Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

ΣΥΡΟΣ Κλειστά δημοτικά σχολεία λόγω σεμιναρίου


Η Σχολική Σύμβουλος της 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Κυκλάδων κ. Ειρήνη Τσαβαλά, διοργανώνει επιμορφωτική ημερίδα για όλους τους Εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Δημοτικά Σχολεία της Σύρου με θέμα:

       «Στρατηγικές ανάπτυξης γλωσσικών δεξιοτήτων μέσω της επεξεργασίας και παραγωγής κειμενικών ειδών. Μιλώ και γράφω σωστά- Σκέπτομαι κριτικά, Επικοινωνώ και Δρω αποτελεσματικά»

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014 στον εργασιακό χρόνο 08.15-14.00 στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας.

Προσκεκλημένοι της ημερίδας είναι:

 η κ. Αλεξάνδρα Κουλουμπαρίτση, Δρ., Σύμβουλος Επί Τιμή Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΙΕΠ), Διδάσκουσα στο ΕΚΠΑ, η οποία θα παρουσιάσει την ενότητα α΄: 

«Η Γλώσσα ως Οριζόντιος Στόχος του Αναλυτικού Προγράμματος-Γλωσσικές Δεξιότητες κατά τη Νοηματική Προσπέλαση Σχολικών Κειμένων»

και ο κ. Νεκτάριος Στελλάκης, Επίκουρος Καθηγητής ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών, ο οποίος θα παρουσιάσει την ενότητα β΄:

«Επεξεργασία και παραγωγή κειμενικών ειδών στο πλαίσιο θεματικών ενοτήτων»

   Και οι δύο ενότητες θα πραγματοποιηθούν με τη μορφή βιωματικών εργαστηρίων όπου θα συμμετέχουν οι Εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων.

    Ευγενικός χορηγός για την πραγματοποίηση της ημερίδας η Ιερά Μητρόπολις Σύρου.

Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2014

Αποβάλετε από τη ζωή σας όσους την δηλητηριάζουν



Ευστράτιος Παπάνης
( Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου)
 
