Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΛΜΕ Α΄ ΚΥΚΛΑΔΩΝ Συγκρότηση του αγωνιστικού μετώπου αποφασιστικής μάχης


Οι 2.500 συνάδελφοί μας που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα το καλοκαίρι σήμαναν για τους εκπαιδευτικούς το τέλος των όποιων αυταπατών είχαν απομείνει και έκαναν σαφές ότι στην εποχή της κρίσης και του μνημονιακού εφιάλτη όχι μόνο δε θα προστατευθούμε από την καταιγίδα, αλλά θα βρεθούμε στο μάτι του κυκλώνα.
 Και αυτό γιατί η πολιτική επιλογή της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρησε μια χώρα στην οποία το κεφάλαιο έχει εξαπολύσει ιστορικών διαστάσεων κοινωνικό πόλεμοη εκπαίδευση ως δημόσιο αγαθό πρέπει να συρρικνωθεί και να γίνει ταξικότερηόχι μόνο γιατί θεωρείται περιττή σπατάληαλλά και γιατί πρέπει να διαμορφωθεί μια νέα γενιά με μειωμένες προσδοκίεςη οποία θα αποτελεί φθηνόευέλικτο και υπάκουο εργατικό δυναμικό και δε θα μπορεί να ερμηνεύσεινα αμφισβητήσει και να αλλάξει τον κόσμο γύρω τηςΣε μια τέτοια εκπαίδευση οι εργασιακές σχέσεις και το κλίμα ακόμα και αυτού του σχολείου που γνωρίσαμε δεν ταιριάζουν.
 Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να μάθουν να μην αμφισβητούν, να ξέρουν ότι θα απολύονται και να φοβούνται. Και όλα αυτά δεν θα γίνουν σε ένα μακρινό μέλλον, αλλά γίνονται τώρα γιατί η κρίση είναι τέτοια που το σύστημα δεν μπορεί να περιμένει. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση κινείται με ταχύτητα: 
Για να μείωσει τον αριθμό των εκπαιδευτικών: το Σεπτέμβρη του 2012 εργάζονταν περίπου 85.000 εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (μόνιμοι και αναπληρωτές). Με την αύξηση του ωραρίου χάθηκαν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ λίγο αργότερα τέθηκαν σε διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικοί. Μαζί με τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις τα σχολεία θα λειτουργήσουν με 20% λιγότερο προσωπικό φέτος. Όμως και πάλι ο αριθμός θεωρείται υψηλός, καθώς στόχος των μνημονίων είναι η μείωση των δημόσιων υπαλλήλων κατά 150.000 μέχρι το 2015. Οι απολύσεις στην εκπαίδευση είναι στην κρυφή ατζέντα της κυβέρνησης γιατί πολύ απλά συρρίκνωση του δημοσίουχωρίς απολύσεις εκπαιδευτικών δεν γίνεταιΗ απόφαση έχει ληφθείοι προγραφές έχουν γίνεικαι ήδη είμαστε στη φάση υλοποίησής τηςΗ εξίσωση της κυβέρνησης είναι απλή: περισσότεροι μαθητές ανά τάξη, συγχωνεύσεις σχολείων και τμημάτων, αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών οδηγεί σε λιγότερες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών. Το τι σημαίνει αυτό για το σχολείο δεν ενδιαφέρει.
Για να αναιρέσει τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών: Όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν με τις υπάρχουσες εργασιακές σχέσεις στο σχολείο. Τα σύνορα πρωτοβάθμιας –δευτεροβάθμιας πρέπει να πέσουν, το αμετάθετο να καταργηθεί. Μέσα σε λίγους μήνες όλες οι εργασιακές κατακτήσεις αναιρούνται: αύξηση του ωραρίου και δημιουργία πλεονασμάτων, υποχρεωτικές μετακινήσεις, υποχρεωτικές μετατάξεις, οι εκπαιδευτικοί γίνονται λάστιχο και η οργανική –για όποιους έχουν- χάνει το νόημα της.
Για να δημιουργήσει μια ταξικότερη εκπαίδευση για ένα φθηνόυποταγμένο εργατικό δυναμικό: Το να βάλλεται το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης δε σημαίνει μόνο λιγότερους καθηγητές, αλλά και ένα απροκάλυπτα ταξικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η αναδιάρθρωση του λυκείου (που φυσικά έρχεται από τα παλιά), έχει στόχο μέσα από τις διαρκείς εξετάσεις να σπρώξει όσο το δυνατόνπερισσότερους μαθητές στη μαθητεία και την κατάρτιση, μέσα από μια τεχνική εκπαίδευση που αλλάζει εντελώς μορφήτα φιλέτα εκχωρούνται στους ιδιώτες (ας μην ξεχνάμε τι σήμαινε η κατάργηση ισχυρών τομέων των ΕΠΑΛ -ΕΠΑΣ το καλοκαίρι), οι ΕΠΑΣ καταργούνται και οι μαθητές από τη νεαρή ηλικία σπρώχνονται στην άμισθη μαθητεία. Όλα αυτά σε ένα σχολείο που θα παρέχει γενικές δεξιότητες που θα βοηθούν τους μαθητές να περνάνε σε εξετάσεις, αλλά πολύ θα απέχουν από τη συνολική μόρφωση που θα δίνει τη δυνατότητα στους νέους να κατανοούν, να ερμηνεύουν και να αλλάζουν τον κόσμο. 
