Χωρίς καμία ουσιαστική δέσμευση για το μέλλον των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αλλά ακούγοντας πολλά περί «καλών προθέσεων», έφυγαν χτες από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας οι εργαζόμενοι της επιχείρησης, οι οποίοι, στο πλαίσιο στάσης εργασίας έκαναν συγκέντρωση. Ηταν η δεύτερη κινητοποίηση των εργαζομένων μετά την αίτηση πτώχευσης που κατέθεσε η ιδιοκτησία των Ναυπηγείων την περασμένη βδομάδα, επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να εκβιάσει παραγγελίες από την πίτα των εξοπλιστικών προγραμμάτων και μετατρέποντας τους εργαζόμενους σε «ανθρώπινη ασπίδα», για να προωθήσει τα συμφέροντά της.
Σ' αυτήν την κατεύθυνση και η πλειοψηφία του επιχειρησιακού σωματείου (ελέγχεται από τη ΠΑΣΚΕ) επέλεξε χτες οι αγωνιστικές διεκδικήσεις των εργαζομένων να γίνουν έξω από το συγκεκριμένο υπουργείο, λειτουργώντας ως μεσάζοντας της εργοδοσίας. Στη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ε. Βενιζέλο αντιπροσωπεία συνδικαλιστών των σωματείων των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου, πήραν απλά μια «διαβεβαίωση», ότι δε θα αφήσουν να κλείσει η επιχείρηση!
Κατά τα άλλα, ο υπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες, υποστήριξε ότι δεν ξέρει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και δεν μπορεί να δεσμευτεί για τίποτα. Μάλιστα, αναφέροντας προβλήματα που υπάρχουν στο επιχειρηματικό σχήμα που ανέλαβε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υποστήριξε ότι «προσωπική» του άποψη είναι τα δύο ναυπηγεία να προχωρήσουν σε κοινοπραξία, ομολογώντας ουσιαστικά τα αδιέξοδα που έχουν προκαλέσει στον κλάδο η πολιτική τεμαχισμού και ιδιωτικοποίησης που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, μια πολιτική που στο φόντο του οξύτατου διεθνούς ανταγωνισμού, αλλά και της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης, απειλεί τα ναυπηγεία ακόμα και με κλείσιμο. Μια εξέλιξη που φέρνει στην επιφάνεια την πρόταση που από την πρώτη στιγμή υποστήριξε το ΚΚΕ και με συνέπεια ακολουθεί μέχρι σήμερα, πρόταση που εδράζεται στην ανάγκη της δημιουργίας ενιαίου κρατικού φορέα ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, με στόχο τη σχεδιοποιημένη λειτουργία του για την κάλυψη των σχετικών αναγκών και όχι την εξασφάλιση κέρδους για τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Ο Ε. Βενιζέλος, πάντως, ειδικότερα για τις παραγγελίες γαλλικών πολεμικών πλοίων, σημείωσε ότι θα γίνουν, αλλά είναι χρονοβόρα διαδικασία και δεσμεύτηκε σε συνεννόηση με συναρμόδια υπουργεία, να γίνει παρέμβαση στις τράπεζες, ώστε να χρηματοδοτήσουν την παραγγελία ιδιώτη για κατασκευή τεσσάρων εμπορικών πλοίων που υπάρχει. Τέλος, υποσχέθηκε το υπουργείο να καταβάλει 1.800.000 ευρώ που οφείλει στην επιχείρηση, ώστε να καλυφθεί η μισθοδοσία.
Οι χτεσινές εξελίξεις επιβεβαιώνουν τις ταξικές δυνάμεις στο χώρο του Ναυπηγείου που εδώ και καιρό κατηγορούσαν τις δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ, ότι προσανατολίζουν τον αγώνα στο να πιέζουν να δοθούν κρατικές παραγγελίες προς όφελος του ιδιοκτήτη. Ξεκάθαρα έχουν επισημάνει ότι ο αγώνας πρέπει να στραφεί ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων των Ναυπηγείων που ακολούθησαν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα οι ιδιώτες σήμερα να ανταγωνίζονται για να τα λειτουργήσουν μόνο με κρατικά προγράμματα χωρίς αναπτυξιακό μέλλον για τα ίδια αλλά και τους εργαζόμενους.
Αυτό επισήμανε και σε δήλωσή του στην κινητοποίηση ο Παντελής Παπαβασιλείου, μέλος της διοίκησης του σωματείου και στέλεχος του ΠΑΜΕ, τονίζοντας: «Εμείς ξεκάθαρα λέμε ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα δεν αποτελούν μέλλον για τα ναυπηγεία και απαιτούμε να υπάρξει μια πολιτική που θα αφορά συνολικά τον κλάδο της ναυπηγικής βιομηχανίας και θα οδηγεί σε ανάπτυξη και δουλειές αντί για εύκολα κέρδη για τους εργοδότες».
http://www2.rizospastis.gr/story.do?id=6155656&publDate=17/3/2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.