Περικοπές που υπερβαίνουν τα 40 εκατ. ευρώ αξιώνει, σύμφωνα με πληροφορίες, η τρόικα από το υπουργείο Ναυτιλίας στον προϋπολογισμό για την κάλυψη των άγονων γραμμών, με ορατό πλέον το ενδεχόμενο δεκάδες νησιά να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση τη χειμερινή, και όχι μόνο, περίοδο.
Η ηγεσία του ΥΝΑ είχε προβλέψει στον προϋπολογισμό του 2013 κονδύλι ύψους 84 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των άγονων γραμμών. Αυτό το ποσό περιορίζεται στο μισό μετά τις απαιτήσεις της τρόικας. Αν στο τελικό ποσό συνυπολογίσουμε την παλιότερη δέσμευση της Ν.Δ. για την κατάργηση του επιναύλου 3% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, από τον οποίο προκύπτουν 15 εκατ., η νέα πραγματικότητα για τα ελληνικά νησιά αναμένεται ζοφερή.
Τρόικα και υπουργείο ρίχνουν το μπαλάκι στα νησιά και στις τοπικές κοινωνίες. Στο σχέδιο διαβούλευσης του ΥΝΑ αναφέρονται ως κριτήριο συμμετοχής στη συζήτηση "οι προϋποθέσεις της συμμετοχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις επιδοτούμενες συνδέσεις, με σκοπό την κάλυψη του κόστους για την αύξηση της συχνότητας". Την ίδια στιγμή, με την ψήφιση του ν/σ αναμένεται να υπάρξουν σημαντικές απώλειες και για τα λιμενικά ταμεία, αφού προβλέπεται η καταβολή τέλους 5% από τα έσοδα εκμετάλλευσης για τη χρηματοδότηση άγονων γραμμών. Να σημειωθεί πως η σημερινή κατάσταση των ακτοπλοϊκών εταιρειών (ελέγχονται στην πραγματικότητα από τις τράπεζες λόγω χρεών), δεν αφήνει πολλά περιθώρια να αναλάβουν το βάρος της κάλυψης των άγονων γραμμών.
Απεργία της ΠΝΟ στις 16 Απριλίου
Σε νέα 24ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων προχωράει η ΠΝΟ στις 16 Απριλίου, ζητώντας ξανά την απόσυρση του νομοσχεδίου. "Η ΠΝΟ δεν θα αποδεχθεί τα τετελεσμένα και θα αγωνιστεί για το δικαίωμα των ναυτικών στην εργασία" σημειώνουν οι εκπρόσωποι των ναυτεργατών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.