Για να επιβάλει την αξιολόγηση: Είτε μιλάμε για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, είτε για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, δε μιλάμε για μια «ουδέτερη» παιδαγωγική διαδικασία  που έχει στόχο τη βελτίωση της εκπαίδευσης. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει. Μιλάμε για μια διαδικασία που εξυπηρετεί τους συγκεκριμένους πολιτικούς στόχους της περιόδου που περνάμε: απολύσεις, μισθολογική καθήλωση, ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων.
Απέναντι σε αυτή τη βάρβαρη επίθεση του κεφαλαίου ο ενωτικός αγώνας όλων των εργαζομένων είναι μονόδρομος. Στην καρδιά των αιτημάτων αυτού του αγώνα, πρέπει να είναι οι διεκδικήσεις για εκπαίδευση και ουσιαστική, μόρφωση όλων των παιδιών, αντίστοιχη των μορφωτικών δυνατοτήτων της εποχής, η διασφάλιση των κοινωνικών αγαθών (παιδεία, υγεία, ασφάλιση, ρεύμα, νερό) δημόσια και δωρεάν παρεχόμενων, η απαίτηση για μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή εργασία για όλους, η υπεράσπιση της ελευθερίας  και του δικαιώματος του λαού να αποφασίζει αυτός για τις τύχες του, ενάντια  στα ανακοινωθέντα του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» και την τακτική απαγόρευσης της συνδικαλιστικής δράσης μέσω των επιστρατεύσεων από την κυβέρνηση.
Η βάση για τη συγκρότηση του αγωνιστικού μετώπου αποφασιστικής μάχης, για τη ρήξη και την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, είναι οι αποφάσεις του Συνεδρίου μας, τα αιτήματα που διατυπώθηκαν «εν θερμώ», όλη την προηγούμενη περίοδο, τα αιτήματα που εγκρίθηκαν από χιλιάδες εκπαιδευτικούς στις Γενικές Συνελεύσεις του Απρίλη του 2013, οι στόχοι πάλης που ενέπνευσαν τις κινητοποιήσεις του καλοκαιριού.
Αγωνιζόμαστε:
-> Για σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους! Καμιά διαθεσιμότητα – υποχρεωτική μετάταξη – απόλυση! Να ανακληθούν τώρα οι διαθεσιμότητες – υποχρεωτικές μετατάξεις. Να επανέλθουν οι τομείς και οι ειδικότητες της ΤΕΕ που καταργήθηκαν. Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών. Μόνιμοι διορισμοί με βάση την αναλογία 1 προς 1. Να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς τα κενά που καλύπτουν οι αναπληρωτές.
-> Για μόρφωση – εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ουσιαστική, δημόσια και δωρεάν! Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την αντιδραστική «αναδιάρθρωση» της εκπαίδευσης. Όχι στο σχολείο της αγοράς! Άμεσα μέτρα ενίσχυσης για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου! 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια. Αύξηση  των δαπανών για την εκπαίδευση. Απόσυρση του ΠΔ για την αξιολόγηση και του νόμου για τη διασφάλιση ποιότητας. Ενιαίο 12χρονο σχολείο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο για όλα τα παιδιά. Όλη η επαγγελματική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο.
-> Για κατάργηση του μισθολογίου – βαθμολογίου της φτώχειας και της χειραγώγησης. Αυξήσεις στους μισθούς. Διπλασιασμός των αποδοχών του νεοδιόριστου. Ενιαίος βασικός μισθός με χρονοεπίδομα. Κατάργηση του ν.4024/11.
-> Για πλήρη σύνταξη στα 30 χρόνια υπηρεσίας. Όχι στη διάλυση της επικουρικής ασφάλισης, τη μείωση του εφάπαξ και των συντάξεων. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Σύστημα υγείας – συνταξιοδότησης – πρόνοιας – κοινωνικής ασφάλισης για όλους αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν.
-> Ενάντια στην αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση, εξωτερική αξιολόγηση – εργαλεία περάσματος των αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση, της κατηγοριοποίησης, της μισθολογικής υποβάθμισης, των απολύσεων και της παιδαγωγικής χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Απόσυρση του ΠΔ για την αξιολόγηση.
Παλεύουμε για να φύγει η τρόικα των ΕΚΤ-ΕΕ-ΔΝΤ από την Ελλάδα. Για την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ και των διαχειριστών της. Για την ανατροπή των δανειακών συμβάσεων και όλου του μνημονιακού νομικού οπλοστασίου που μας αλυσοδένει, σε ρήξη με την ΕΕ και την ΟΝΕ.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΔΡΑΣΗΣ
Προχωράμε σε:
·         Απεργία διαρκείας από τις 16 Σεπτέμβρη με τη μορφή των επαναλαμβανόμενων 5νθήμερων, Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και Γενική Συνέλευση προέδρων κάθε εβδομάδα.
·         Συγκέντρωση στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (λιμάνι) την Τρίτη 10/9.
·         Δημιουργία απεργιακού ταμείου αλληλεγγύης
·         Συντονισμό του αγώνα μας με μαθητές, γονείς, εργαζόμενους δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και σχεδιασμό  κοινής δράσης.
·         Ενεργοποίηση απεργιακής επιτροπής που θα συμμετέχουν όλοι οι συνάδελφοι, που θα υπερψηφίσουν το πρόγραμμα δράσης, για την οργάνωση και την υλοποίηση των αποφάσεων της  Γενικής Συνέλευσης αλλά και για την περιφρούρηση του απεργιακού αγώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.