Η ποιότητα της ζωής εξαρτάται από το είδος των σχέσεων που καλλιεργούμε ή αλλιώς από τις δυναμικές των κοινωνικών μας δικτύων.
Αν εξαιρέσουμε την περίπτωση ατόμων με τεράστια αυτογνωσία, οι ετεροκαθορισμοί επηρεάζουν ακόμα και τον τρόπο, που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό. Ο τακτικός απολογισμός των καταστάσεων, που μας καθηλώνουν και η αποτίμηση των προσώπων, που επιβραδύνουν την ψυχολογική, πνευματική και κοινωνική ανάπτυξη είναι επιτακτικός.
Τα πρόσωπα αυτά, που κρυφά ή φανερά, αλλά σίγουρα λανθασμένα, μοιάζουν με αναγκαία κακά, δημιουργούν μια αρνητική κουλτούρα, ένα νοσηρό κλίμα, στο οποίο εγκλωβίζουν. Παραδόξως, παίρνουν και τη μορφή εκείνου, που θα μας βγάλει από την δεινή θέση, για την οποία εκείνα εν πολλοίς ευθύνονται.
Ομοιάζουν με τους τωρινούς σωτήρες πολιτικούς, που θα μας απαλλάξουν από την κρίση, που οι ίδιοι επεδίωξαν. Όμως είναι πολύ πιο επικίνδυνα, επειδή εκμεταλλεύονται τους φόβους, τις ενοχές, την αγάπη, την ανάγκη, το καθήκον και την φιλοτιμία. Αλλά κυρίως, επειδή είναι προσφιλή, και η αγωνία της μοναξιάς ή της περιθωριοποίησης ζοφερή. Θα τα αναγνωρίσετε εύκολα, επειδή αντιστέκονται σε κάθε εγχείρημα για αλλαγή. Κι αυτό γιατί η μεταβολή της ψυχολογικής σας ισορροπίας και η έκθεση σε νέα ερεθίσματα  και πρόσωπα μπορεί να  τα αποκαθηλώσει από το βάθρο, στο οποίο εσείς οι ίδιοι τα ενθρονίσατε.
Θα φανερωθούν εύκολα, επειδή καμιά φορά σας σπρώχνουν άκριτα προς την αλλαγή, χωρίς να σας προειδοποιούν για τις συνέπειες, με μόνο στόχο να επιστρέψετε ηττημένοι πίσω. Θα τα διακρίνετε, καθώς δημιουργούν και παίζουν με τις ανασφάλειες, καθώς αντιλαμβάνονται εύκολα την εξαρτητική σχέση και λόγο στο λόγο φροντίζουν να τη συντηρούν και να την επιτείνουν. Τρέφονται με την υποσυνείδητη πεποίθηση κάθε ανθρώπου πως ο ίδιος αποτελεί το κέντρο του σύμπαντος (όπως και η Γη για τους αρχαίους) και πως όλα περιστρέφονται γύρω από το υπερτροφικό ή αδύναμο εγώ, που ζητά επιβεβαίωση και ανατροφοδότηση.
  1. Εξαφανίστε από τη ζωή σας τους μίζερους χαρακτήρες, εκείνους που δεν μπορούν να ευχαριστηθούν τη στιγμή, αντλούν ηδονή όμως με το να καθιστούν εσάς συνεργούς στην κακοδαιμονία και τη γκρίνια. Αποδέκτες καθώς καθίστασθε των αρνητικών συναισθημάτων, σταδιακά, είτε ενστερνίζεστε τη φιλοσοφία τους είτε είστε έτοιμοι να εκραγείτε, συνήθως σε αθώα θύματα. Μην τους απαντάτε, μην δικαιολογείστε, μην συνδιαλέγεστε. Δεν το επιθυμούν και δεν πρόκειται να αλλάξουν.
  2. Εξορίστε όσους υποτιμούν την αξία σας, υποδαυλίζουν την αμφιβολία, μαραίνουν την αυτοεκτίμηση. Αλλά πρώτα φροντίστε να αποκτήσετε μια δόση υπερηφάνειας, που θα σας κάνει να πιστέψετε πως σε εσωτερικές αρετές κρύβεται ο θησαυρός κάθε ανθρώπου.
  3. Ρίξτε στην πυρά εκείνους που παίρνουν τη ζωή, τους τύπους, τις διαδικασίες, τις συμβάσεις υπερβολικά σοβαρά. Τα χρόνια που απομένουν είναι τόσο πολύτιμα, που η κατασπατάλησή τους σε ανθρώπινες ματαιοδοξίες, κοινωνικά θέσφατα και υποκριτικά μετερίζια είναι ανούσια.
  4. Απομονώστε τους κόλακες, αυτούς που σας επαινούν σε κάθε περίσταση, ετούτους που στους ανώτερους φέρονται δουλικά και σε όσους εκλαμβάνουν ως κατώτερους, δυναστικά. Σας σπρώχνουν σε περιπέτειες, για να σας δουν να καταστρέφεστε, σας παρουσιάζουν τις μισές αλήθειες και αλλοιωμένα τα δεδομένα.
  5. Αντιληφθείτε τους ανέντιμους, που θα σας υποσκάψουν και θα σας τη φέρουν πισώπλατα. Αν στο περιβάλλον σας υπάρχουν παρόμοιοι, θα ενεδρεύουν σε κάθε σας προσπάθεια και θα καιροφυλαχτούν σε κάθε σας λάθος. Μην συσχετίζεσθε μαζί τους κι αν δεν είναι αυτό εφικτό, αποκαλύψτε τους πρώτοι.
  6. Γίνετε ξένοι προς άτομα δίχως χιούμορ, αποξενωθείτε από εκείνους που δεν μπορούν να αυτοσαρκαστούν, από τους υπερευαίσθητους και ευερέθιστους. Το μόνο που επιδιώκουν είναι να σας αναγκάζουν διαρκώς να απολογείστε.
  7. Αποφύγετε τους λογάδες, τους φλύαρους, την κομπορρημοσύνη και τον πομφολυγισμό.  Οι περιττές λέξεις, ο πλεονασμός και οι τάχα ρηξικέλευθες αποφάνσεις απλά καλύπτουν την αδυναμία τους να διατυπώσουν οτιδήποτε ουσιώδες.
  8. Πατάξτε τους προφήτες, τους μάντεις που ελλοχεύουν όχι προς χάριν της πρόληψης, αλλά για να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ώστε τα γεγονότα και οι πράξεις να έχουν την έκβαση, που θέλουν.
  9. Να είστε επιφυλακτικοί όταν συναναστρέφεστε με άτομα, που δεν έχουν κανένα σχέδιο, στόχο ή προοπτική. Όσους αρμενίζουν χωρίς πυξίδες και στρατηγική και αλλάζουν κάθε τόσο τις πορείες τους, ανάλογα με τον άνεμο και τις συνθήκες.
  10. Επιστέγασμα των θεωριών είναι οι πράξεις. Μην διακυβεύετε την ενέργειά σας με όσους χρησιμοποιούν τις θεωρίες, τα συνθήματα, τις κραυγές, για να αποκτήσουν προσωπική ταυτότητα. Ακόμα και η αγάπη μετριέται με το πλήθος των θυσιών, που είναι έτοιμος να κάνει κάποιος για σας. Τα υπόλοιπα είναι συμβιβασμός.
  11. Συνεπακολούθως, αποστομώστε τους δήθεν, τους επιφανειακούς, εκείνους που χρησιμοποιούν την κουλτούρα, την αναζήτηση, την κοινωνική ευαισθησία, για να εντυπωσιάζουν και να γίνονται αποδεκτοί.
  12. Η ηθική έχει ένα αξιοπρόσεκτο χαρακτηριστικό: Αν την αγνοήσεις στο ελάχιστο, είσαι έτοιμος και για τα σημαντικά να την αποκηρύξεις. Εναντιωθείτε στους ασυνεπείς, στα πρόσωπα που είναι διατεθειμένα να παραβούν, να σκευωρήσουν, να δράσουν παράτυπα. Συμπαρασύρουν με τα στιγμιαία οφέλη, που αποκομίζουν.
  13. Ο έρωτας δωρήθηκε στους ανθρώπους για να δίνει χαρά. Αν ο σύντροφος συνέχεια σας ταλαιπωρεί με αμφιθυμίες, οπισθοχωρήσεις, βολέματα, υπεκφυγές, απιστίες, τότε δεν είναι για σας. Στα ερωτικά μην επαναπαυθείτε με τίποτα λιγότερο από όσο αξίζετε.
  14. Μην απαιτείτε την ευτυχία, αν πρώτα δεν έχετε προπαρασκευασθεί να την χαρίσετε σε άλλους. Αντισταθείτε στους επηρμένους, που ζητούν, χωρίς να έχουν αποδείξει ότι μπορούν να ανταποδώσουν.
  15. Αναγνωρίστε τα παράσιτα, τους ξενιστές, αυτούς που, ενώ φαντάζουν εξαρτημένοι από σας, στην πραγματικότητα απομυζούν τις δυνάμεις σας, αποστραγγίζουν τη δύναμή σας, δοκιμάζουν τα όρια και τις αντοχές σας. Μπορεί αρχικά να κολακευθείτε από την ψευδεπίγραφη σχέση υποτακτικής συνδιαλλαγής, αλλά όταν θα έχετε εξαντληθεί, αυτοί θα συνεχίσουν ακάθεκτοι, για να συναντήσουν το επόμενο ανυποψίαστο θύμα.
  16. Μην δίνετε σημασία σε κουτσομπόληδες, επειδή οι αναλύσεις τους περί συμπεριφορών και κινήτρων είναι κατάπτυστες και γιατί το αντίτιμο της στρεβλής πληροφορίας είναι ο καταποντισμός σας στους άλλους από τα αμετροεπή στόματά τους.
Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου

Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

ΔΙΚΤΥΟ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ Τι θα γίνει με τους φαντάρους των Κυκλάδων ?



Μεγάλο τοπικό αλλά και κεντρικό ζήτημα έχει προκαλέσει το κόψιμο των δρομολογίων από το νησί της Σύρου για την Σάμο, μιας παραδοσιακής γραμμής για πάνω από δεκαετίες. 
 
Η κατάσταση έχει διαμορφωθεί ως εξής:  Μέχρι και τον προηγούμενο χειμώνα, τα δρομολόγια της γραμμής ήταν τρία ανά εβδομάδα, ενώ με απόφαση του συμβουλίου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, στην γραμμή παρέμεινε μια εταιρία με αποτέλεσμα την βδομάδα να εξυπηρετεί το Σύρος-Σάμος μόνο με ένα δρομολόγιο και αυτό όχι πάντα.
Μεγάλη δυσαρέσκεια έχει δημιουργήσει η κατάσταση αυτή στους φοιτητές και στους φαντάρους όλων των Κυκλάδων. Αυτό έχει να κάνει φυσικά πρώτα με το ότι για άλλη μια φορά τα νησιά και οι κάτοικοι τους αποκλείονται με σκοπό μόνο την εξυπηρέτηση συμφερόντων ακτοπλοϊκών εταιρειών.

Από την άλλη και με βάση τις καταγγελίες που φτάνουν στην Επιτροπή Αλληλεγγύης Στρατευμένων γίνεται δυσβάσταχτο το κόστος για όσους θητεύουν στην Σάμο και προέρχονται από τις Κυκλάδες γιατί για να επιστρέψουν ή να πάνε στα νησιά τους χρησιμοποιούν οποιαδήποτε άλλη σύνδεση μπορεί να υπάρξει.

 Έτσι ενώ οι φαντάροι βιώνουν τα αποτελέσματα της κρίσης μέσα και έξω από τον στρατό , αν σκεφθεί κανείς και το ότι δεν παρέχονται δωρεάν μετακινήσεις στους ίδιους, καταλαβαίνουμε τι αυτό σημαίνει για τις οικογένειες τους, που είναι αναγκασμένες να πληρώσουν όλα τα σπασμένα της θητείας από την πρώτη στιγμή.
Καλούμε τους φαντάρους να ζητήσουν από τις μονάδες τους να καλύψουν τα έξοδα των μετακινήσεων τους.

Το ΥΕΘΑ και το ΓΕΣ πρέπει να πάρουν θέση άμεσα για αυτό το τεράστιο ζήτημα.
Δε μπορεί να νοιάζονται μόνο για την Ιδιωτικοποίηση των ΚΨΜ και τα τρελά κέρδη του επιχειρηματία.

ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΦΑΝΤΑΡΩΝ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΩΝ


ΤΗΛ. ΕΠΙΚ. 6932955437

ΠΗΓΗ: diktiospartakos.blogspot.gr

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

ΠΑΜΕ ΣΥΡΟΥ Αντιπαλεύουμε τα αντιλαϊκά μέτρα στην υγεία


Με το που πάτησε το πόδι του ο νέος χρόνος, τα αντιλαϊκά μέτρα που έχει αποφασίσει η κυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ, ακολουθώντας τις επιταγές της ΕΕ και του ΔΝΤ , για την υγεία μπαίνουν σε εφαρμογή. Η επίθεση στη ζωή των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων είναι ανελέητη. Παραμονή της πρωτοχρονιάς υπογράφηκε η εγκύκλιος σύμφωνα με την οποία από την πρώτη Γενάρη, δύο νέα χαράτσια επιβάλλονται. Θα πληρώνουμε 1 ευρώ για κάθε συνταγή για τα φάρμακα. Ακόμη οι ασθενείς θα πληρώνουν 25 ευρώ για την εισαγωγή τους στο νοσοκομείο. Με υπουργική απόφαση μπορεί να αναθεωρούνται αυτά τα ποσά.

