή Συσπείρωση θεωρεί  ότι η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία  είναι  κλάδος στρατηγικής σημασίας για τη χώρα μας. Διαθέτει  έμπειρους εργαζόμενους, τεχνογνωσία και  σύγχρονες υποδομές που μπορούν, με προϋποθέσεις,  να καλύψουν τις εγχώριες ανάγκες στις μεταφορές, της ακτοπλοΐας , του Πολεμικού Ναυτικού προς όφελος του εργαζόμενου λαού.
   Άμεση λύση προς όφελος των εργαζομένων είναι η επαναφορά των Ναυπηγείων  Σύρου και Ελευσίνας  σε κρατική ιδιοκτησία, με προοπτική την  ουσιαστική και ριζική λύση, δηλαδή τη δημιουργία του ενιαίου αποκλειστικά δημόσιου φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στα πλαίσια ενός ριζικά διαφορετικού δρόμου ανάπτυξης που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Νοτίου Αιγαίου, καλεί τους εργαζόμενους και τον λαό της Σύρας, να μην πέσουν στην παγίδα που στήνουν η  εργοδοσία, τα κόμματα του ευρω – μονόδρομου και ο εργοδοτικός συνδικαλισμός.  Να αγωνιστούν να μην συρρικνωθεί το  ναυπηγείο του Νεώριου. Να μην απολυθεί κανένας  εργαζόμενος, να μη μειωθούν οι μισθοί. Κυρίως όμως να αγωνιστούν, ώστε τα ναυπηγεία, όπως και τα καράβια και τα λιμάνια, να γίνουν Λαϊκή Περιουσία.  Να περάσουν σε Ενιαίο Φορέα και κρατική ιδιοκτησία !

Για το θέμα του Sea Diamond :
   Όπως τόνισε ο σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Β. Σιγάλας, περισσεύει η υποκρισία και ο εμπαιγμός σε βάρος του Λαού της Σαντορίνης αλλά και όλως των νησιωτών, όταν πάνω από τέσσερα χρόνια προκλητικής ανοχής στην εφοπλιστική ασυδοσία  των κυβερνήσεων, χθες της ΝΔ, σήμερα του ΠΑΣΟΚ, έρχεται η κυβερνητική πλειοψηφία ( μαζί με τους «πρόθυμους» ) του Περιφερειακού Συμβουλίου να συνδιοργανώσει συνέδριο για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται παρόμοιες καταστάσεις !! Προφανώς η κυβέρνηση χρειάζεται την συμβολή των τοπικών παραγόντων για νέα  κωλυσιεργία,  όταν  σε απάντηση ερώτησης του ΚΚΕ στην Βουλή,  ο αρμόδιος υπουργός Θαλασσίων υποθέσεων δήλωσε ότι η αρμοδιότητα για το ναυάγιο ουσιαστικά ανήκει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο και την Διεύθυνση Υδάτων της Περιφέρειας  ( !!!) και ότι δεν υπάρχουν χρήματα για την ανέλκυση.  Μέχρι σήμερα ούτε για «τα μάτια του κόσμου» δεν έχει πραγματοποιηθεί μελέτη για την ανέλκυση….. Το κερασάκι στην τούρτα αποτέλεσε το δώρο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον εφοπλιστή Λούη ύψους 19 εκατ. ευρώ από εργοδοτικές εισφορές στο ΝΑΤ. Δεν είναι άλλωστε τυχαία η στιγμή  που ο περιφερειάρχης  επέλεξε για άλλη μια φορά τον ρόλο του εκπροσώπου της κυβέρνησης και των εφοπλιστών, προσπαθώντας να θολώσει τα νερά «παίζοντας» με τα πορίσματα  του Πολυτεχνείου Κρήτης  και του Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών για την  επικινδυνότητα του ναυαγίου.
   Η Λαϊκή Συσπείρωση Νοτίου Αιγαίου αρνήθηκε να συμπράξει  στο εμπαιγμό των νησιωτών και απαίτησε να παρθεί απόφαση για την άμεση ανέλκυση του ναυαγίου με ευθύνη της κυβέρνησης και χρέωση του εφοπλιστή. Με δεδομένη την στοίχιση κυβέρνησης και κομμάτων του ευρω- μονόδρομου  πίσω από τα συμφέροντα των εφοπλιστών είναι προφανές ότι την λύση μπορεί να την δώσει ο ανυποχώρητος αγώνας του λαού των νησιών μας όχι μόνο για την ανέλκυση του κουφαριού του Sea Diamond, αλλά και την «βύθιση»  της εφοπλιστόδουλης πολιτικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.