Γίνεται ακόμα μια φορά ξεκάθαρο ότι η υγεία γίνεται ένα ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα με τιμή, κόστος και πελάτες.

Η γραμματεία Σύρου του Π.Α.ΜΕ καλεί τους εργαζόμενους στο νοσοκομείο μέσα από τα σωματεία τους να οργανώσουν και να πρωτοστατήσουν σ’ αυτόν τον αγώνα. Να πάρουν πρωτοβουλίες, να συντονίσουν τη δράση τους με τα σωματεία των υπόλοιπων εργαζόμενων, τους μαζικούς φορείς και τα λαϊκά στρώματα, για να έχουν σήμερα όλοι, χωρίς περιορισμούς και περικοπές, πλήρη, δημόσια και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, για την ανατροπή όλων των αντιλαϊκών μέτρων στην Υγεία και την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στο χώρο της Υγείας. Καλούμε τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους με αίτημα αιχμής  να μην πληρώσουν τα νέα αυτά χαράτσια.

Καταγγέλλουμε και αντιπαλεύουμε τα αντιλαϊκά μέτρα στην υγεία και στο φάρμακο, όπως και γενικότερα την αντιλαϊκή πολιτική, διεκδικώντας:

·         Να καταργηθούν άμεσα τα χαράτσια των 25 ευρώ για νοσηλεία στα νοσοκομεία, των 5 ευρώ στα εξωτερικά ιατρεία και κάθε πληρωμή στα απογευματινά ιατρεία.

·         Να καταργηθεί το χαράτσι του 1 ευρώ για κάθε συνταγή στα φάρμακα.

·         Να χρηματοδοτηθούν γενναία τα δημόσια Νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας και ο ΕΟΠΥΥ από τον κρατικό προϋπολογισμό, να μην ιδιωτικοποιηθεί το νέο νοσοκομείο στη Σαντορίνη.

·         Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν σύστημα υγείας σε όλες τις βαθμίδες με κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης. Τώρα να γίνουν μαζικές προσλήψεις επιστημονικού και νοσηλευτικού προσωπικού με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση, να εξοπλιστούν επαρκώς τα δημόσια Νοσοκομεία, τα Κέντρα Υγείας και τα ιατρεία του ΕΟΠΥΥ.

·         Να μην καταργηθεί ή συγχωνευθεί κανένα νοσοκομείο στις Κυκλάδες, καμία μονάδα υγείας του ΕΟΠΥΥ, κανένα Κέντρο Υγείας στα νησιά. Όχι στις απολύσεις, κινητικότητα και διαθεσιμότητα του προσωπικού. Όλες οι δημόσιες μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας να αξιοποιηθούν, να αναπτυχθούν και να ενταχθούν στο ενιαίο δημόσιο σύστημα υγείας καθώς και όλοι οι εργαζόμενοι όλων των κλάδων με σχέση εργασίας πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης.

Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2014

Γιατί δε θέλουν τη νεολαία στο σχολείο: Μια σύντομη απάντηση στον υπουργό Παιδείας

Γιώργος Καλημερίδης
Το 1947, ο τότε καθηγητής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, ιδρυτικό μέλος της Χριστιανικής Αδελφότητας Νέων (ΧΑΝ) και μετέπειτα πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών επί χούντας, Αμίλκας Αλιβιζάτος, έγραφε σε σχέση με τα τότε προβλήματα της “εθνικής μας παιδείας” ότι: “Η δημοτική και μέση εκπαίδευσις απολύτως πανεπιστημιακά προσανατολισμένη προητοίμαζε τη μαθητιώσαν νεολαίαν αποκλειστικώς δια το Πανεπιστήμιον, και τούτο επέμεινεν η μόνη ελπίς (επαγγελματική ελπίς) δια την σπουδάζουσαν νεολαίαν μας επί δημιουργία αφορήτου πληθωρισμού επιστημόνων δευτέρας και τρίτης ποιότητος”.1
Σχεδόν επτά δεκαετίες αργότερα, ο σημερινός υπουργός Παιδείας Αρβανιτόπουλος, με άρθρο του στα “Νέα” (21.12.2013) με το τίτλο “Το μεγάλο στοίχημα της εκπαίδευσης”, συνεχίζει τους προβληματισμούς του Αλιβιζάτου, ενός από τους βασικούς ιδεολογικούς εκπροσώπους της μεταπολεμικής εθνικοφροσύνης, γράφοντας: “Στη μεταπολιτευτική Ελλάδα, το όνειρο σχεδόν κάθε οικογένειας ήταν η εισαγωγή των παιδιών της στο Πανεπιστήμιο, και πολλές φορές, η μετέπειτα πρόσληψη στο δημόσιο τομέα (..) Δεν μπορούμε, όμως, να συνεχίσουμε να «παράγουμε» ανέργους πτυχιούχους, τη στιγμή που επαγγελματικοί κλάδοι ζητούν σήμερα επιτακτικά ανθρώπινο δυναμικό ή αναμένεται να ζητήσουν στα επόμενα χρόνια, στα χρόνια της ανάκαμψης”.
Η υπεραπαραγωγή επιστημόνων, το υπερτροφικό Πανεπιστήμιο, η πτώση της ποιότητάς της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, λόγω μαζικοποίησής της και η έλλειψη πρακτικού προσανατολισμού στη μέση εκπαίδευση είναι επιχειρήματα που καταγράφονται σε όλη την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης τουλάχιστον από τα μέσα του 19ο αιώνα και μετά2. Τα συγκεκριμένα ιδεολογήματα ουδέποτε ασφαλώς αθώα και ουδέτερα ήταν. Στην πραγματικότητα το διακύβευμα τους ήταν πάντα πολιτικό και σχετιζόταν άμεσα με την προσπάθεια μετασχηματισμού ή εμπέδωσης, από την πλευρά της εκάστοτε αστικής πολιτικής εξουσίας, μιας ιδιαίτερης σχέσης των κατώτερων κοινωνικών τάξεων με τη γνώση και την απασχόληση.
Πίσω από τις γενικές αναφορές στην οικονομική ανάκαμψη κρύβονταν οι ουσιαστικές πολιτικές στοχεύσεις της άρχουσας τάξης: η προώθηση μιας αριστοκρατικής αντίληψης για το σχολείο (μικρή αλλά “ποιοτική” μέση και ανώτερη εκπαίδευση), η νομιμοποίηση νέων εξεταστικών τεχνολογιών που αναπόφευκτα συνόδευαν τη σχετική συζήτηση, η επικύρωση των μορφωτικών ανισοτήτων ως το αναπόφευκτο αποτέλεσμα των φυσικών κλίσεων και προδιαθέσεων των μεμονωμένων ατόμων και η δικαίωση του καπιταλιστικού καταμερισμού της εργασίας και του διαχωρισμού διανοητικής–χειρωνακτικής εργασίας, μέσω φαινομενικά αντικειμενικών εξεταστικών δοκιμασιών ή ατομικών επιλογών. Ο σημερινός υπουργός Παιδείας είναι σε αυτό το σημείο αποκαλυπτικός, αν και ιστορικά καθόλου πρωτότυπος: “Το νέο ΕΠΑ.Λ. καλείται να αποτελέσει μια εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή του δεύτερου κύκλου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για όσους μαθητές επιθυμούν ένα διαφορετικό τύπο σχολείου, στο οποίο θα μπορούν να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες κλίσεις και δεξιότητές τους”.
Θα ήταν χρήσιμο ασφαλώς να μας εξηγήσει ο υπουργός γιατί τα “παιδιά που δε θέλουν να συνεχίσουν την τυπική μεταγυμνασιακή εκπαίδευση” προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από την εργατική τάξη; Ή αντίστοιχα γιατί οι γόνοι της αστικής τάξης και των διάφορων μεσοαστικών στρωμάτων δεν έχουν αυτή τη φυσική κλίση προς πιο “πρακτικές” μορφές εκπαίδευσης; Τα ερωτήματα αυτά δεν είναι καθόλου ρητορικά, αλλά ουσιαστικά για την τρέχουσα εκπαιδευτική αντιπαράθεση. Το ζήτημα της πρόσβασης στη μόρφωση, όπως μας διδάσκει η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, ήταν πάντα και παραμένει ασφαλώς, ένα βαθύτατα ταξικό ζήτημα. Οι κλίσεις και οι προδιαθέσεις των μεμονωμένων ατόμων διαμορφώνονται μέσα στο συγκεκριμένο, κάθε φορά, πλαίσιο των αστικών σχέσεων κυριαρχίας και εκμετάλλευσης.
Ας μη γελιόμαστε, επομένως, η πολιτική της δημοσιονομικής προσαρμογής και η μετατροπή της ελληνικής οικονομίας σε μια ατελείωτη ειδική οικονομική ζώνη απαιτούν και προϋποθέτουν την ενδυνάμωση της ταξικής επιλογής στην εκπαίδευση και την επανεπικύρωση, με δυσμενέστερους για την εργατική τάξη όρους, των κοινωνικών ιεραρχήσεων στο πεδίο του σχολείου. Οι ιδεολογίες της “κοινωνίας της γνώσης” και η καθολική πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση λόγω “πληροφορικής επανάστασης” δυστυχώς μας τελείωσαν, λόγω καπιταλιστικής κρίσης, άρα πρέπει να επιστρέψουμε στην παλιά αριστοκρατική αντίληψη για την δημόσια εκπαίδευση: “κάθε κοινωνική τάξη, το σχολείο της”. Εδώ συναντιέται αναπόφευκτα ο κύριος Αρβανιτόπουλος με τον Αμίλκα Αλιβιζάτο.
Θα περίμενε κάποιος ότι ένας υπουργός που πριν μερικούς μήνες διάλυσε ουσιαστικά το υπάρχον τεχνικό-επαγγελματικό δίκτυο εκπαίδευσης, στέλνοντας στη διαθεσιμότητα 2.500 εκπαιδευτικούς να είναι πιο προσεκτικός στις διατυπώσεις του. Η νέα ωστόσο μνημονιακή ηγεσία του υπουργείο Παιδείας δεν έχει τέτοιους ενδοιασμούς και δηλώνει με τρομερή άνεση ότι υπάρχουν “επαγγελματικοί κλάδοι που ζητούν σήμερα επιτακτικά ανθρώπινο δυναμικό ή αναμένεται να ζητήσουν στα επόμενα χρόνια, στα χρόνια της ανάκαμψης”.
Ζητούν τώρα επιτακτικά ή αναμένουμε να ζητήσουν; Αφήνουμε στην άκρη τους λεκτικούς ακροβατισμούς και την έλλειψη σαφήνειας στη διατύπωση, απαράδεκτο ελάττωμα προφανώς για πρώην πανεπιστημιακό που θέλει να αξιολογήσει το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και πληροφορούμε τον υπουργό Παιδείας ότι το ποσοστό της νεανικής ανεργίας στην Ελλάδα πλησιάζει, αν δεν έχει ξεπεράσει το 60% και ότι σύμφωνα με την έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ το 16,9% των νέων έως 24 ετών δε βρίσκεται ούτε στην απασχόληση, ούτε στην εκπαίδευση ή κατάρτιση. H Ελλάδα τοποθετείται στις πρώτες θέσεις εντός της «ΕΕ των 28» αναφορικά με τους NEETs (young people not in education, employment or training), όπου με τον όρο NEETs, περιγράφεται ο νεανικός πληθυσμός μίας χώρας, ηλικίας 15 έως 24 ετών, που απέχει από κάθε διαδικασία εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης, δηλαδή είναι «απών» από κάθε μείζονα θεσμική μέριμνα του κοινωνικού κράτους. Η ελληνική νεολαία βιώνει συνεπώς τον καιάδα του μορφωτικού και εργασιακού αποκλεισμού.
Με αυτή την εκρηκτική κοινωνική πραγματικότητα θέλει, ουσιαστικά, να “παίξει” ο υπουργός Παιδείας, καλλιεργώντας τη ψευδαίσθηση ότι η νεανική ανεργία οφείλεται στην έλλειψη σύνδεσης της εκπαίδευσης με τον κόσμο της αγοράς εργασίας και του κεφαλαίου. Διαφορετικά διατυπωμένο, η νεανική ανεργία είναι για την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, όχι το αναπόφευκτο αποτέλεσμα της καπιταλιστικής κρίσης και των συγκεκριμένων κυβερνητικών πολιτικών , αλλά της έλλειψης κατάλληλων δεξιοτήτων από την πλευρά των ανέργων. Μόλις αποκατασταθεί αυτή η αναντιστοιχία εκπαίδευσης – καπιταλιστικής οικονομίας, η αναπτυξιακή δυναμική θα επανέλθει στο φυσικό της δυναμισμό. Το δάχτυλο της εξουσίας στοχοποιεί τα θύματα και δικαιώνει ιδεολογικά τους θύτες.
Η σημερινή προώθηση της μαθητείας δεν σχετίζεται, όμως, με το δικαίωμα στην απασχόληση. Επιδιώκει να καθυποτάξει ολοκληρωτικά τη νέα γενιά των αποκλεισμένων δεκαεξάχρονων στις απαιτήσεις του κεφαλαίου, χωρίς κανένα σοβαρό παιδαγωγικό πρόσχημα, τροφοδοτώντας την αγορά εργασίας με φτηνό εργατικό δυναμικό και αποσταθεροποιώντας ακόμη περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις στην κατεύθυνση της ελαστικοποίησης και της κατάργησης των εργασιακών δικαιωμάτων. Ο ιδεολογικός έλεγχος της νέας εργατικής δύναμης είναι ο στόχος και όχι η αποκατάσταση των προ κρίσης επιπέδων απασχόλησης. Χωρίς ασφαλώς να ξεχνάμε ότι η κατάρτιση είναι πάντα και μια αξιόλογη αγορά για τις διάφορες ιδιωτικές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις. Ο κύριος υπουργός γνωρίζει πολύ καλά τον εκπαιδευτικό όμιλο “Ακμή” και όχι μόνο .
Η ηγεσία του υπουργείο Παιδείας θέλει να πιστεύει ότι τόσο εύκολα θα τελειώσει με τη νέα γενιά της εργατικής τάξης. Εμείς εκτιμούμε ότι από εδώ θα ξεπηδήσουν οι “νεκροθάφτες της αστικής αθλιότητας” που θα ανοίξουν ένα μεγάλο παράθυρο ελπίδας για όλη την ελληνική κοινωνία. Ας μη βιάζονται επομένως, το μέλλον διαρκεί πολύ...
1. Αλέξης Δημαράς (2005) “Η μεταρρύθμιση που δεν έγινε” τόμος β. Εκδ. Εστία.
2. Ενδεικτικά οι εξαιρετικές εργασίες του Χ. Νούτσου “Προτείνω την απόλυσιν” εκδ. Βιβλιόραμα και “Ιδεολογία και Εκπαιδευτική Πολιτική” εκδ. Θεμέλιο.

Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2014

Καλή Απαλλαγή

ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΕΡΓΗΣ

Δυστυχώς η απερχόμενη δημοτική πλειοψηφία και η μείζον μειοψηφία τα μέλη της οποίας δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις για να τους μεταγράψουν στην παράταξη , με πρωτοφανείς μεθοδεύσεις, τίναξε στον αέρα το ήρεμο κλίμα του δημοτικού συμβουλίου, παραμονή Πρωτοχρονιάς.
Επί τρείς μήνες κρατούσαν στα συρτάρια τους έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, με το ...οποίο ουσιαστικά ανακοινώνονταν ουσιαστικά, ότι ο προυπολογισμός του Δήμου έχει παρεκλίνει και ότι ο Δήμος έχει τεθεί σε οικονομική επιτήρηση, με τεράστιες συνέπειες για τους δημότες.Επειδή , οι διαπιστώσεις του Υπουργείου δικαίωναν τις απόψεις μου και αυτές της κ.Καζαντζάκη , έκρυψαν, εν κρυφώ και παραβύστω, το έγγραφο αυτό φωτιά και το εμφάνισαν σαν « καλικάντζαρο» στις δύο την νύχτα χτες βράδι.
Επειδή, παρά την δυναμική στήριξη του κ.Πάπιτση, το θέμα δεν συγκέντρωσε την απαιτούμενη πλειοψηφία , έκαναν παρά το γεγονός ότι το αρθρ.67 του Καλλικράτη απαγορεύει συνεδρίαση για το ίδιο θέμα αν δεν περάσουν δύο μήνες, νέα συνεδρίαση, σήμερα το μεσημέρι,χωρίς να γνωστοποιήσουν την απόφαση της οικονομικής επιτροπής στα μέλη (το έπραξαν στο τέλος της συνεδρίασης μόνο) , χωρίς να έχει μεσολαβήσει κανένα «νέο στοιχείο», που να δικαιολογεί την μεταβολή της χτεσινής απόφασης.
Είναι πλέον ολοφάνερο, ότι η οικονομική κατάσταση στο Δήμο είναι ανεξέλεγκτη και επιδεινώνεται συνεχώς.Μετά τις αποκαλύψεις του καλοκαιριού για την ύπαρξη υπηρεσιακών σημειωμάτων, που μιλούσαν για προβλήματα του λογιστικού και οδήγησαν σε αιφνιδιαστική αντικατάσταση της διαχειρίστριας εταιρείας, μετά την αποκάλυψη του ελλείμματος των 22.000 ευρώ, τις δημοσιονομικές διορθώσεις για το ΚΕΚ Φερεκύδης και το ΘΟΛΟ, που σώρευσαν τεράστια προστιμα σε βάρος του Δήμου, έρχεται η επιτήρηση και η απόκρυψή της η οποία θέτει σε κίνδυνο την ίδια την υπόσταση του Δήμου.
Ο κ.Δήμαρχος και οι μαθητευόμενοι μάγοι, που τον πλαισιώνουν, που μέχρι πριν λίγο καιρό βασιζόμενοι στις παχυλές κρατικές χρηματοδοτήσεις , χόρευαν αμέριμνοι σαν τους επιβάτες του Τιτανικού , βρίσκονται σε σύνδρομο πανικού και απειλούν να μετατρέψουν την κατάρρευσή τους σε κρίση του Θεσμού.Απέναντι στην έκρηξη αυταρχισμού και αλαζονείας που βιώνουμε δηλώνουμε , πως δεν θα πάψουμε να φυλάμε Θερμοπύλες, όσο οδυνηρό κιαν είναι.Θα μείνουμε στις επάλξεις. Καλή χρονιά.Καλή Απαλλαγή

Νάξος: Ανεβάζουν τα γαϊδούρια στις ταράτσες επειδή το επιβάλλει το έθιμο!

Στη Γαλήνη και στον Κυνίδαρο της Νάξου οι κάτοικοι συνεχίζουν να διατηρούν ένα τελείως ανόητο έθιμο, που αποδεικνύεται ιδιαιτέρως βασανιστικό για τα γαϊδουράκια, για όσα έχουν απομείνει σ’ αυτές τις περιοχές!
Αν και διανύουμε το έτος 2012 οι κάτοικοι και οι πολιτιστικοί σύλλογοι των περιοχών αυτών, όπως είναι π.χ. ο Σύλλογος Κυνιδάρου «Ο Απίκραντος», προτρέπουν ντόπιους και επισκέπτες να συμμετάσχουν στο ανέβασμα των γαϊδουριών στις ταράτσες των σπιτιών!



Ναι, καλά διαβάσατε! Αυτό επιβάλλει το έθιμο και πρέπει να γίνεται νύχτα! Τα ζώα, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, που δημοσίευσε ο Νίκος Μαστροπαύλος στο http://taxidiblog.blogspot.com, ανεβαίνουν δεμένα με σχοινιά στις ταράτσες των κτιρίων…
Όμως η ηλιθιότητα των συμμετεχόντων στο έθιμο και όσων προτρέπουν για τη συμμετοχή σε αυτό δεν σταματά εδώ, αφού τονίζουν ότι: «Σίγουρα τα συμπαθή τετράποδα, που υπάρχουν ακόμη πολλά στο νησί, δεν ανέβηκαν με τη θέλησή τους, αλλά με τη θέληση της παρέας των πιο σκανταλιάρικων νέων του χωριού. Μάλιστα, κάποια γαϊδούρια φάνηκαν να είναι “εξοικειωμένα” με το ανέβα κατέβα, που σχεδόν συνεργάστηκαν με την “παλιοπαρέα” για να κατέβουν.
Τα γαϊδούρια τα ανεβάζουν κρυφά τη νύχτα και τα κατεβάζουν φανερά το απόγευμα μπροστά στα έκπληκτα μάτια των επισκεπτών, με σχοινιά. Πάντως όλη την ημέρα τα φρόντιζαν εκεί ψηλά που τα είχαν ανεβάσει. Το έθιμο γαρ...».
Όταν το έθιμο «επιβάλλει» κακοποίηση ζώου είναι παράνομη πράξη!
O νόμος 4039/2012 απαγορεύει τέτοιους είδους συμπεριφορές απέναντι στα ζώα. Κανένα γαϊδουράκι δεν εξοικειώνεται και σίγουρα δεν θέλει να το ανεβοκατεβάζουν με σχοινιά στην ταράτσα του κτιρίου…
Φανταστείτε τόσα χρόνια, που αυτά τα απαράδεκτα έθιμα γίνονται, για να «πιάσουν» το Μάη οι ντόπιοι, οι οποίοι αναπολούν έτσι το παρελθόν, πόσα ζώα πιθανότατα έσπασαν τα πόδια τους, γδάρθηκαν, χτυπήθηκαν. Και όλα αυτά εξαιτίας της ανοησίας των ανθρώπων…
Διαβάζουμε στο μπλογκ του Πολιτιστικού Συλλόγου Κυνηδαριωτών Νάξου «Ο Άγιος Γεώργιος» σχετικά με το έθιμο:
«Την παραμονή της Πρωτομαγιάς τα κοπέλια του χωριού σιγά - σιγά και χωρίς να τους πάρουν "πολλοί" χαμπάρι, συγκεντρώνονται προκειμένου να ξεκινήσει το ανέβασμα των γαϊδουριών στις ταράτσες. Συνήθως πρώτα συγκεντρώνονται τα γαϊδούρια και μετά ξεκινά το ανέβασμα τους. Στο ανέβασμα βέβαια δεν χρησιμοποιούν "ανεβατόριο" αλλά γίνεται με σχοινιά.
Αφού μπαστουρώσουν τον γάιδαρο, δένουν τα σχοινιά στο θώρακα και την κοιλιά του ζώου και με προσοχή για να μην κτυπηθεί το "ζωντανό", ...εεεεεΟπ!!! εεεεεΟπ!!! και ο γάιδαρος ανεβαίνει στην ταράτσα. Τα γαϊδούρια ανεβαίνουν σε διάφορες γειτονιές του χωριού και φυσικά όπου οι ταράτσες είναι "εύκολες".
Τελευταία για να γίνει πιο εντυπωσιακό το θέαμα ντύνουν τους γαϊδάρους με ρούχα ή γράφουν σε χαρτόνι διάφορα χιουμοριστικά μηνύματα και τα κρεμούν στο ζώο. Τη διαδικασία του κατεβάσματος του γαϊδάρου από τις ταράτσες θα την απολαύσετε στον Κυνήδαρο την ημέρα της Πρωτομαγιάς [Τρίτη 1/5/2012 και ώρα 12:30 το μεσημέρι] όπου με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου "Ο Απίκραντος" θα γίνει αναβίωση του εθίμου.
Την παραμονή της Πρωτομαγιάς επίσης, εκτός από το ανέβασμα των γαϊδουριών τα κοπέλια παίρνουν γλάστρες από τις αυλές των σπιτιών και τις στολίζουν σε μαδέρια κρεμώντας στο μέσο του μαδεριού με σχοινιά ένα σαμάρι. Οι κοπέλες αναζητώντας τις γλάστρες απευθύνονται στα κοπέλια για να τις επιστρέψουν».
Όπως και να ‘χει φέτος ήταν η τελευταία χρονιά, που τα ζώα βασανίστηκαν από ηλίθιους ανθρώπους… Του χρόνου, αν το τολμήσουν, τους περιμένουν μηνύσεις! Οι φωτογραφίες, που δημοσιεύουμε οι οποίες ανέβηκαν στα προαναφερόμενα μπλογκ, είναι αδιάψευστος μάρτυρας των όσων έγιναν εις βάρος των ζώων…
Διαβάστε επίσης:
«Αστικές υστερίες» η αντίδραση μας για τα γαϊδούρια στις ταράτσες της Νάξου!

http://www.zoosos.gr/article/1690/naxos-anevazoun-ta-gaidouria-stis-taratses-epeide-epivallei-ethimo